אלימות בין בני זוג. אילוסטרציה: אי.אס.אי.פי
אלימות בין בני זוג. אילוסטרציה: אי.אס.אי.פי

הבעל והאישה הגישו תלונות הדדיות, איזה מהתיקים נסגר?

בני זוג מאשקלון הגישו תלונות הדדיות על אלימות. הגבר קיבל כתב אישום, ואילו התיק נגד האישה נסגר מחוסר עניין לציבור. היועץ המשפטי לממשלה הורה באופן חריג למדי לעצור את ההליך המשפטי נגד הבעל

פורסם בתאריך: 9.3.18 16:00

     

היועץ המשפטי לממשלה הורה לעכב את ההליכים הפליליים שהתנהלו נגד תושב אשקלון אשר הואשם בתקיפת אשתו. כתב האישום הוגש נגד האיש, בסוף שנות ה-50 לחייו, בחודש אוקטובר 2015, לאחר שבת זוגו הגישה נגדו תלונה במשטרה. הליך זה של עיכוב הליכים על ידי היועץ המשפטי בעצם מפסיק ועוצר את ההליך המשפטי ולמעשה מבטל אותו.

על פי כתב האישום, בין בני הזוג התפתח ויכוח לאחר שהאישה דרשה מהבעל שיסייע בעבודות הבית לקראת חג הפסח וכן ביקשה ממנו שיפנה מהבית מדיח כלים מקולקל. הוא בתגובה אמר שיעשה את זה מאוחר יותר ונכנס לנוח בחדר השינה. בשלב זה ניגשה האישה אל החדר, פתחה את החלונות ואמרה לו: “קום, י’בן זונה, אתה לא תלך לישון עד שלא תפנה את המדיח”. לאחר מכן היא זרקה לכיוונו לוח ציור מעץ. הלוח נחת לצד בתם בת החמש שבדיוק עברה במקום באותו רגע. בתגובה תקף הבעל את האישה, קפץ עליה, הפיל אותה לרצפה והכה אותה במכת אגרוף בצלעות. בשל המעשה נגרמו לה חבלות ונותרו סימנים על גופה.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

בעקבות המעשה הגישה האישה תלונה במשטרה, ונגד הבעל הוגש, כאמור, כתב אישום בגין תקיפה הגורמת לחבלה של ממש. במקביל גם הבעל פנה למשטרה והגיש תלונה, שכן לטענתו הייתה זו האישה שתקפה אותו קודם. הוא גם הסביר כי הדף את אשתו והפיל אותה ארצה לאחר שחשש שהיא תמשיך בהתנהלות האלימה כלפיו. אולם לשכת התביעות הורתה על סגירת התיק בעניינה של האישה בשל חוסר עניין לציבור.

עו"ד אביחי חג’בי, המייצג את הבעל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש את התערבותו בעניין, שכן מדובר לטענתו באכיפה בררנית ופסולה. “אין מחלוקת באשר להתנהלות בת הזוג, וכי מחומר החקירה עולה כי הודתה במעשיה שעה שתקפה אותו אך ורק בשל שסירב לבצע את מבוקשה. למרות האמור לעיל, מצאה לשכת התביעות להורות כי התיק בעניינה של התוקפת ייסגר מחוסר עניין לציבור”, כתב חג’בי והוסיף עוד: “החלטת המדינה אינה מידתית ואינה מאוזנת. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהתיק בעניינה של המתלוננת/ תוקפת, שהחלה במסכת האלימות תוך שהיא מאיימת תחילה על מרשי ולאחר מכן זורקת עליו לוח עץ, נסגר מחוסר עניין לציבור ולא מחוסר ראיות. מי שהתנהגה באלימות ובעזות תוך פרץ כעס ואלימות ותוך שימוש באביזרים, על מנת לפגוע במרשי, בעניינה אין אינטרס ציבורי בהעמדה לדין ואילו בעניינו של מרשי ישנו אינטרס שכזה?”

חג’בי סיכם וכתב כי ישנו חשש לאכיפה בררנית ואפליה, לכאורה, של מעורבים באותו המקרה. הוא ביקש מהיועץ המשפטי להורות על עיכוב הליכים נגד הבעל, היות ונהג באלימות לאחר שהוא עצמו הותקף וחשש גם לשלום בתו הקטנה.

לא רק חקירות נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום אילן אסייג

היועץ המשפטי קיבל, כאמור, את הבקשה והורה על עיכוב ההליכים הפליליים. ההחלטה מותנית בביצוע עבודות התנדבותיות למען הקהילה בהיקף של 200 שעות. עוד קבע כי היעדר שיתוף פעולה עם שירות המבחן יביא לביטול ההחלטה והמשך ניהול ההליך הפלילי.

“החלטת היועץ המשפטי לממשלה מהווה קרן אור לגברים הסובלים מאלימות של בנות זוגם. אנו תקווה כי האפליה הקיימת כיום, לחובת הגברים ולטובת הנשים תיפסק, ויפה שעה אחת קודם”, אמר חג’בי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר