מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)
מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

הקרב על השמירה: מי יאבטח את מכללת אשקלון?

חברת אבידר שהפסידה במכרז לאבטחה ושמירה במכללה ניסתה לבטל את זכייתה של מאג 58 הזוכה החדשה בתואנה שלמוקד של מאד 58 אין רשיון עסק וטענות נוספות. בית המשפט לא השתכנע ומהבוקר החלה החברה החדשה לתת את שירותיה

פורסם בתאריך: 1.4.19 15:43

     

מכללת אשקלון יצאה לפני מספר שבועות במכרז על אבטחת המוסד האקדמי ולאחר שהוגשו הצעות הוחלט כי חברת האבטחה "מאג 58" היא הזוכה והיא תספק את שירותי האבטחה במקום חברת אבידר שעשתה זאת במשך שנים. מאג 58 היא החברה שרכשה את מוקד הצבי האשקלוני.

עם היוודע דבר זכייתה של מאג 58 החלה אבידר לברר כיצד זכתה במכרז ומה כללה הצעתה, כפי שמאפשר לה החוק ב-30 ימים שלאחר הודעה על ההצעה הזוכה. בעקבות זאת, עתרה אבידר לבית המשפט לעניינים מנהליים וטענה כי למאג 58 אין רישיון עסק עבור "מוקד הצבי" אותו היא רכשה מכונס נכסים ובהצעתה היא צרפה רישיון עסק למוקד אחר בלהבים שלטענת אבידר, כבר אינו בתוקף. וטענה גם כי כנגד נאג 58 מתנהלים הליכים פליליים.

המכללה בתגובתה לבית המשפט טענה כי למאג 58 יש רישיון עסק בתוקף ואין צורך ברישיון ספציפי למוקד באשקלון. עוד טענה כי לא רק שאין הליכים פליליים כנגד מאג 58, אלא שגם אותו הליך שהתנהל נגדה הסתיים בביטול כתב האישום.

המאבטח בכניסה לחניון המכללה. אתמול אבידר היום מאג 58. צילום: אלירם משה

המאבטח בכניסה לחניון המכללה. אתמול אבידר היום מאג 58. צילום: אלירם משה

אתמול, הסתיים חוזה ההתקשרות בין חברת אבידר והמכללה האקדמית אשקלון לאחר כשנתיים בהן סיפקה לה את השירותים הנחוצים לה בחוק. אבידר כאשר העסיקה כ-17 עובדים תושבי אשקלון בתפקידי סיור, שמירה ואבטחה.

מתקינים את שלטי מאג 58 על חזית מוקד הצבי באשקלון. צילום: אלירם משה

מתקינים את שלטי מאג 58 על חזית מוקד הצבי באשקלון. צילום: אלירם משה

בכתב העתירה ציינה אבידר כי וועדת המכרזים נימקה את החלטתה בדבר אחד: עלות זולה של הצעתה של מאג 58 בכ-50 שקלים בחודש על פני הצעתה.

השבוע התקיים דיון בבית המשפט ובמהלך הדיון נשמעו טענות הצדדים. הדיון נסב על פעילות המוקד של חברת מאג 58: האם היא מתכוונת להפעילו מהמוקד בלהבים או מ'מוקד הצבי' שאין לו רישיון עסק מאשקלון. \לארח דין ודברים בין הצדיים הם הסכימו כי חברת מאג 58 תחל כבר היום לספק שירותי אבטחה למכללה וכי העניין יובא שוב לוועדת המכרזים תוך 40 יום.

השופטת יעל רז-לוי קיבלה את הסכמות הצדדים וכתב בהחלטתה כי "בתוך 40 יום מהיום יתקיים דיון נוסף בוועדת המכרזים, אשר תידרש ותקבל הסברים מחברת מאג 58 ביחס לאופן בו יסופקו השירותים – מאיזה מוקד יסופקו – זאת בשים לב לטענות שהועלו היום; לדברי בא כוחה של מאג 58 בפניי כי לעת הזאת השירותים יסופקו מהמוקד בלהבים; וכאשר בפני ועדת המכרזים הייתה התייחסות אף לאספקת השירותים ע"י מוקד הצבי".

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

פרקליטה של חברת אבידר עו"ד עמית מזור לא דרש מבית המשפט לתת צו ביניים שיאסור על המכללה לאפשר לחברת מאג 58 להתחיל כבר הבוקר לתת שירותי אבטחה למכללה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ואכן כבר הבוקר נראו אותם עובדים שעבדו באבידר כשהם במדי חברת מאג 58 וממשיכים בעבודתם, כל אחד בעמדתו הקבועה ללא שינוי.

נראה כי במהלך הדיון שצפוי להתקיים ב-40 ימים הקרובים לא צפויה להתחולל דרמה ועל פי המסתמן מאג תמשיך לתת את שירותיה למכללה למשך שנה.

אילוסטרציה. מכללת אשקלון

ממכללת אשקלון נמסר כי "בית המשפט לא קיבלה את עתירתה והבקשה למתן סעד זמני של חברת אבידר, בית המשפט קבע בפסק דינו בהסכמת הצדדים שחברת מאג תחל את שירותי השמירה ביום 1.4.19 כפי שקבעה ועדת המכרזים של המכללה. בית המשפט ביקש מוועדת המכרזים לקבל הסברים מחברת מאג על האופן בו יסופקו שירותי המוקד למכללה, וכך תעשה הוועדה בתוך 40 ימים מספר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר