טכנאי מכונת כבישה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
טכנאי מכונת כבישה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

עוקץ קשישים: המוצר – 1,300 שקלים. הביטוח – 3,500 שקלים

רשות ההסתדרות לצרכנות חשפה עוקץ מתמשך באוכלוסיית מבוגרים וקשישים באשקלון. בהתערבות יו"ר הרשות איציק נפש הוחזרו מאות אלפי שקלים לעשרות קשישים

פורסם בתאריך: 24.12.18 09:47

     

ציבור הזקנים מתגלה פעם אחד פעם כאוכלוסיה שנופלת בקלות בפח של נוכלים ורמאים. רשות ההסתדרות להרגנת הצרכנ חושפת היום עוקץ חדש של גמלאים תושבי אשקלון אשר רכשו מוצרים 'לבנים': מכונות כביסה, מקררים, מייבשי כביסה תנורים ועוד… נציג החברה אשר נשלח לביתם לצורך התקנת המוצר וההדרכה על השימוש בו, הצליח בלשון חלקלקה להחתים אותם גם על שירות ביטוחי שבמקרים רבים עולה יותר מן המוצר עצמו.

עיסקה משתלמת? אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

לאחר שחתמו גילו לתדהמתם שמדובר במסמך המחייב אותם לשלם 3,500 ₪, עבור ביטוח למוצרי חשמל (בתשלום של 97 ₪ לחודש למשך 36 חודשים).

איציק נפש יו"ר רשות ההסתדרות להגנת הצרכן באשקלון שמשרדו חשף את העוקץ מציין שהמכנה המשותף לכל הנעקצים הוא גילם, בעיקר גמלאים.

איציק נפש. צילום: סיון מטודי

איציק נפש. צילום: סיון מטודי

"בחנו ובדקנו את מסמך הביטוח ומצאנו שישנם סעיפים דרקוניים. למשל למרות הביטוח ישנה חובה לשלם עבור ביקור טכנאי כ-200 ₪, ותשלום עבור חלקי חילוף וכו'…" מציין נפש ומוסיף "הגיעו למשרדי גמלאים שרכשו מכונת כביסה בעלות של 1,300 ₪ לצד מסמך ביטוח שנאלצו לרכוש ע"ס נוסף של 3,500 ₪. מתברר כי לאחר שקראו היטב את מסמך הביטוח למוצרי החשמל פנו הגמלאים לחברה המבטחת ולא זכו לשום התייחסות וכך חלף הזמן והמועד המאפשר את ביטול ההתקשרות".

 

לדברי נפש עשרות גמלאים פנו אליו בחודשים האחרונים לבקשת סיוע, נפש אסף את כל המקרים הללו ומיד פנה לחברות המבטחות ולאחר דין ודברים הושבו כספם של כל הגמלאים, בסכום המצטבר לכדי מאות אלפי שקלים. "הכסף הוחזר גם אם חלפו חודשים ארוכים" מציין נפש "משום שהצליחנו להוכיח שהגמלאים נוצלו והוטעו בעושק ובתרמית תוך ניצול גילם למטרות של הפקת רווחים שלא כדין".

טכנאי מדיח כלים. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

נפש מתכוון להמשיך לפעול למען ציבור הלקוחות ולא להניח לחברות הללו להמשיך ולעשוק את ציבור הצרכנים באשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אם יש לכם הורים שכבר הגיעו לגיל מופלג והם לפני רכישה של מוצר או שירות משמעותי רוצי שתלוו אותם בהליך לבל יפלו שוב ברשתם של נוכלים וחברות מפוקפקות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר