פצוע בתאונת עבודה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
פצוע בתאונת עבודה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

נפגע בתאונת עבודה – תובע מאות אלפי שקלים פיצוי

כשלוש שנים לאחר שלוח/ארון חשמל כבד נפל עליו, מחץ אותו גרם לו לחבלות רבות בגופו, וכתוצאה מכך לא יכול היה לשוב לעבודתו, תובע חשמלאי תושב אשקלון את חברת "אלמור חשמל"- הפגיעה הקשה בי אירעה עקב רשלנותה של החברה. את האיש מייצג עו"ד איל כהן

פורסם בתאריך: 18.4.19 13:03

     

לפני כשלוש שנים עבד חשמלאי תושב אשקלון בפרויקט של חברה המבצעת עבודות קבלניות בחשמל. במסגרת הפרויקט תפקידו היה, יחד עם אחרים, שינוע של לוחות חשמל כבדים והרכבתם לידי ארון חשמל המותקן בתוך "כוורות", על מנת ליצור חדר חשמל גדול.

על פי כתב התביעה, הותקנו אותם ארונות חשמל בצורה לא בטוחה, על גבי מסילות, ובקשותיהם של העובדים לקבל סיוע בצורת כלים מתאימים להרכבת ארונות מסוג זה, או כוח אדם נוסף שיעזור בהתקנת והרמת הלוחות הכבדים, נענו בשלילה.

במהלך העבודה כאשר אותו חשמלאי ניסה לייצב את אחד מלוחות החשמל הכבדים על המסילה ולהרכיבו לארון החשמל, נפל עליו הלוח ומחץ אותו.

צוותי מד"א הוזעקו למקום ופינו את האיש לחדר המיון בבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפגיעות פנימיות

12 יום אושפז בבית החולים כשבמהלכם אובחן כי הוא סובל משברים בצלעות, שברים באגן, חבלה בכבד, חבלה בעצם הזנב, קושי בתפקוד ובהליכה ועוד.

כשנה לאחר המקרה, לאחר שמבחינה רפואית לא יכול היה לשוב לעבודה, פוטר האיש מהחברה קיבל את כל זכויותיו ולא שב לעבודתו.

במקביל פנה התובע באמצעות עו"ד איל כהן למוסד לביטוח לאומי אשר הכיר בתאונה כתאונת עבודה ולתובע נקבעו אחוזי נכות משמעותיים שזיכו אותו בגמלת נכות צמיתה לכל חייו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר קביעת נכותו במוסד לביטוח לאומי הגיש הנפגע תביעה כנגד מקום עבודתו ובכתב התביעה נטען בן היתר, כי "התאונה אירעה בשל רשלנותה הבלעדית ו/או המכרעת של הנתבעת" וכי הנתבעת ומי מטעמה "הורתה לתובע לבצע עבודה מסוכנת, לא נתנה לתובע אמצעי מיגון, לא הזהירה את התובע שהוא עלול להיפגע כתוצאה מביצוע עבודה זו, לא סיפקה לעובדים בכלל ולתובע בפרט אמצעים לשמירת בטחונו".

את סכום הפיצוי הסופי השאיר התובע לבית המשפט לקבוע אם כי ציין בתביעה כי עד עתה נגרמו לו נזקים שנאמדים בכרבע מיליון שקלים.

כן נטען בכתב התביעה כי הנתבעת הפרה את חובות הבטיחות החלים עליה. כעת נתבעת החברה לפצות את העובד בגין הוצאותיו הרפואיות בעבר ובעתיד, עזרה צד ג' בעבר ובעתיד וכן הפסד השתכרות והפגיעה ביכולתו לשוב לעבודתו או לכל עבודה אחרת, כמו גם, פיצוי בגין צער כאב וסבל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר