איתמר שמעוני וסנגורו עו"ד מנחם רובינשטיין
איתמר שמעוני וסנגורו עו"ד מנחם רובינשטיין

בעוד שבועיים: תחל עדותו של עד המדינה בפרשת שמעוני

העד צפוי לספר על 100 אלף שקלים במזומן שהוא העביר בחניון בהרצליה לידיו של משה פונטה, מקורבו של ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני. סנגורו של שמעוני: “החוקרים שמו בפיו את הגרסאות”

פורסם בתאריך: 6.5.18 15:30

     

אחד מרגעי השיא בפרשת שמעוני אמורה להתרחש בעוד כשבועיים, אז אמור לעלות על הדוכן חוסה לואיס לימברק, מי שהיה נהגו של איש העסקים גבי מגנזי.

לימברק אמור לעלות לדוכן העדים ולגולל את גרסתו בתור מי שהיה, כך על פי כתב האישום, צינור להעברת כספי השוחד מצד מגנזי לידי משה פונטה עבור איתמר שמעוני.

עדותו תיפרש לפחות על שני ימי דיונים, כך שבדיון הראשון שיתקיים ביום שני בעוד שבועיים תיערך החקירה הראשית שלו על ידי הפרקליטות וכן חקירה נגדית על ידי חלק מהסנגורים. החלק השני צפוי להתקיים שבוע לאחר מכן ביום שני ובו צפויה להתקיים החקירה הנגדית על ידי עו"ד עמיר ג'ורג'י, סנגורו של משה פונטה.

תשלום במזומן בחניון

על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר בשנה שעברה, בתאריך 28.5.2015 נפגש לימברק, בשליחותו של מגנזי, עם משה פונטה בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה ושם העביר לו, עבור שמעוני, סכום מזומן בסך 100 אלף שקלים. הכספים הללו, כך לפי האישום, שימשו לכיסוי עבור תשלומי הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני.

מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

כאן בחניה. מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

מה הייתה התמורה עבור הכספים הללו? בפרקליטות תיארו זאת בכתב האישום: “במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום היה מגנזי בעל אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיר אשקלון. בשנת 2014 זכתה חברת 'מגנזי תשתיות בע”מ', אשר בבעלותו של מגנזי, במספר מכרזים של החברה הכלכלית אשקלון, במסגרתם נדרשה לבצע עבודות בנייה במספר בתי ספר וגני ילדים. את עבודות הבנייה שנדרשו במסגרת המכרזים ביצעה חברת 'רמט טרום מבנים בע”מ', אשר מגנזי החזיק ב-51 אחוז ממניותיה”.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

אחד הפרויקטים ששיפץ מגנזי היה בית ספר אסף מיימון. על מנת שקבלן השיפוצים יעמוד בהתחייבויותיו נוהגת החברה הכלכלית, שהייתה אמונה על ניהול הפרויקטים, לקזז סכום כסף מתוך התשלומים המגיעים לקבלן. במקרה הזה קיזזה החכ”ל סך של 217,514 שקלים, וכספים אלה מוגדרים “דמי עיכבון”. בנוסף, הפקיד מגנזי ערבות בנקאית.

“משלב מסירת הפרויקט לחכ”ל ועד שנה לאחר מכן התגלו ליקויים רבים בפרויקט אסף מיימון אשר נאמדו בכ-300 אלף שקלים. ליקויים אלו לא תוקנו במלואם על ידי מגנזי”, נכתב בכתב האישום. “למרות שהליקויים בפרויקט לא תוקנו, דרש מגנזי במספר הזדמנויות לקבל את דמי העיכבון לידיו. עובר ליום 31.5.2015 העביר הנאשם איתמר מסר למנכ”ל החכ”ל, לפיו יש לשלם למגנזי את כספי עיכבון ולהסתפק בערבות הקיימת. לאחר הפנייה של הנאשם איתמר, ביום 31.5.2015 שולמו דמי עיכבון למגנזי, זאת למרות שטרם תוקנו הליקויים, והחכ”ל אף ביקש פעמיים לחלט את הערבות שהפקיד מגנזי”.

איתמר שמעוני בסיור בבית הספר אסף מימון לפני השיפוץ. צילום: אייל אסרף

איתמר שמעוני בסיור בבית הספר אסף מימון לפני השיפוץ. צילום: אייל אסרף

האסטרטגיה של רובינשטיין

אחד החוקרים שחקר את עד המדינה הוא קצין יאח”ה רפ”ק ליאור רייס. רייס היה אמור לעלות להעיד בקרוב, זאת לאור ההפסקה שנכפתה על ההליך המשפטי לצורך השלמות החקירה בתיק.

אלא שעו”ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שמעוני, ביקש לדחות את עדותו של רייס עד לאחר שיעיד עד המדינה בשל האסטרטגיה המשפטית. הפרקליטות הסכימה לבקשה, ולכן תישמע תחילה עדותו של עד המדינה. עדותו של רייס צפויה להישמע בחודש יוני.

איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

רובינשטיין, השוהה בימים אלה בחו”ל, אומר כי צוות ההגנה אינו חושש לקראת עדותו של עד המדינה, “חוששים? הוא לא רלוונטי לגבינו. אתה צריך לקרוא את החומר שלו, הוא סמרטוט מארץ הסמרטוטים. להגיד לך עוד דבר? מישהו הקדיח לו את תבשילו. אתה רואה איך חוקרים שמים בפיו גרסאות. הדחה פר אקסלנס. אני מתכוון לכל מי שחקר אותו וחשב שהצליח להדיח אותו לומר דברים שחשב שישמע”.

בפרקליטות בונים על העדות הזאת.

“זה כמו שעשו סיפור עם המסעדה והפתק. הפרקליטות עושה הכול כדי לדחות את מועדי הדיון. אחת: מתוך כך שהיא לא הייתה מוכנה בתיק הזה וזו דעתי. הסיבה השנייה: שהם מאוד לא רוצים שאיתמר שמעוני ירוץ לקדנציה נוספת.

"הבעיה היא כזו שהממונה על התלונות נגד התביעה מתעסק בדברים שהיו, ואין לו סמכות להתעסק בדברים שמתנהלים ולהעביר עליהם ביקורת, ובזה הם השיגו את מה שרצו: שלא תהיה להם ביקורת. זה אחד הגופים היחידים שאין עליהם ביקורת. למרבית הצער”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר