איומים בטלפון. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

"אני אפרק אותך": סחט עורך דין מוכר בעיר ויפצה אותו

עורך הדין האשקלוני סרב לבטל מכירת קרקע חקלאית באשקלון והרוכש, איש עסקים מראשון לציון החל לאיים על חייו בשיחות הטלפון. "מחר אני בא לבקר אותך בבית החולים". השופטת גזרה עליו חודשי עבודות שירות ועשרות אלפי שקלים פיצוי

פורסם בתאריך: 21.5.19 13:45

     

איש עסקים בן 64 מראשון לציון יפצה בכ-20,000 שקלים עורך דין מוכר באשקלון לאחר שסחט אותו במשך תקופה עקב סכסוך שהתגלע בין השניים.

הפרשה החלה כשהשניים הכירו לפני כחמש שנים. מערכת היחסים החברית בשלה ולאחר חצי שנה היא כבר הובילה לעסקת מכירת קרקעות חקלאיות באשקלון. עורך הדין מכר בעסקה אחת כשלושים דונמים של קרקע חקלאית ובעסקה נוספת מכר עוד 15 דונמים של קרקע חקלאית בסכום של כארבעה מיליון שקלים.

איש העסקים היה אמור להמתין עד שהקרקעות האלה יהפכו למכרה זהב והוא יוכל להשתמש בהם כדי להקים בין היתר תחנת דלק, אלא שמספר חודשים לאחר ביצוע העסקאות, החליט האיש כי עשה עסקת ביש ופנה לעורך הדין האשקלוני כי יבטל את עסקת המכר וישיב לו את כספו.

ממיליונים לעשרות מיליונים. קרקע חקלאית באשקלון. צילום: אור דלקיאן

עורך הדין סרב והשיחות בין השניים, שהיו חברים עד לא מכבר, התדרדרו לאיומים. "תקשיב טוב הצעה, הצעה שלי אליך… שזה יגמר כמה שיותר מהר, למה אני אפרק אותך. אני מבטיח לך, לא אתה, לא אשתך ולא הבן שלך רואה חשבון. הנה מילה שלי, על הזין שלי הכסף. אני אקריב אותך כמו שאתה הקרבת לי את הבית. אני אזיין אותך… עכשיו תקליט אותי. מבחינתי כל המשטרה תגיד שאני מזיין אותך…"

לאחר מספר ימים ניאות עורך הדין, בהשפעת האיומים, לבטל את העסקאות ועשרות הדונמים הועברו לבעלותו כבראשונה. לאחר מספר חודשים הגיע עורך הדין למשרדו של איש העסקים כדי למסור לאיש 300,000 שקלים כתשלום ראשון אלא שהלה ביקש לקבל את כל הכסף בפעם אחת ולא בתשלומים.

שיחות הטלפון בימים שלאחר היו סוערות. "תוציא את הרישום הפלילי שלי תבין עם מי אתה מתעסק… ולא, אף אחד לא יכול להתעסק איתי" אמר איש העסקים לעורך הדין ולמחרת אף איים בצורה מפורשת יותר "מחר אני בא לבקר אותך בבית החולים או במשרד. בסדר? תכין את מי שאתה רוצה שם. מחר אנחנו מפוצצים הכל בעזרת השם… לא הולך לנהל איתך שום משא ומתן יותר. רוצה את כל הכסף חזרה שלי שגנבת לי. הכל… עשית טעות, עכשיו אני קונס אותך. אני רוצה ריבית והצמדה על שתי מיליון שקל… אני מחר רוצה להיעצר. אני אעשה הכל שאני איעצר מחר".

עורך הדין פנה למשטרה עם ההקלטות והגיש נגד האיש תלונה על איומים. הפרקליטות החליטה להגיש נגדו כתב אישום ולאחר הליך משפטי, הודה והורשע במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון.

בשלב הטיעונים לעונש טען עורך הדין כי הסכים לביטול עסקאות המכירה רק מתוך חשש לאור האיומים שהופנו כלפיו. עוד טען כי במשך אותה תקופה חי בפחד וכתוצאה מכך לא תפקד, לא ישן בלילות, אושפז וטופל מספר פעמים בבית החולים ובהתקפי חרדה בקופת החולים.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


"הסבתי תשומת הלב מחד גיסא לחומרת העבירה והימשכותה על פני תקופה ארוכה, ולעובדה כי דברי האיום הופנו אף כלפי בני משפחתו של המתלונן… מאידך גיסא, שקלתי את מצבו הרפואי של הנאשם, היעדר עבר פלילי, לקיחת האחריות מצידו והעובדה כי הסכסוך הכספי בין הנאשם והמתלונן נדון בערכאה אחרת" כתבה השופטת טל לחיאני שוהם והחליטה "לגזור את דינו של הנאשם ברף הנמוך של המתחם לצד ענישה כלכלית והטלת פיצוי".

לבסוף נגזרו על האיש 4 חודשי עבודות שירות שאותם הוא יתחיל לרצות היום (יום ג'), 5 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס של 30,000 שקלים ופיצוי כספי לעורך הדין בסך 20,000 שקלים.

בין השניים מתנהל כעת הליך משפטי נוסף בגין גובה ההחזר הכספי שעורך הדין יחזיר לרוכש שחזר בו מרכישתו והשניים תובעי אחד את השני בתביעות אזרחיות המגיעות לקרוב ל-12 מיליון ש"ח.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר