מי תופס? פועלי בניה באחת הקומות. אילוסטרציה: אלירם משה

שיטת עבודה מסוכנת: העובד נפצע ועכשיו הוא תובע

העובד טוען "עקב רשלנות באתר הבניה נפגעתי בידי כתוצאה מפלטת עץ שהושלכה מגובה רב"

פורסם בתאריך: 25.6.18 14:42

     

תאונות העבודה באתרי הבניה כבר הפכו לדבר שבשגרה ואילולא כולם היו עובדים בתחום אולי אף היתה זו מכת מדינה. התאונות באתרי בניה גורמות במקרים רבים למוות או לכל הפחות לנזקים משמעותיים לפועלים קשי יום או נתינים זרים – לא מקבל את מלוא תשומת הלב הראויה לו.

התביעה המדוברת עשויה אולי להמחיש את הקלות שבה מתבצעות עבודות מסוכנות באתרי בניה. הפעם זה נגמר באצבע שבורה, הגבלה ביד, כאבים וחבלות – אבל היה יכול להסתיים גרוע בהרבה.

טיפול ראשוני מציל חיים בתוך האמבולנס. צילום: אלירם משה

לפני כשנתיים הגיע תושב אשקלון כבן 30 לעבודה באתר בניה בעיר. במהלך העבודה היה צורך להוריד פלטות עץ מגובה רב אל קומת הקרקע, לסדרן ולפנותן מהמקום. על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עורך הדין איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן קריסי – המתמחים בדיני נזיקין – לצורך פינוי הלוחות הונהגה באתר שיטת עבודה בלתי בטיחותית לפיה עמד אחד הפועלים (התפסן) בקומות העליונות והשליך את פלטות העץ מלמעלה למטה, שעה שהתובע ועובד נוסף נדרשים לאסוף את הלוחות לצורך פינויים מהמקום.

"במקום לרכז את לוחות העץ ולהורידם באופן מסודר, נדרשו התובע וחברו לאסוף את הלוחות שעה שאלו נזרקו מגובה רב…כל זאת כאשר התפסן מלמעלה משליך אותם מגובה רב מבלי שהוא יכול לראות לאן הוא זורק את הלוחות, או היכן הם נוחתים", כך על פי כתב התביעה.

תחום מסוכן. אילוסטרציה: אלירם משה

עוד מצוין בכתב התביעה כי התובע וחברו, ניסו למנוע את אותה התנהלות מסוכנת. "יודגש כי התובע וחברו צעקו לתפסן למעלה שיוודא להיכן הוא זורק את הלוחות… כאשר על אף האזהרות זה לא נשמר והשליך את הלוחות ללא אבחנה". באותו שלב החליטו השניים לגשת לאחראי במקום, ועל אף התראותיהם הם נדרשו להמשיך לעבוד בדרך זו תוך שנמסר להם כי "יינתנו הוראות לתפסן להיזהר", הוראות שלא יצאו אל הפועל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




דקות לאחר מכן, פלטת עץ שהשליך התפסן פגעה בכף ידו הימנית של התובע. התובע פונה לבית החולים "ברזילי" באשקלון, שם אובחן כסובל משבר באחת מאצבעותיו ובחבלה בידו. פציעה קלה לכאורה אלא שבעקבות המקרה, נאלץ העובד להעדר מעבודתו למעלה משלושה חודשים.

לאחר המקרה הוא פנה לעו"ד כהן, אשר בתחילה הגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי בהיות התאונה תאונת עבודה, ולאחר שנקבעו לתובע נכויות במוסד לביטוח לאומי והוא אף קיבל ממנו פיצוי, הוגשה התביעה כנגד מעסיקו של התובע בגין התנהלותו הרשלנית ונוהלי עבודה לקויים.

עו"ד אייל כהן. צילום: יח"צ

בין יתר הטענות בכתב התביעה, נטען כי התאונה התרחשה עקב רשלנות המעסיק וכתוצאה ממעשיו ו/או מחדליו של המעסיק והמנהל מטעמו בקיום נוהלי עבודה בלתי בטיחותיים, כמו גם, הפרת שורה של תקנות וסעיפי חוק העוסקים בבטיחות בעבודה.

במסגרת כתב התביעה דרש עו"ד כהן לפצות את הנפגע בגין החזר הוצאותיו, עזרה וסיעוד אותם קיבל, הפסד שכר בעבר ופגיעה בפוטנציאל השתכרותו של הנפגע לעתיד וכן בגין עוגמת הנפש הרבה אותה עבר ויעבור לאור נכותו מן התאונה. כתב הגנה מטעם הקבלן טרם הוגש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר