גלית כהן ואושרה סגל
גלית כהן ואושרה סגל

משפט שמעוני | הדוברת לשעבר: כתבות שליליות בעיתון הביאו לפגיעה בפרסום

בזמן שראש העירייה המושעה איתמר שמעוני מנהל קמפיין לראשות העירייה, הוא לוקח מדי פעם פסק זמן לצורך ענייני המשפט שממשיך להתקדם. הדיון הבא צפוי להתקיים ביום שני, יום לפני הבחירות

פורסם בתאריך: 26.10.18 15:18

     

משפטו של ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני ממשיך ממש במקביל למערכת הבחירות המעסיקה את שמעוני לא פחות. השבוע התקיים דיון הוכחות שבמסגרתו עלו לעדות אושרה סגל, דוברת העירייה לשעבר, והעוזרת של מנכ"ל העירייה לשעבר גלית כהן. העדויות של השתיים במשטרה הוגשו בהסכמה, כך שלא נערכה חקירה ראשית בידי התביעה.

כהן עלתה ראשונה לדוכן העדים וסיפרה כי כיום היא עוזרת ראש העירייה בפועל תומר גלאם.

אולם בית המשפט בתיק שמעוני

אולם בית המשפט בתיק שמעוני. ארכיון

קודם לעדותה, כמו כל שאר העדים זומנה כהן להליך הנקרא "ריענון" במשרדי הפרקליטות. בהליך זה עובר העד על עדותו במשטרה ומשוחח עם התובעות, ובעיקר הדבר נועד לרענן את זיכרונו של העד לאור הזמן הרב שעבר מאז מסר את עדותו במשטרה. לאחר הליך זה נמסרת להגנה תמצית הריענון.

הסנגורים מעלים שוב ושוב טענות כנגד הליך זה, ואומרים כי ההליך הזה הפך להשלמת חקירה ולא לריענון זיכרון. זה מה שהם ניסו להוכיח בחקירת העדים השבוע בבית המשפט.

ראשון חקר עו"ד גבריאל רפפורט, סנגורו של שמעוני, והוא הצליח להוציא מפיה של כהן כי היא נשאלה על נושאים כמו מסרונים מול חיים סופר, שלא עלו בחקירתה ונחשבים נושאים חדשים.

נושא מסוים שעלה בריענון העדות נסב על מקרה שבמסגרתו נשארו עובדי מינהל ההנדסה לעבוד עד שעות הערב המאוחרות, וזאת בכדי להוציא היתר עבור מגרש אותו רכש יואל דוידי.

הסנגורים: גבריאל רפפורט, אשר אוחיון ונוית נגב

הסנגורים: גבריאל רפפורט, אשר אוחיון ונוית נגב. צילום: ארכיון

על פי תמצית הריענון, כהן סיפרה כי איתמר נפגש עם סופר ולאחר הפגישה היא קיבלה הוראות מסופר על מנת לוודא שהעובדים נשארים. העניין הזה חשוב לתביעה כי הוא מקשר בין שמעוני לבין פעילות למען דוידי, אלא שבעדותה כהן טענה כי לא אמרה זאת בריענון.

רפפורט: "אני מחזיר אותך אחורנית, את מספרת שאיתמר הגיע לחדר של חיים. הם הסתודדו, ואת לא היית בחדר. ולגבי מה שהיה בפנים את מעריכה".
כהן: "נכון".

רפפורט: "את אמרת שאיתמר היה מגיע כמעט כל יום. אמרת: 'יש לאיתמר נטייה להיכנס לחדר של חיים כל יום, ואני יוצאת מהחדר כשזה קורה'".
כהן: "ברגע שאיתמר יוצא מהחדר אני מקבלת הנחיות לתת הוראות למינהל הנדסה להישאר עד שעה מאוחרת".

השופטת: "איך את יודעת שזה נובע מהפגישה?"
כהן: "אחרי שראיתי את ההתכתבויות הנחתי שזה בעקבות הוראה של איתמר שמעוני".

רפפורט: "יש דברים שנשאלת לגביהם ולא מופיעים בריענון והם לא עלו בהודעות במשטרה ולא נמצאים בתרשומת?"
כהן: "כן".

השופטת: "בחוויה האישית שלך אלה היו דברים משמעותיים?"
כהן: "מבחינתי זה היה דברים קטנים של התנהלות, וכששאלתי למה זה מופיע עכשיו אמרו לי שזה חלק מחומרי החקירה".

לאחר מכן החלה חקירה מצד עו"ד נוית נגב, הסנגורית של דוידי, שאמרה לכהן: "את אישרת שאת לא זוכרת את העובדה שחיים סופר נפגש עם איתמר באותו היום". כהן התקשתה לזכור אם מדובר היה בהוראה של איתמר שמעוני ואם שמעוני היה במשרדו של סופר באותו היום.

יואל דוידי עם הסנגורית עו"ד נוית נגב בבית המשפט

היא הסבירה כי בניגוד לנכתב בתמצית הריענון, היא אמרה כי בסבירות גבוהה שהדבר קרה, אך היא לא זוכרת בוודאות.

כהן אף טענה כי לא התאפשר לה לראות את דבריה לאחר הריענון ולתקן אותם. הדבר גרם לאווירה טובה להגנה שיצאה מחויכת להפסקה בין העדויות.

לאחר הפסקה עלתה סגל לדוכן העדים וגם היא אישרה כי בריענון הוצגו לה חומרים חדשים. חשוב לציין כי בפרקליטות טוענים כי לא מדובר בחומרים חדשים, אלא בחומרים שדובר בהם בחקירות.

לאחר כמה שאלות ותשובות בין רפפורט לסגל, שמהן עלה כי דבריה לא נרשמו במדויק בתמצית הריענון, אמרה השופטת לתובעות: "אני סבורה שמה שאתן מתעדות בעניין הריענון הוא לא בדיוק לפי הדין".

לאחר מכן החלה עו"ד נגב לחקור את סגל בענייני תקשורת ופרסום עירוני. סגל נשאלה על היחסים בין הדוברות לעיתונים והאם עיתון המפרסם יותר הודעות דוברות מקבל יותר שטחי פרסום, וסגל תיארה חלוקת פרסום שוויונית שאמנם עושה הפרדה בין הדברים, אך מאידך לא מדובר בשיקול שאינו קיים. "יש יחסי גומלין בין דוברות לעיתונים, אז נכון שיש הפרדה בין הדוברות לפרסום אבל למרות זאת זה עדיין נמצא שם", אמרה סגל.

נגב: "את אמרת במשטרה 'הסתכסכנו עם כתב 'ידיעות' שמוליק חדד וראש העיר ובגלל זה לא פרסמנו שם חודש'. זה מערכת היחסים שתיארת?"
סגל: "כן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




נגב: "כתבת 'אנחנו לא עונים לשאילתות של אשקלונט'. למה?"
סגל: "מעריכה שזה בגלל סכסוך".

נגב: "סכסוך זה בגלל כתבה שלילית או עסקי?".
סגל: "לא עסקי".

סגל סיפרה עוד על העניין שגילה שמעוני בתקשורת וסיפרה כי היו מרכזים עבורו תיקייה שבה הופיעו כל הודעות הדוברות של העירייה תוך ציון כמה הודעות פורסמו בכל עיתון.

עוד עלה מעדותה כי מלבד הודעות דוברות, היו מקרים שבהם היא הייתה שולחת כתבות שלמות שנכתבו במיוחד עבור עיתון מסוים כאשר הסיכום מראש היה כי הכתבה תפורסם בו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר