קובי שמואל
קובי שמואל

העיתונאי לשעבר מסתבך שוב: הנפיק חשבוניות פיקטיביות ב-12 מיליון ש"ח

יעקב שמואל מאשקלון, עיתונאי מקומי לשעבר, מואשם שהקים והפעיל חברות קש על שם אנשים קשיי יום, איתן הנפיק חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של למעלה מ-12 מיליון שקלים. לפני מספר חודשים הורשע בעבירות דומות בהיקף של 700 מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 7.11.18 11:07

     

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בבאר שבע, כנגד העיתונאי לשעבר, יעקב (קובי) שמואל (45) תושב אשקלון בגין הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-12 מיליון שקלים, על שם חברות קש שהקים. את כתב האישום הגישה עו"ד יעל בוקר-יוסף מהיחידה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע והדרום, ברשות המסים והחקירה נוהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

יעקב קובי שמואל

קובי שמואל. חכם מעל הממוצע

רק בחודש מרץ השנה, הורשע שמואל בהפצת חשבוניות פיקטיביות בשווי של 700 מיליון שקלים ונגזרו עליו 7.5 שנות מאסר וקנס של מיליון שקלים. שמואל הביע חרטה והתנצל על הנזק שגרם לקופת המדינה, נזק של יותר מ-100 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2012-2011 עסק שמואל בהקמת חברות קש, ובמכירתן באמצעות ביצוע פעולות ברשם החברות לגביהן. שמואל רשם את החברות, מניותיהן ובעלי התפקיד בהן על שמות אנשים שונים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בכתב האישום מתוארת שיטת העבודה: שמואל, איתר אנשי קש, ברובם אנשים קשיי יום המצויים במצוקה כלכלית ואישית, ופיתה אותם להסכים להירשם כבעלי עניין בחברות, בתמורה לטובות הנאה שונות, אך מבלי שהיה בכוונתם לבצע פעילות עסקית, באמצעות החברות בהן נרשמו.

במסגרת פעילותו בחברות הקש שהקים, הוציא הנאשם 49 חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף כולל של 12,087,263 ש"ח שהמע"מ הגלום בהן עומד על 1,698,167 ש"ח.

שמואל, הוא דמות שמוכרת לחלק מתושבי העיר שכן היה בעברו עיתונאי מקומי. “הוא איש מכירות מעולה, בחור נבון, פיקח. הוא היה מושך בעט של עיתונאי מקומי שהפגין אומץ בכתיבה שלו. אנטי ממסדי, ללא מורא”, סיפר בעבר ל”כאן דרום” אדם שהכיר אותו. “הוא היה חכם מעל הממוצע, אם אתה מדבר איתו, וחשבת על ארבעה מהלכים קדימה, אז המהלך השביעי כבר היה אצלו בראש. כמובן שזו תכונה שיכולה להיות לגאונים, אבל גם לנוכלים. הוא בחור מתוחכם, אבל אני לא נתקלתי בנוכלות. כשאני הכרתי אותו, הוא היה חילוני, עיתונאי מקומי. אחר כך הוא נכנס לעיתון דתי בשם ‘יהדות בדרום’. הוא היה מקושר לברנז’ה, נגע בעולם הפרסום, העיתונות, התיווך, ונעשה לימים דתי ועשה רושם טוב עוד לפני שהתחיל לשים ציצית וכיפה שחורה”.

שטרות כסף. צילום: אורי צימר

כשהתפרסמו החשדות נגדו אמר אז בן משפחתו כי אינו מופתע, “תמיד הוא היה בעייתי, פעם הגיעו לבית שלו כמה אנשים בגלל סכסוך כספי, ואימא שלו עזרה לו לצאת מזה. לא מפתיע”.

חשבונית שווה כסף

אז איך הוא גרף לכיסו כסף? החוק מחייב את בעלי העסק לדווח על ההכנסות שלהם ובהתאם לכך הם משלמים מידי חודש או חודשיים מע"מ ואם לא מדובר בעסק קטן גם משלמים מס הכנסה. כדי להקטין את תשלומי המיסים הללו, העסקים יכולים לדווח על הוצאות שהיו לצורך העסק. ככל שההוצאות יהיו גדולות, הרווחים יקטנו וכך גם תשלום המע"מ יפחת.

החשבוניות הללו נמסרו לכל מיני חברות, מבלי שהן ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות כמפורט בהן. באמצעות החשבוניות שהוא מסר להן הן הצליחו להקטין או אפילו להתחמק מתשלום מע"מ.

בניין רשות המיסים באשקלון. צילום: אלירם משה

כל חשבונית כזו עשויה להקטין לבעל העסק בעשרות ואף במאות אלפי שקלים את התשלום המע"מ למדינה וכשבעל עסק מעוניין לחסוך את ההוצאה הגדולה הזו, שווה לו לשלם במזומן למי שמספק לו אותן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הודגש בכתב האישום, כי העבירות המיוחסות לשמואל, בוצעו בנסיבות מחמירות בהתחשב בסכומים הגבוהים, בהיקף העבירות, תכיפותן ומשך ביצוען.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר