אילוסטרציה

המצלמות חשפו: אדם אחר הטמין את מטען החבלה

המשטרה עצרה אדם בחשד שהניח מטען ברכבו. הוא הכחיש וביקש שיבדקו במצלמות האבטחה שבביתו. במשטרה סרבו וביקשו להאריך את מעצרו. עורך דינו בדק ומצא כיצד מתרשלת המשטרה ולא מבצעת פעולה בסיסית בחקירה

פורסם בתאריך: 1.2.18 21:17

     

בשבוע שעבר נעצר תושב האזור, בשנות ה-50 לחייו, באשמת אחזקת אמל”ח, זאת לאחר שבמשטרה טענו כי הוא עצמו הטמין מטען מתחת לרכבו שלו. האיש הובא בפני שופט מעצרים באשקלון אף שהכחיש כל קשר לביצוע העבירה ואף פנה למשטרה בבקשה כי יבדקו את מצלמות האבטחה שבביתו, ששם נראה בבירור כי לא הוא הטמין את המטען המאולתר. למרות בקשתו, הדבר לא נעשה, והאיש פנה לעו"ד רובי גלבוע.

עו"ד רובי גלבוע

גלבוע ביקש מהאיש לצפת בסרטוני האבטחה, ושם נראה כי בשעות הלילה המאוחרות מגיע אדם לרכבו של העצור ומניח את המטען מתחת לרכבו. לאחר מכן הוצג הסרטון בפני בית המשפט, ובעקבותיו האיש שוחרר באופן מיידי, שכן הובהר כי אין לו יד ורגל במעשה.

בדיון שנערך בבית משפט השלום באשקלון תקף גלבוע את פעולות המשטרה במקרה, לאחר שזו דרשה הארכת מעצר של ארבעה ימים לצורך השלמת החקירה. “במצלמות רואים שמישהו מטמין לו את המטען. בדקתם את זה?" שואל עו”ד גלבוע ונענה: “זה לא משהו שעלה בחקירה”. גלבוע המשיך: “אתמול אמרנו שיש מצלמות. למה זה לא נבדק? הוא היה עצור מהשעה 12:00, עד השעה 18:00 עוד לא מונה חוקר שיחקור אותו, פשוט התרשלתם”.

 

בשלב זה מבקש גלבוע להראות את הסרטון המדובר לבית המשפט וממשיך בטענות מול המשטרה: “אתם לא ביצעתם פעולת חקירה מרכזית, להביא את המצלמות מהבית בזמן שדיווחו לכם, ועכשיו אתה מבקש ימי מעצר”.

 

מצלמת אבטחה. אילוסטרציה: הראל מעוז משה

השופט אבישי כהן התייחס למקרה וקבע כי אין מקום להתחשב בבקשת המשטרה להאריך את ימי המעצר כפי שביקשו: “אני סבור כי בשלב זה של הדיון, כאשר מדובר בהארכת מעצר ראשונה, קיים החשד הסביר ומכאן מתקיימת עילת המסוכנות. עם זאת, אינני סבור כי יש צורך בהארכת המעצר לתקופה המבוקש. לאור הסרטון שהוצג לי, ואיני יכול להתעלם ממנו. יש לקבל התייחסות היחידה החוקרת”.

בעקבות כך הוארך מעצרו של האיש ביום אחד בלבד, אלא שלאחר הדיון העביר גלבוע את הסרט לראש משרד החקירות במשטרה, וכמה שעות לאחר מכן שוחרר האיש לדרכו.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר