נתנאל מויאל
נתנאל מויאל

לאחר 17 שנה: האח ויתר על חלקו בירושה והצוואה שונתה

צו ירושות בדרך כלל לא משונים. אבל איך קורה שכשהיורשים רבים על הכסף מצליח אחד האחים לוותר על הכסף רק בסיוע עורך דין

פורסם בתאריך: 13.7.18 11:04

     

לפני כ- 17 שנה נחתם צו ירושה ע"י רשם הירושה בעקבות פטירת בני זוג, הורים לששה ילדים. בצו הירושה המקורי חולקה נחלה רחבת ידיים באחד המושבים באזור אשקלון, באופן שווה בין האחים. שניים מתוך הילדים נותרו לגור בשטח הנחלה, כאשר ארבעת האחרים התגוררו במקומות שונים – שניים מהם באשקלון.

לפני כשנה וחצי התברר, כי עקב אי תשלומים לרשויות השונות במהלך השנים, נצברו חובות בסך מאות אלפי שקלים על השטח. הנושים פנו לששת האחים שהם גם ששת היורשים כדי שיחסלו את החובות הממשיכים לתפוח. החלה מלחמת ירושה בין האחים שהתווכחו על גובה חלקו של כל אחד מהם באותו החוב. האם אלה שגרו בנחלה במשך כל השנים צריכים לשלם את החובות או כלל האחים.

באותו שלב החליט אחד האחים בצעד אמיץ, כי עקב רצונו שלא להיכנס למלחמה בין האחים, ורצונו לסייע במניעת המריבה- הוא יוותר על חלקו בירושה. בכך למעשה יסייע בתשלום החוב ובפתרון המחלוקת. כשסיפר זאת לאחיו, חלקם הסכימו, חלקם לא הביעו דעה וחלקם התנגדו לכך, ואף באופן מוזר ביקשו כי לא יוותר על חלקו בכדי שיסייע להם בוויכוח מול האחים האחרים.

אלא שאותו אח נותר איתן בדעתו, הוא פנה לעו"ד נתנאל מויאל מאשקלון – מומחה בדיני משפחה – בבקשה כי ישחרר אותו בצורה רשמית מחלקו בירושה בין היתר, כדי שנושי העיזבון לא ירדפו אחריו. למרות שעל פניו נדמה העניין כפשוט, המציאות מתברר מורכבת הרבה יותר.

רשם הירושות מתנגד

עו"ד מויאל פנה לרשם הירושות, אלא שרשם הירושה סרב לבקשה בנימוק שמדובר בפסק דין סופי וחלוט. לדברי הרשם אם אותם אחים חפצים לחלק את הירושה בצורה מסוימת, הם רשאים לערוך ביניהם הסכם פנימי, אך הוא לא מתיר לאותו אח לוותר על חלקו בירושה.

לאחר שניסיונותיו של עו"ד מויאל להגיע להסכם בין האחים העלו חרס, הוא לא ויתר והחליט לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בכדי שישנה את החלטת הרשם.

בפסק דין שניתן לאחרונה שכנע מויאל את השופט כי רצונו של האח נובע מרצון כנה ותום לב מוחלט להגיע ל'שלום בית' בין האחים. עקב כך החליט בית המשפט לשנות את ההחלטה ובצעד חריג הורה לתקן את צו הירושה לאחר 17 שנה.

"מדובר בצעד חריג ביותר, שכן בדרך כלל המדינה ובית המשפט מעדיפים את סופיות הדיון ואת אמיתות המרשם, אך בצעד אמיץ במקרה דנן קיבל ביהמ"ש הנכבד את עמדתנו שאין שום סיבה לעמוד מנגד, ושאף אחד לא יפגע באם תתקבל עמדת מרשי, על אף חלוף הזמן הרב" מסר השבוע עו"ד מויאל "אני עדיין מאמין שעם קצת רצון טוב, האחים שנותרו בסכסוך יכולים להגיע להסכמות מחוץ לכותלי ביהמ"ש".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר