שווארמה שמעוני בכניסה לגן יבנה. צילום: פבל
שווארמה שמעוני בכניסה לגן יבנה. צילום: פבל

שמעוני נגד שמשוני: הקרב על השווארמה

הבעלים של רשת “שווארמה שמעוני” גילה כי נפתחה באשקלון “שווארמה שמשוני” וכעת דורש כי המסעדה החדשה באפרידר תסיר את השילוט המטעה, לדבריו

פורסם בתאריך: 30.6.19 14:44

     

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה בקשה למתן צו מניעה זמני נגד מסעדת ‘שווארמה שמשוני’, בבעלותו של גולן חסן, אשר נפתחה לאחרונה בשכונת אפרידר בעיר. מי שביקש להוציא את הצו הוא יניב שמעוני, הבעלים של רשת ‘שווארמה שמעוני’, המונה מספר סניפים באזור הדרום, כשהסניף המוכר ביותר שלה ממוקם על כביש 4 סמוך לגן יבנה.

בית המשפט התבקש למנוע מהבעלים של ‘שמשוני’ לעשות כל שימוש בשלט שהוצב בכניסה למסעדה החדשה שלו ובכל אביזר וסממן אחר. הסיבה: השלט של ‘שמשוני’ דומה, עד כדי כמעט זהה לחלוטין, לשלט של רשת ‘שמעוני’.

ממש דומה. שווארמה שמשוני בשכונת אפרידר באשקלון.

תחילת הפרשה לפני כחודש, אז פנה אל שמעוני חבר ושאל אותו אם הוא פותח סניף חדש בעיר אשקלון, שכן הוא נתקל בעיר בשלט הדומה לשלט של הרשת. שמעוני המופתע הגיע לעיר כדי לראות במו עיניו במה מדובר: “וגילה כי בפתח המסעדה באשקלון הוצב שלט עם השם ‘שווארמה שמשוני’, אשר מעוצב באופן זהה לחלוטין לשלטים של ‘שמעוני’” נכתב בפנייה לבית המשפט. לטענת העותרים בעל העסק החדש מכיר היטב את המוניטין שצברה הרשת ולכן ביקש ליהנות ממנו שלא כדין.

שמעוני ההמום פנה לעו”ד ששלח לחסן מכתב התראה, בו הצביע על זהות השלטים. “לתדהמתו הרבה של מרשי הוא גילה לאחרונה שפתחת חנות לממכר שווארמה בשם דומה, כמעט עד כדי זהות מוחלטת, לשם הרשת ותוך שימוש בשלט דומה אף הוא מבחינת גודל וצבע לסוג השלטים בהם משתמש מרשי עבור רשת החנויות שלו. כל זאת במטרה להטעות את קהל הלקוחות, כך שאלו יחשבו שהגיעו לאחת מחניות הרשת” נכתב במכתב. חסן נדרש לחדול לאלתר משימוש בשם “שווארמה שמשוני” ולהסיר את השלט תוך 7 ימים.

שווארמה. צילום: דודו בכר

שווארמה. צילום: דודו בכר

לטענתם, הם לא זכו למענה למכתב ההתראה, כשבמקביל חסן המשיך בהכנותיו לפתיחת המסעדה ושמעוני פנה לבית המשפט. בתצהיר שהגיש לבית המשפט הוא סיפר כי הקים את הרשת לפני 17 שנה בעמל רב, בעבודה של שנים רבות, כאשר לאורך השנים היא הפכה מחנות אחת למספר סניפים: “תודות לעבודתי הקשה ולמוניטין שצברה הרשת” אמר. “ככל שחלף הזמן צברה הרשת קהל לקוחות נאמן וגדול, אשר מגיע לסניפיה השונים של הרשת על מנת לאכול. כך ששמי הולך פני וכל סניף שאני פותח זוכה להצלחה רבה. בין היתר אף סעדו במסעדה ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ”. בשנת 2013 נרשם סימן מסחרי על שם הרשת ‘שווארמה שמעוני’.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד טען שמעוני כי פעל בניקיון כפיים ועשה הכל על מנת להימנע מנקיטת הליכים משפטיים, למזער את הנזק וניסה ליישב את המחלוקת בדברי נועם, אך ללא הועיל. רק לאחר שלא הצליח להגן על זכויותיו בדרכים אחרות פנה לבית המשפט. כשמנגד חסן פעל בחוסר תום לב מוחלט, תוך התעלמות מזכויותיה וטענותיה של הרשת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר