יואל דוידי ועופר שמעוני יוצאים מאולם בית המשפט
יואל דוידי ועופר שמעוני יוצאים מאולם בית המשפט

עופר שמעוני: "עשיתי בשביל דוידי יותר ממה שהוא עשה בשבילי"

לאחר שהסתיימה עדותו של איתמר שמעוני, החלה היום עדותו של אחיו עופר שמעוני, שסיפר על איסוף הכספים עבור אחיו והסביר מדוע לא אמר את כל האמת בחקירתו במשטרה

פורסם בתאריך: 24.2.19 12:21

     

עופר שמעוני, אחיו של ראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני, החל היום למסור את גירסתו לאירועים המופיעים בכתב האישום. על פי האישומים שימש עופר כ"צינור" להעברת כספי שוחד מאיש העסקים יואל דוידי לידי איתמר שמעוני.

את חקירתו הראשית של עופר מתחיל סנגורו עו"ד אשר אוחיון.

עופר שמעוני עם סנגורו עו"ד אשר אוחיון

עופר שמעוני עם סנגורו עו"ד אשר אוחיון

תחילה עופר שמעוני האח מציג את עצמו.

עופר: אני בן 47 נשוי 22 שנה, אב לילדים. בעבר עבדתי במפעל 'על בד' בתפקידים ניהוליים. עבדתי במפעל 'דינמיק' באשדוד באותו התחום. הפסקתי את עבודתי בגלל מחלת מקצוע. עזבתי בצער. אחרי זה הייתי מנהל אבטחת איכות במפעל ברזל בקרית גת. היה קשה לי כי הייתי רגיל לעבוד בדברים אחרים, נוסחאות ופורמולות. אז התחלתי לחתום אבטלה, הגיעו בחירות 2013 ניהלתי לאיתמר מטות בחירות וכל הזמן עניין אותי עסקי התיווך. ישבתי עם מתווכים שהציעו לי להיכנס לעבוד איתם.
לאחר הבחירות, מיוזמתי, כשהייתי במשרד של אלי שמעוני, התחלתי ללמוד את התחום הזה. בגלל שידעתי את עבודת השטח ולא למדתי למבחן וניגשתי ונכשלתי. בדקתי שאפשר לפתוח משרד כשיש לי סוכנת עם תעודה והתחלתי לעסוק בתחום.

עו"ד אוחיון: תתייחס לטענות של המאשימה שטוענת שבחלק מהעסקאות לא היה לך חלק ובאחרות קיבלת שכר גבוה.
עופר: זו טענה רחוקה מהאמת, אני חושב ההיפך הוא הנכון. בעסקאות שעשיתי עשיתי יותר טוב ליואל מאשר הוא עשה לי. הטענה בכלל לא נכונה. ואני אסביר:
המרינה: זה 'קפה לנדוור' ופאב 'פטריקס', אלה שתי עסקאות מאוד אטרקטיביות במתחם מוביל ויכולתי בקלות להציע את זה להרבה יזמים והם היו קופצים על המציאה. אני הבאתי אותם ליואל ולא הוא הביא לי אותם.

עסקת נווה הדרים: אלה שתי חנויות, במרחק של 200 מטר משם מציעים חנויות ב-25 אלף למטר ואיתרתי לקוח שרצה 840 אלף והורדתי אותו ל-770 אלף, וחסכתי 70 אלף וזה היה מחיר סופר אטרקטיבי ואני חושב שעשיתי טוב ליואל.

בניין פאר: היו שם עשרות משרדים וליואל היו שם הרבה מתווכים ואני קיבלתי מיואל אחוז פלוס מע"מ ואני בטוח שאחרים קיבלו יותר ממני. היו שם עשרות משרדים והייתי כמו כולם.

עסקת הסטוק של אריה פריזאט: זה חנות ברחוב יקר שאריה רק ממצוקה כספית רצה עליה 5 מיליון והורדתי אותו ל-4.2 מיליון כשאני גם משאיר שוכר ב-32 אלף לחודש. קיבלתי עליה 26 אלף שקל שזה פחות מחצי אחוז. יכולתי לקבל שם 2% על המכירה ועוד חודש שכירות כפול 5 שנים.

נאות אשקלון: זו עסקה מאוד קשה, זה שטח חום שמיועד למבנה ציבורי שזה אומר קופת חולים וכדומה ואני מצאתי שוכר ל-10 שנים וקיבלתי 25 אלף שקל ויכולתי לקבל 200 אלף ש"ח. אני עשיתי לו הרבה יותר טוב ממה שהוא עשה לי.

עסקת יעדים: זו עסקה שיואל הביא את הלקוחות אבל אני אוכיח שגם פה אני עשיתי לו הרבה. יואל התנה לתת לי את הפרויקט אם אני אביא לו את מישהו חזק איתי והבאתי את רימקס שלוקחים 2% ואני הבאתי אותו ב-1.5%. יואל בעצם קיבל גם אותי וגם את רימקס ב-1.5%. זה שניים במחיר אחד. גם פה אני עשיתי טוב. כי רימקס באו בגלל הקשרים שלי עם יואל.

בשלב הזה מבקש אוחיון מעופר להתייחס גיוס הכספים עבור אחיו.

עופר: בסוף 2014 פנה אליי משה ואמר שאיתמר בבעיה שיש נשים שרוצות ממנו כסף ואם לא יתבעו אותו על פגיעה מינית. הוא אמר שאיתמר מתבייש לדבר איתי על זה ואמר שאם אני יכול לעזור בשכר הטירחה לעו"ד רזניק בסכום של 32 אלף ש"ח. מאוד רציתי לעזור, זה אח שלי. בדקתי ואמרתי למשה שאני יכול לעזור וכבר למחרת העברתי את הכסף. חוץ ממשה אף אחד לא ידע על זה, אפילו לא אשתי שלא תעשה לי וטו על זה. אני לא רציתי להיות מעורב בנושא הזה ורק משה ידע מזה. אחרי זה היה שקט ולא היו פניות, היו פרסומים בתקשורת על ענייני הנשים. אחרי 4/5 חודשים הייתה פגישה עם משה ואיתמר, פגישה מאוד קשה. איתמר התבייש והשפיל עיניים ואמר שרזניק הגיע להסכמה שמדובר בכמה מאות אלפי שקלים. אמרתי שאני רוצה לעזור.

המשולש: דוידי, סופר ועופר. דצמבר 15'

בעבר, אני הייתי צריך עזרה כספית ואיתמר עזר לי ומאוד רציתי לעזור. מה שזכור לי שפנה אליי פעם אחת רועי והתקשר אליי ואמר לי שהוא מייצג את איתמר בתביעות הדיבה שלו נגד 'אשקלון 10' ואם אני יכול לעזור בשכר טרחה ונתתי צ'ק 12.5 אלף ש"ח. יותר מזה לא יכולתי לתת ופניתי לחברים ובני משפחה וביקשתי עזרה לעצמי.

עו"ד אוחיון: למה לא סיפרת?
עופר: כי לא רציתי לבייש את איתמר, ולא רציתי להתבייש. גם איתמר ביקש שהכל יהיה דיסקרטי. ביקשתי מדוד שלי דוד, נתן לי 10 אלף. ביקשתי מאלי שמעוני נתן 20 אלף. ביקשתי מדרור ולקח כמה ימים והוא נתן לי 20 אלף. עדכנתי את משה שגייסתי 50 אלף והוא אמר לי שזה יפה אבל זה לא מספיק ואיך אפשר לעזור. אז פניתי ליואל דוידי ובדיוק סגרנו את עסקת יעדים וביקשתי מקדמה על חשבון עבודה. ליואל, מן הסתם, אמרתי שזה בשבילי, לעצמי. לקחתי מקדמה של 150 אלף ש"ח, כסף שבזמן השיווק קוזז. הודעתי למשה שגייסתי עוד 50 אלף והשארתי קצת לעצמי. הוא אמר לי יפה, אעדכן אותך. אחרי כמה ימים העברתי לו את כל המאה אלף. בצ'ק. וחשבתי לעצמי ואמרתי למשה שאת שלי עשיתי 32 אלף ועוד 100 אלף. אחרי כמה ימים משה פנה אליי ואמר שזקוקים לכסף ונתתי לו עוד 45 אלף ש"ח ואמרתי למשה שזה כבר הרבה בשבילי ופה הסתיים החלק שלי בגיוס הכסף. עברו כמה חודשים ומשה פנה אליי ואמר שצריך עוד כסף ושחבל שהגענו עד הלום ולא נסיים, אמרתי לו שכבר אין לי. משה אמר שנבקש מההורים שלי עבורו ופניתי להורים שלי כדי לבקש למשה ואני מאמין שאמא שלי ידעה שזה בשביל איתמר. היא ידעה שאם זה למשה אז זה לאיתמר. היא הביאה לי צ'ק של 75 אלף ש"ח.

עו"ד אוחיון: תתייחס למהלך של החתימה שלך על טפסי ניגוד עניינים.
עופר: דיבר איתי סופר על זה שאני צריך לחתום על הסכם ניגוד עניינים על עסקאות מול העירייה. אני לא אמור להיות בניגוד עניינים כלפי היזמים כי כל יזם צריך להגיש תוכניות לעירייה. אבל במה שקשור לעסקאות מול העירייה היה ברור לי שאני צריך לשמור על איתמר.

עו"ד אוחיון: איך אתה פועל מול גורמים בעירייה?
עופר: מי שחי באשקלון יודע שאני הייתי יותר מוכר מאיתמר באשקלון. אני לפעמים עבדתי במשרד שלי עם דלת נעולה כי זה כבר הציק לי "קיבלתי דו"ח" ובכלל בכל מה שקשור לשנת הלימודים כל אחד רצה עזרה. אני מכיר את חיים סופר כבר הרבה זמן ואני זוכר שישבתי עם יואל והוא אמר לי שמאז שאיתמר נבחר אז הוא נדפק. אז סיפרתי את זה לחיים סופר. אולי אפילו סיפרתי לעוד אנשים. אם אני אצטרך להביא לפה את כל מי שעזרתי לו באשקלון אז גם עוד שנה לא נסיים.

עו"ד אוחיון: תספר על הסיוע שלך ליואל בקטע של שטחי הפרסום בעיתונות.
עופר: אני חבר של יואל כבר אמרתי ואני יודע שיואל תמיד חיפש לרכוש עיתון. ידעתי ששמעון בן חיים רוצה למכור עיתון ואז הכרתי ביניהם. אחרי זה שמעון פתח עיתון בניגוד לחוזה. ואז יואל שיגע אותי בעניין הזה.

שמעון בן חיים באולם בית המשפט

שמעון בן חיים באולם בית המשפט

הרבה עלה פה שאני מגיע לעירייה, הלשכה של איתמר היא לשכה גדולה עם כמה משרדים של יגאל, של שרון עטיה. ואם הייתי מגיע לא הייתי מגיע אליו. אז הייתי רואה את שרון והייתי שואל אותו איך עיתון חדש מקבל כמו עיתון ותיק וניסיתי לדלות ממנו מידע. ויואל היה מציק לו הנושא הזה שהוא קיבל סכין בגב משמעון. אני הפעלתי במקרה הזה גם את משה שידעתי שכועס על שמעון והפעלתי אותו גם בעניין. זה מה שהיה בעניין התקשורת.

דוידי, עופר ופונטה בבית המשפט

דוידי, עופר ופונטה בבית המשפט

עופר התייחס לענייני הכינויים בשיחות הטלפון המוקלטות.
עופר: על כינויים המשוגע זה שמעון, השמן זה חיים. יש שיחות שאני מדבר עם משה, ואנחנו מדברים בכינויים. יש תוכנת me ויש איך מכנים אותך ותראי כמה כינויים יש לי וכמה אני מכנה אחרים וזה בצחוק.
ציינו פה בבית המשפט אם איתמר ואני דיברנו על החקירה שלו, וקודם כל זה עולה מהחקירה שלי שבאחת הפעמים עישנו סיגריה אני והחוקר, ואמר לי שיום יומיים לפני המעצר משה היה אצלי במשרד. אמרתי לחוקר שמשה היה אצלי כי הוא כמו בן בית. אני מעולם לא חשבתי שאני איעצר.
חשוב לי להגיד שלאורך כל החקירה אני הסתרתי שידעתי שהכסף הולך לנשים והמעטתי גם בסכומים, אני התביישתי בזה. פחדתי שהכל יתפוצץ ואשתי תדע מזה אז תהיה בעיה. אני הסתרתי ואין לזה קשר לעסקאות שעשיתי, פירטתי עסקה עסקה והכל רשום וכתוב. מדובר בעסקאות חוקיות ואין שום שוחד. זה שאני מסתיר מהחוקר שאני ידעתי שזה לנשים, זה לא אומר כלום על הכסף שהגיע מיואל. לחוקר יש דרך לדעת.
במהלך כל החקירות שלי אני אומר לחוקר אתה משמיע לי שיחות טלפון אז תוציא פירוט שיחות ותראה שבסמוך לעסקאות דיברתי עם האנשים. היו אנשים שאמרו דברים הזויים, שאומרים שלא עשיתי עסקאות. אולי לא נעים להם ממני להגיד שאני עשיתי עסקה.

פאר סנטר. צילום: אלירם משה

פאר סנטר. צילום: אלירם משה

שופטת: אם תיווכת בעסקה למה שאחד הלקוחות ירגיש לא נעים להגיד שאתה תיווכת?
עופר: אני מכיר את האנשים, זה היה יותר קטע להוכיח לחוקר שאני פה כי אני דובר אמת. אני ביקשתי פוליגרף. אני ביקשתי לברר עם התובעות אם בזמן העסקאות היו האזנות אז אני רגוע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר