עו"ד רובינשטיין והתובעת עו"ד גבאי
עו"ד רובינשטיין והתובעת עו"ד גבאי

פרקליט שמעוני על התובעת במשפט: "כל כך מטומטמת"

עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של איתמר שמעוני אמר באחד הדיונים על התובעת: "היא כל כך מטומטמת" ומיהר להתנצל. פרקליטת המחוז קיימה עמו שיחה ונשקלת הגשת תלונה ללשכת עורכי הדין

פורסם בתאריך: 9.10.18 23:20

     

עו"ד מנחם רובינשטיין הוא פרקליט פלילי הידוע בשפתו הצבעונית ואף ידוע כאחד כזה שאינו חושש להתעמת עם גופי התביעה על מנת להגן על לקוחותיו וכחלק מטקטיקת ניהול המשפט שלו. אלא שהפעם, כך נדמה, הגבול נחצה, מה שאילץ אותו להתנצל.

המקרה המדובר אירע באחד מדיוני ההוכחות בתיק השוחד של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני. בדיון שהתקיים לפני כמה שבועות, עלה להעיד אחד מעובדי החברה הכלכלית של אשקלון. במהלך עדותו, חקרה אותו התובעת עו"ד הילה גבאי. אלא שתוך כדי החקירה שלה נשמע פתאום עו"ד מנחם רובינשטיין המייצג את איתמר שמעוני, כשהוא פונה ללקוחו ואומר לו על גבאי: "כל כך מטומטמת".

"חוצפה שאין כדוגמתה". השופטת לימור מרגולין-יחידי. צילום: עופר וקנין

מי שנזעקה מיד היא השופטת לימור מרגולין-יחידי שאמרה: "מר רובינשטיין. לא, לא, לא".

גבאי: "לא, גברתי אני מבקשת שיתנצל כי אני שמעתי את זה".

השופטת לא הסכימה להמשיך את הדיון עד שרובינשטיין יתנצל, "חוצפה שאין כדוגמתה, מר רובינשטיין ואדוני עכשיו יקום, יאמר מה אמר ויתנצל. אני לא אמשיך את הדיון", היא אמרה.

רובינשטיין מצידו הסביר: "אני אמרתי לקליינט שלי: 'היא כל כך מטומטמת' זה מה שאמרתי. ואני מתנצל על המילה הזאת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם התובעת וגם השופטת אמרו שהן בהלם מהדיבור הזה וגבאי אף אמרה כי היא מתכוונת להגיש על כך תלונה ללשכת עורכי הדין. "תגישי תלונה ללשכת עורכי הדין", ענה לה רובינשטיין, מה שקומם עוד יותר את השופטת שאמרה לו "אני בהלם מהתנהגותך. בהלם. וחשה בושה" ואחר כך הוסיפה: "בושה וחרפה, ואני מתנצלת בפני גברתי שנאלצה באולם הזה לחוות את מה שחוותה עכשיו".

עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שמעוני

"אני מתנצל". עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שמעוני

בעקבות זאת, הופסק הדיון לבקשת גבאי וכולם יצאו להפסקה בת מספר דקות.

עם החזרה מההפסקה מתחה השופטת ביקורת על שאר הנוכחים ששמעו את הדברים מפיו של רובינשטיין ולא מחו על כך: "אני חייבת לומר לכל הנוכחים בצד הזה, שכל מי ששמע היה אמור באותו רגע להסתייג כמו שאני קפצתי. באותו רגע, קודם כל אתם בני אדם לפני כל דבר. בושה וחרפה. אני מסתכלת על כל מי שנכח פה ושמע, ועכשיו גברתי תמשיך".

אחד מפרקליטי ההגנה ניסה לומר כי לא שמע את הדברים, אך השופטת היסתה אותו.

"זה מבזה אותנו". התובעת עו"ד הילה גבאי

חקירת העד נמשכה על ידי גבאי עד שהסתיימה ולאחר מכן היא אמרה: "אני רק אומר שאני 12 שנה עורכת דין ואני מעולם לא נתקלתי בהתנהלות כזאת. מעולם. אני חושבת שזה מבזה אותנו, אותם ואת בית המשפט. אני מעולם לא נתקלתי בהתנהגות כזאת". גבאי הוסיפה כי היא מבקשת להפסיק את יום הדיונים ולא להעלות את העד הבא בתור, "אי אפשר לעבור לטעמנו לסדר היום", הסבירה.

איתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

"לא הייתי שותף לזה". איתמר שמעוני

מי שביקש בהמשך לדבר, היה איתמר שמעוני בעצמו, "אני אמרתי גם לפני, אני ממש מתנצל, אני מצטער".

השופטת הגיבה לו ואמרה "אני חושבת שזה חשוב שאתה אומר את זה".

ושמעוני הוסיף: "ולא, לא הייתי שותף לזה, פשוט שמעתי. אני מתנצל, וזה לא במקום, וזה לא ראוי, ואני חושב שמתנהגים בצורה הוגנת, אז אני סך הכל מצטער גם בפני בית המשפט".

השופטת ענתה לו: "אני חושבת שחשוב שאמרת את זה" ואז אמרה כי לבקשת התובעת יום הדיונים יופסק.

בפרקליטות מחוז תל אביב – מיסוי וכלכלה אמרו כי "בעקבות האירוע נערכה פגישה בפרקליטות מיסוי וכלכלה, בה הבהירה פרקליטת המחוז לסניגור כי היא רואה בחומרה רבה את התבטאויותיו הנפסדות כלפי הפרקליטה, וכי אמירות מסוג זה הינן פסולות ואינן מקובלות", והוסיפו כי "בימים אלו נבחנת הגשת תלונה רשמית ללשכת עוה"ד".

עו"ד מנחם רובינשטיין הסביר את הסיטואציה שקרתה שם ומסר "היא שאלה שאלות שהיו בומרנג כנגדה, שאלות שלא חשבתי שהן היו צריכות וראויות בנסיבות העניין והיא המשיכה לשאול ולקבל תשובות שלא היו לזכותה ואני הסתובבתי ללקוח שלי ואמרתי את מה שאמרתי. לא אמרתי את זה לה. זה שיש לי קול עבה ובאותו רגע הייתה פאוזה של שקט, מה אפשר לעשות? אני באולם בית המשפט אמרתי שאני מתנצל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר