איך שאישום מתמוסס לו: זוכתה תושבת אשקלון שהואשמה באיומים והעלבת שוטר

טובה האחת מן הארבעה: הגרסאות השונות של השוטרים טרפו את הקלפים והקשו על בית המשפט להבין מה באמת אמרה האישה לשוטר

פורסם בתאריך: 25.2.18 16:54

     

המפגש בין שוטרים שמבצעים את תפקידם לבין אזרחים שהתנהלותם מזמינה את ידו של החוק והאכיפה טעונים בדרך כל חיכוכים רווי אמוציות ורגשות. כך קרה גם במפגש שהתרחש לפני שלוש וחצי שנים בשכונת עתיקות, עת הגיעו ארבעה שוטרים מלווים בפקחי השירות הווטרינרי העירוני לביתה של תושבת השכונה כדי לאכוף את החוק.

עוד בחלון, כשהבחינה האישה באנשי החוק העושים את דרכם לביתם החלה לצעוק אליהם ולקלל אותם. "עוד פעם באת… אל תדאג אני אסבך לך את החיים… אני עוד אוריד אותך בדרגה… עוד תשמע ממני, אני אמצא אותך", כך על פי כתב האישום שהוגש נגד האישה, אם לילדים אז בת 43.

פעילות המשטרה והשירות הווטרינרי. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט השלום באשקלון למצות את הדין עם האישה ואף הודיעה שיש סבירות שתבקש להשית על האישה עונש מאסר בפועל.

אלא שהעובדה שבאירוע נכחו לא פחות מארבעה שוטרים עמדה להם דווקא לרועץ. הפערים והשוני, הגם שהוא כל כך דק, בין גרסאותיהם הביא את בית המשפט לקבל החלטה שלה לא ציפו.

האישה כפרה במיוחס לה וטענה כי מה שאמרה הוא שתפעל באמצעות מח"ש. בחקירה הנגדית של כל שוטר החלו להימצא סתירות במה שקרה בינה לבין השוטר והמלל שהעידו שאותו הטיחה בפני השוטר לא היו זהות. אחד מהשוטרים אף הזכיר בעדותו שאמרה שתפנה למח"ש.

אחד מהשוטרים העיד כי האישה נצמדה לשוטר, אך הדבר נעדר מעדותו של השוטר עצמו. אותו שוטר טען כי השוטר המותקף לכאורה, לקח מהאיש ה את הטלפון הנייד שלה, אך השוטר המותקף לא זכר מקרה כזה בעדותו.

בית המשפט התרשם כי העדים זקוקים לרענון זיכרונם על ידי התובע. "אינני מתעלמת כמובן מהעובדה כי חלפו מספר שנים מאז קרות האירוע ויתכן שהשוטר לא זוכר כל פרטי האירוע" כתבה בהחלטתה השופטת טל לחיאני שהם "אך העובדה כי היה צריך לרענן זכרונו לא פחות מ- 3 פעמים במהלך עדותו ביחס לליבת האירוע מקשה על בית המשפט לקבוע ממצאים ברורים על סמך עדות עד זה, זאת נוסף לסתירות בגרסאות".

ומה עם פקחי השירות הווטרינרי שהיו עדים לאירוע? מסתבר שמשטרה לא טרחה כלל לנצל את וכחותם במקום כדי לחזק את גרסתה. "אין מחלוקת בין הצדדים כי לאירוע היו עדי ראיה אובייקטיביים – פקחים מטעם השירות הווטרינרי העירוני, אשר על אף נוכחתם באירוע, לא מסרו עדויות מיד לאחריו וכאשר פנה אליהם חוקר, לאחר כשנה, לגבות גרסתם, הם לא זכרו דבר על מנת למסור גרסה" מוסיפה השופטת לחיאני שהם ומסבירה "גביית גרסת הפקחים מיד לאחר האירוע הייתה עשויה לשפוך אור על הראיות מעדים שלא היו מעורבים באירוע פלילי זה, אך המשטרה מסיבותיה שלה, על אף שזהות העדים הייתה ידועה להם בזמן אמת, בחרה להותיר המצב הראייתי כפי שהובא בפני".

בית המשפט מותח ביקורת על התנהלות האישה ועל המילים הבוטות שהשמיעה כלפי השוטר אלא שהתנהגות זו עדיין אינה יכולה להשלים ה"אין" שבראיות התביעה.

לבסוף פסק בית המשפט לזכות את האישה מחמת הספק הסביר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר