מוות מיותר. יסמין וינטה

הערב: הפגנת הורים בדרישה למצלמות ופיקוח על מטפלות

מותה הטראגי של הפעוטה יסמין וינטה היה הקש ששבר את גב הגמל. הורים רבים שביקשו כבר בעבר לחולל שינוי בפיקוח על המטפלות לפעוטות מרגישים שהגיעה העת לחולל את השינוי לפני שהטרגדיה הבאה תתרחש

פורסם בתאריך: 12.6.18 09:51

     

מקרי האלימות הרבים שמתגלים חדשות לבקרים הגיעו לשיא בשבוע שעבר כשדבר מותה של הפעוטה יסמין וינטה בת השנה וחצי נחשפו. וינטה, כפי שפורסם כבר, מתה לאחר שעל פי החשד המטפלת שלה, שוהה זמנית מאוקראינה, הטיחה אותה על מזרון, כיסתה אותה בשמיכה, נשכבה עליה והתעסקה בטלפון הנייד שלה עד שזו מתה. התיאור המצמרר שהביא למותה של הפעוטה הוציא מגדרם הורים רבים שהתקשו לחזור לסדר היום והרגישו להם חייבים לעשות מעשה כדי למנוע את המוות הבא.

ביום ראשון בערב נערכה בתל אביב הפגנה הקוראת לכנסת לחוקק חוק שמטרתו להחיל את פיקוח גם את המטפלות העוסקות בשמירה על תינוקות מגיל 0 עד 3. כיום, כל אחת ואפילו אחד יכול לשמור על תינוקות בטווח הגילאים הצעיר מבלי שידרשו להמציא תעודות הסמכה כאלו או אחרות.

מלבד ההפגנה  בתל אביב צפויות להתקיים הערב (יום שלישי) עשרות הפגנות נוספות בעשרות ישובים וערים בדרישה זהה.

גם באשקלון צפויה להתקיים הפגנה כזו. "זו יוזמה של הורים שמודעים ורוצים לשנות את המצב ששורר כאן בארץ. חוסר הפיקוח על גנים פרטיים מגיל לידה ועד 3 החלטנו לקיים הפגנה שהיא בעצם מקבילה להפגנה שמתקיימת היום בתל אביב" מסרה היום מי שמארגנת את ההפגנה באשקלון, מוריה אלזם "בנוסף התארגנו בעשרות ערים לקיים הפגנות מקבילות בכל הערים באותה שעה. בכל עיר לוקחת על עצמה פעילה אחרת את הארגון".

אלזם, תושבת אשקלון בת 35, נשואה ואם ל-1 מספרת. "התאכזבתי רבות כמו כל הורה במדינה. הבן שלי לא חווה התעללות, למיטב ידיעתי, אבל מאז המקרה של יסמין אני מזועזעת עד עמקי נשמתי. הכתובת היתה על הקיר. לא עשינו עם זה הרבה" אומרת אלזם בצער אך גם מסבירה שדווקא יש נקודת אור "עכשיו יש הצעת חוק שיושבת על השולחן למעלה משנתיים של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון והיא חייבת לעבור עכשיו יותר מתמיד".

הצעת החוק של שאשא ביטון הגיעה כבר לפני כשנה לשולחן הוועדה, אך הדיון בה נדחה בשל הסתייגויותיהם של חלק מהגורמים המקצועיים. חברת הכנסת נפגשה עם יועצות משפטיות ממשרד המשפטים במטרה להגיע לנוסח מוסכם. ועדה שהוקמה וכללה אנשי משטרה, גורמי מקצוע שקשורים בהגנת פרטיות ועוד, התנגדה להצעה בין היתר בשל חשש מדליפה לרשת ומפגיעה בפרטיות הפעוטות והגננות.

למצולם אין קשר לכתבה. אילוסטרציה: אלירם משה.

"זה יעלה יותר למדינה ולהורים. תינוקת מתה בגן ואנשים לא מבינים את המשמעות" מסבירה אלזם את חומרת המצב שמחייבת שינוי "היא לא מתה בפיגוע או נדרסה, אלא בגן שהיה אמור לשמור עליה, לטפל בה, לתת לה אהבה, לעטוף אותה ואם לא אנחנו אז מי יכול להגן על הילדים שלנו שהם באמת חסרי ישע".

המפגינים דורשים ארבעה דברים:

  • פיקוח על גני הילדים
  • מצלמות במעגל סגור שתהיינה זמינות להורים לצפות במה שנעשה בגן
  • החמרת הענישה למתעללים
  • הסמכה במבחני התאמה לגננות.

ההפגנה כאמור תתקיים הערב, יום שלישי, בשעה 17.00 ברחבת יד לבנים, סמוך לבית משפט השלום באשקלון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר