עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה
עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

אישום: גנבו חלקי מנוף ודרשו כופר בתמורה להחזרתם

צמד גנבי המנופים שדרשו מקרבנותיהם כופר עבור החזרת חלקי מהמנוף הגנובים נלכדה. השבוע אף הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים

פורסם בתאריך: 5.7.18 18:57

     

גנבי המכוניות מוצאים דרכים יצירתיות לשלשל לכיסם כסף קל. הפעם לא גנבו ממש מכוניות אלא פרצו משאיות מנוף ומהן נגנב מכשור שבלעדיו לא ניתן להפעיל את המנוף מה שגורם להפסד ימי עבודה רבים ומוניטין.

שני הנאשמים הם תושבי הפזורה הבדואית שעל פי כתב האישום היו השניים חלק מחוליה אשר פעלה באופן שיטתי ומתוכנן ברחבי הארץ שהתפרצה כאמור למשאיות מנוף, גנבה מהם חלקים חיוניים להפעלת המנוף, ולאחר מכן דרשה מבעלי המשאיות תשלום כופר לצורך השבת החלקים הגנובים החיוניים לפרנסתם.

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

זה החל בינואר השנה. סמי אבו רשיד תושב ערערה בן 31 וחליל אלמג'נון, תושב הכפר הבלתי מוכר אבו רביע בן 23, עסקו ביחד עם אחרים בהתפרצויות ברחבי הארץ למשאיות שעליהן מותקן מנוף. זאת, לצורך גניבת החלקים החיוניים להפעלת המנוף.

סדרת ההתפרצויות הגיעה גם אשקלון. לפני שלושה חודשים החנה נהג משאית מנוף את המשאית בסמיכות לתחנת פז בצומת אשקלון. אבו רשיד, כך מגולל כתב האישום, הגיע למשאית, שבר את חלון הנהג וחיש גנב מהמשאית את מקלט המנוף ששוויו 18,000 שקלים. הוא השאיר תחת המגב פתק ובו מספר טלפון ליצירת קשר לשם החזרת הפריט שנגנב ונעלם מהמקום. נהג המשאית גילה את הגניבה ופנה לאביו שהתקשר למספר הכופר. הוצע לו לשלם 9000 שקלים כדי לקבל את הפריט הקריטי להמשך העבודה עם המנוף. חברי הכנופיה ביקש ממנו לשלוח את הכסף עם שליח ממוצא בדואי, ככל הנראה בשל האמונה כי בין בני המגזר לא נהוג להלשין.

האב פנה לדמות מוכרת במגזר הבדואי העוסק בתיקון ובסחר במנופים וזה תיווך בין הצדדים עד שהעסקה הושלמה. הכסף הועבר והפריט ההכרחי להפעלת המנוף הוחזר לבעליו.

כתב האישום מפרט תשעה מקרים בהם בוצעה השיטה כלפי משאיות מנוף. מלבד אשקלון הגיעו חברי החוליה גם למשאיות באשדוד, בני עייש, ירושלים, ראשון לציון ועוד… בראשון לציון התפרצו חברי החוליה למגרש בו חונות מספר רב של משאיות ופרצו לחמש מהן וגנבו מהן חלקי מנוף הנאמדים בכמיליון שקלים.

"אם אתה רוצה את הדברים שלך של המנופים 5 סלוקתרים (כך במקור) ו10 שלטים תשלח 180 אלף שקלים דבר איתי בהודעות". כתב אחד מחברי החוליה לאיש חברת האבטחה ששמרה על מגרש המשאיות.

בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ארנון בוסאני

בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ארנון בוסאני

משפטם כאמור החל בימים אלה בבית משפט המחוזי בירושלים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר