כסף שנתפס במהלך המעצרים. צילום: דוברות המשטרה

שוחררו החשודים האשקלונים בפרשת 'הפיגוע הכלכלי'

מתוך 29 החשודים שנעצרו בפרשה שנודעה כאחת מהגדולות בהיקפיה במסגרתה העלימו כמיליארד שקלים מקופת המדינה גם שניים משלנו. אחד מוכר מתחום הפשיעה בעיר והשני דיי אלמוני. השניים אמנם שוחררו אבל עשויים לתת את הדין לכשיוגשו כתבי האישום

פורסם בתאריך: 28.1.18 14:05

     

לפני שבועיים זעקו כותרות ענק ממדורי הפלילים על פרשיית הונאה ענק שיתכן שלא הייתה כמוה בתולדות המדינה. על פי החשד, כמיליארד שקלים נגנבו מקופת המדינה, זאת באמצעות חשבוניות פיקטיביות שהופצו על ארגון 29 חשודים – שניים מהם תושבי אשקלון שהיו מעורבותם בפעילות בארגון או בשיתוף פעולה איתו.

מעצר חשוד. צילום דובר המשטרה

על פי החשד, ארגון פשיעה הצליח לגנוב מרשויות המדינה כמיליארד שקלים על ידי הוצאת חשבוניות פיקטיביות, במה שנדמה כמו פעילות מאורגנת היטב של ארגון פשיעה כלכלי. בחקירה סמויה של למעלה משנה, התגלה כי הארגון גילה פרצה ב'חוק עובדים זרים' שאפשר לו לשלשל לידיו מיליוני שקלים. החשודים עבדו יחד עם חברות כוח אדם שייבאו פועלים זרים מסין לעבודה בענף הבניה. אותן חברות דיווחו על שעות עבודה שלא בוצעו ולמעשה באמצעות כך קיבלו הקלות מס משמעותיות בסכומים גדולים, בין השאר החזרי מע"מ בסכומים של מאות מיליוני שקלים. שיטה נוספת היתה תשלום שכר נמוך בתלוש השכר והשלמת השכר במזומן בתמורה לחשבוניות הפיקטיביות.

בין העצורים היו איש עסקים ידוע בשנות ה-70 לחייו תושב הדרום, אימו ובת זוגו של ראש הארגון שפעל מרומניה ונעצר שם יחד עם שני אחיו. אלא שהפעם גם תושבי אשקלון חשודים במעורבות בפרשה.

האשקלוני הראשון הוא איש עסקים מקומי בן 49, ששמו כבר נקשר בעבר לכמה וכמה פרשות של הלבנת הון, הימורים וכבר ריצה בעבר עונשי מאסר. הוא חשוד שקישר בן אנשים ולא שביצע את העבירות בעצמו. סנגורו, ירון ברזילי מסר: "בדקו את הדברים, היה עצור יומיים, שוחרר והדבר מדבר בעד עצמו".

רוט חזן

תושב אשקלון נוסף שהיה עצור הוא צעיר שכאמור נעצר, חשוד בכך שנטל חלק פעיל בשרשרת של הפקת החשבוניות הפיקטיביות לצורך הימנעות מתשלומי מס ובאופן שאפשר את הנעת השיטה המשומנת של הארגון. הצעיר בחר במכל שלבי החקירה לשמור על שתיקה. "בשלב הזה מדובר בחקירה מסועפת שבמלכה נעצרו עשרות חשודים ונאסף חומר רב" מסר עורכת דינו לימור רוט חזן "רק לאחר שנקבל לידינו את כל חומרי החקירה נוכל להתייחס באופן ענייני. בשלב הזה החשוד מכחיש כל קשר להשתייכות לארגון. החומר ילמד במועד המתאים ויינתן מענה הולם לחשדות".

ראש הארגון נעצר יחד עם שני אחיו בספרד והם צפויים להות מוסגרים לישראל. השופט ארז נוריאלי שחרר בשבוע שעבר את רוב המעורבים בפרשה והותיר את בת זוגתו של ראשון הארגון במעצר עד היום.

בכל מקרה נדמה כי הפרשה עדיין רחוקה מסיום, ואשקלון – לצערנו לא בנסיבות הנכונות – שוב על המפה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר