המדרכה כמפגע בטיחותי. אילוסטרציה: אלירם משה

נפלה על מדרכה ותקבל 470 אלף ש"ח

בדרך מהמרכול השכונתי לבית נפלה תושבת העיר ושברה את ידה. תביעה שהגישה הסתיימה בפיצוי מוסכם בסך כמעט חצי מליון שקלים

פורסם בתאריך: 6.7.18 15:09

     

תושבת העיר שנפגעה מנפילה בשטח ציבורי תקבל פיצוי בסכום של 470,000 שקל בגין הנזק שנגרם לה. המקרה אירע לפני כשש שנים, אז עשתה האישה את דרכה הביתה לאחר שסיימה לערוך קניות במרכול השכונתי הסמוך הממוקם במרכז העיר.

תוך כדי ההליכה היא מעדה, נפלה ונחבלה במרפק שמאל. האישה הזעיקה למקום את בעלה, והוא פינה אותה לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. לאחר האירוע התברר כי הנפילה על מדרכת הולכי הרגל נגרמה בשל העובדה שהאבנים המשתלבות לא הונחו כראוי ויצרו בליטה.

במהלך הבדיקה בבית החולים ברזילי בוצע לה צילום, ובו אובחנה פריקת מרפק ושבר מרוסק. האישה הוכנסה לחדר ניתוח באופן מיידי, ובמהלך הניתוח בוצע שחזור פתוח של השבר בעזרת פלטה וברגים. לאחר שחרורה מבית החולים והתייצבות מצבה פנתה האישה לעו”ד יצחק דדון על מנת שייצג אותה, וזה הגיש תביעה נגד העירייה ובית החולים.

עו"ד יצחק דדון

בתביעה נגד עיריית אשקלון נטען כי היא התרשלה בכך שלא דאגה לתקן את הליקוי במדרכת הולכי הרגל. “מדרכה להולכי רגל הינה מקום אליו מוזמן הציבור. רשות מקומית חייבת לדאוג לכך שמדרכת הולכי רגל והמעברים בה, המיועדים לציבור המבקרים, יהיו בטוחים וללא כל מפגע, אשר יכול לסכן את בריאותם. ציבור המשתמשים במדרכה זכאי לעשות שימוש במדרכה מתוך הנחה כי תהא בטוחה וללא כל סכנת נפילה ולא יהא טמון בה כל שמץ של סיכון”, נכתב. עוד נטען כי העירייה לא בדקה בדיקה תקופתית נאותה וראויה את מצב המדרכה, ולכן לא איתרה את הפגם אשר בגינו אירעה התאונה, ובכך נהגה ברשלנות וחוסר זהירות.

עוד נטען בתביעה כי במהלך הניתוח בבית החולים נחתך בטעות גם העצב בידה. במסמך המפרט את ממצאי הבדיקה הרפואית שנעשתה לאישה לפני הניתוח, נכתב במפורש שלא נמצאה פגיעה עצבית באף עצב ביד. אולם במהלך הניתוח נמצא כי העצב נפגע, ופגיעה שכזאת אינה אמורה לקרות, ולכן מדובר למעשה ברשלנות של הצוות בבית החולים. מומחה מטעם בית החולים טען כי מדובר בפגיעה העלולה לקרות וידועה כאחד הסיבוכים בטיפול כירורגי בשבר מסוג זה.

הכניסה לחדר המיון החדש. צילום: דוד לוי

“עקב הנפילה והרשלנות בזמן הניתוח נגרם לה נזק כבד למרפק ויד שמאל ולמעשה היא סובלת מחוסר תחושה לאורך היד וחוסר תפקוד בשתי אצבעות, ולמרות טיפולים אינטנסיביים לא חל שיפור במצבה”, נכתב.

הנתבעים, עיריית אשקלון ובית החולים, הטילו את האשמה אחת על השנייה, וכל אחת טענה כי מדובר באחריות של האחר. לאחר שהתיק נקבע להוכחות הסכימו על חלוקת הנזק ביניהם.

“בעזרת הפיצוי שתקבל תוכל מרשתי לדאוג לטיפולים עתידיים, עזרה וכמובן פיצוי בגין ההפסדים שנגרמו וייגרמו לה עקב רשלנותן של עיריית אשקלון ושל בית החולים”, סיכם עו”ד דדון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר