הדמיית מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס
הדמיית מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס

תביעת המיליונים של עיריית אשקלון נגד יצחק תשובה

בתחילת שנות ה-90 רכש הטייקון מגרש לבניית מלון ומגורים בקרבת הים בשם “פרדייז אשקלון”, אלא שמאז ועד והיום לא נבנה דבר במגרש, והעירייה, שביטלה את ההסכם, דורשת כעת פיצויים של עשרות מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 1.3.19 14:38

     

27 שנים לאחר שמכרה מגרש עבור בניית בית מלון, אך לא עשתה זאת, מגישה העירייה תביעה כנגד הרוכשת – אלעד מלונות שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה. התביעה עומדת על סכום של כ-15 מיליון שקל לצורכי אגרה, אך על פי כתב התביעה, הדרישה לתשלום היא בגובה 40 מיליון שקל ונוסף לכך גם פינוי המגרש והשבתו לידי העירייה.

יצחק תשובה. צילום: גדעון לוין

יצחק תשובה. צילום: גדעון לוין

רק לפני שבועות מספר החליטה מועצת העיר להתנער מההסכם ולבטל אותו לאור זאת שעברו שנים רבות ולא נעשה דבר במגרש.
על פי כתב התביעה, החברה רכשה את המגרש, הנמצא בקרבת הים סמוך לאשקלונה, עוד בשנת 1992 על מנת לבנות עליו בית מלון שיכלול מאות חדרים לנופש וכן מלון שיכלול מאות דירות למגורים. “במסגרת חוזה הפיתוח הוסכם כי העירייה תעמיד את מגרש 8 לרשות אלעד מלונות כברת רשות כדי שזו תבנה ותפתח אותו בהתאם למטרת ההקצאה, שהינה בניית מלון בהתאם להוראות התב”ע החלה על המקרקעין, וזאת בתוך ארבע שנים וחצי מיום חתימת חוזה הפיתוח”, נכתב.

עוד נכתב כי חברת אלעד מלונות רכשה את המגרש לאחר שהיזם הקודם שרכש אותו בשנת 1980 לא עמד בדרישות ולא הקים מלון.

אלא שגם אלעד מלונות לא עמדה בהתחייבויותיה. “ביחס ללוח הזמנים המפורט בסעיף 5 לחוזה הפיתוח לא בנתה ולא פיתחה את המקרקעין בתוך תקופת הפיתוח המוגדרת בסעיף 3 לחוזה הפיתוח, ואף לא לאחריה”, נאמר בכתב התביעה.

הדמיית בריכת מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס

הדמיית בריכת מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס

בתחילת שנת 1994 הוציאה אלעד מלונות היתר בנייה לפרויקט והחלה בעבודות על פי ההיתר, אך לטענת העירייה, “למעט גידור המקרקעין ויציקת מספר כלונסאות, לא קידמה את עבודות הבנייה וזנחה אותן”. כעבור שלוש שנים פקע היתר הבנייה, ואלעד מלונות לא חידשה אותו ולא הוציאה היתר בנייה אחר תחתיו. בעקבות בקשות וארכות נוספות היה על החברה להשלים את הפיתוח עד שנת 2003, אך גם זה לא קרה.

מיקום מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס

מיקום מלון פרדייז. אדריכלות: רענן זיס

בחודש אוקטובר 2015 הודיעה העירייה לחברה על ביטול ההסכם, אך החברה מצדה הודיעה כי היא דוחה זאת. במהלך שנת 2016 נערך שימוע לחברה, את השימוע ערך מנכ”ל העירייה אז חיים סופר, והחברה השמיעה שם את טענותיה ביחס לביטול חוזה הפיתוח וחזרה על טענותיה. העירייה מצדה דרשה פיצויים, והמשא ומתן בין הצדדים נקלע למבוי סתום. הצדדים אף ניהלו הליך גישור בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל, שהסתיים ללא הסכמת הצדדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במסגרת התביעה דורשת העירייה כאמור פיצויים בגובה 40 מיליון שקל, אלא שלצורכי אגרה העמידה את התביעה רק על 15 מיליון שקל, דבר שיאפשר לה בהמשך לתקן את סכום התביעה. מתוך סכום זה 27 מיליון שקל הם רק בגין הפסדי הכנסות מארנונה משנת 2003.

כתב תשובה עדיין לא הוגש לבית המשפט, אך ניתן ללמוד ממנו מה תהיה התשובה ממכתב ששלח עורך הדין של החברה לעיריית אשקלון שהודיעה על ביטול ההסכם, ובו כתב כי החברה נדהמה מההחלטה של העירייה וציין כי “החברה מצדה פעלה במשך השנים והשקיעה סכומים ומשאבים רבים בפיתוח המקרקעין. כך למשל הכינה החברה תכניות מפורטות, תכניות פיתוח, מודלים והדמיות והכול לשביעות רצון העירייה, החברה הכלכלית ונציגיהן… למעלה מן הצורך יודגש כבר כעת כי במסגרת החוזה קיימים גם חובות והתחייבויות שנטלה מצדה העירייה, באופן מפורש בקשר עם פיתוח המקרקעין, התחייבויות שלא מולאו ולא התקיימו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר