אילוסטרציה: משה ניסימפור

חברת הליסינג מכרה רכב פגום ותפצה את הלקוח

גם חברת הליסינג האמינה לכאורה מכרה לתושב אשקלון רכב פגום והסתירה ממנו זאת. לאחר שרכש את הרכב והמרמה נתגלתה סירבה החברה לבטל את העסקה ולפצות את הלקוח. בהתערבות של יו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות באשקלון, איציק נפש קבע בית המשפט שהחברה תפצה את הלקוח

פורסם בתאריך: 4.9.18 11:56

     

חברות הליסינג נתפסות כחברות מסודרות המקפידות על טיפולים בזמן ובמוסכי היבואן. כך גם כשהן מציעות למכירה מכוניות הן נתפסות בקרב הציבור כאמינות יותר מכל מגרש מכונות אחר שמוכר מכוניות ממקורות לא ידועים.

אלא שלאחרונה גילה תושב אשקלון כי דווקא חברת הליסינג היא זו שמכרה לו רכב תקול תוך שהיא מנסה להסתיר זאת ממנו.

האיש הגיע לפני מספר חודשים למגרש המכוניות של החברה וביקש לרכוש רכב תוצרת חברת 'סקודה'. במהלך הצגת הנתונים על הרכב מסרו אנשי המכירות ללקוח שהרכב במצב מכני מצוין, נקי מתאונות וכו'.

מה עבר על הרכבים לפני שהגיעו למגרש המכוניות? אילוסטרציה: דוברות המשטרה

האיש סבר כי אמינותה של החברה מספיקה ורכש את הרכב. לתדהמתו, לאחר יומיים נתגלו פגמים וליקויים משמעותיים: רעשים חזקים ובלתי סבירים, 'זלילת' שמן ועוד…

הלקוח לקח את הרכב למכון לבדיקת רכב ואז התגלתה האמת העגומה: הרכב עבר תאונת דרכים ובכדי לשקמו ולהחזירו לכביש הוחלפו חלקים רבים שמילה על כך לא נאמרה לו בטרם רכש את הרכב. האיש פנה מיד לחברת הליסינג אולם נדחה על ידה פעם אחר פעם.

בלית ברירה פנה האיש ליו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות במרחב אשקלון, איציק נפש וזה פנה מיד במכתב התראה לחב' הליסינג ובה ציין את העדר אי הגילוי הנאות והטעיית הצרכן ואת משמעות הדברים בחוק.

איציק נפש

חב' הליסינג התחמקה מההתראה ועל כן נאלץ נפש לפנות לבית המשפט יחד עם הלקוח.

בדיון שהתקיים לאחרונה קבע בית המשפט בין היתר שחברת הליסינג פעלה בחוסר תום לב, הסתירה ליקויים רבים וחויבה לשלם לתושב אשקלון 12,000 ש"ח.

"זהו פסק דין חשוב שמחייב את העסקים לגילוי נאות והעדר הטעייה" מסר השבוע נפש בסיפוק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר