מז כיבוי אש. צילום: ESP

מהנדס הבטיחות, רוני גיאת, מואשם כי זייף תעודות של מכון התקנים

כתב האישום שהוגש נגד מהנדס הבטיחות רוני גיאת, תושב העיר, חושף איך בארבע הזדמנויות שונות זייף האיש אישורים של תכניות לבטיחות באש של מכון התקנים וקיבל על כך אלפי שקלים, תוך שהוא מסכן חיי אדם במקרה של שריפה

פורסם בתאריך: 26.1.18 13:55

     

מהנדס הבטיחות רוני גיאת ידוע בעיר כמי שעוסק בתכנון וניהול פרויקטים מתחום הנדסת הבטיחות וכבעל ותק וניסיון רב. בפועל התמונה נראית קצת אחרת. נגד גיאת הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בגין זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בעיר על ידי פרקליטות מחוז דרום, וממנו עולה תמונה מדאיגה, ולפיה גיאת זייף תעודות של מכון התקנים, אשר מאשרות תכניות של מערכות כיבוי אש במבנים שונים. על פי כתב האישום הוא ביצע את העבירות בשנים 2015-2014 וזייף את אישור מכון התקנים בארבע הזדמנויות שונות.

משרדי מכון התקנים הישראלי ברמת אביב. צילום: itzuvit

מכון התקנים הינו מכון מטעם המדינה, אשר אמון, בין היתר, על ביצוע בדיקות בטיחות של מבנים ואחראי על הנפקת תעודות המאשרות את התאמתו הבטיחותית של מבנה מסוים או מערכת מסוימת בהתאם לצרכים שעבורם הוקם. בין היתר, מנפיק מכון התקנים תעודות המאשרות את תקינותן של תכניות מתזי מערכות כיבוי אש, ורק לאחר האישור ניתן להתקין מערכות אלו, אשר יופעלו במקרה של שריפה בבניין.

כתב האישום מתאר כיצד יצר גיאת קשר עם קבלנים, קיבל מהם סכומי כסף ובתמורה העביר לידיהם את האישורים המזויפים.

כך למשל בחודש יולי 2014 הוא יצר קשר עם קבלן צנרת אשר עבד במרכז מסחרי קרסו ביבנה, והשניים סיכמו ביניהם כי גיאת יקבל סכום של 25 אלף שקלים בתמורה לתעודה של מכון התקנים המאשרת את תכנון המתזים.

בידיו של גיאת הייתה תעודה מקורית של מכון התקנים שהוצאה עבור חברה אחרת. הוא השתמש בתעודה המקורית, גזר אותה והדביק עליה את הפרטים של מרכז קרסו ביבנה. בכתב האישום נכתב כי הוא עשה זאת ביודעו כי תקינות מערכות הבניין אמורות להיבדק על ידי מכון התקנים לפני קבלת האישור וכי בפועל הן לא אושרו.

כחמישה חודשים לאחר מכן התבקש גיאת להשיג אישור של מכון התקנים עבור התקנת מערכות מתזים לאולם אירועים בשדרות. תמורתו סוכם כי יקבל סכום של 75 אלף שקלים. הוא השיג תעודת בדיקה, אשר הוזמנה על ידי חברת בנייה גדולה, ובוטלה. גם את התעודה הזאת הוא גזר ושינה את הפרטים שהופיעו בה. הוא עשה זאת ללא בדיקת הבניין לגבי מידת הכנתו להתקנת המערכות וביודעו שתקינות מערכות הבניין נבדקה כשנתיים קודם לכן ונמצאה לא תקינה. לאחר שהבין גיאת שהנושא נמצא בחקירה הוא פנה לקבלן המשנה שביצע את העבודות באולם האירועים ואשר לו הוא מסר את התעודה המזויפת ואמר לו שימסור בחקירתו במשטרה גרסה שקרית, שאחד מעובדיו הוא זה שהעביר את המעטפה עם התעודה המזויפת וכי אין לו דרך להשיג אותו וזאת במטרה שלא ייחשף אופן העברת המעטפה.

מספר חודשים לאחר ההתקשרות עם קבלן המשנה באולימפיה פנה זה שוב אל גיאת וביקש ממנו לזרז עבורו את התהליך במכון התקנים עבור מערכות מתזים נוספות בשני פרויקטים אחרים שביצע. הוא העביר לידיו בתמורה סכום של 12 אלף שקלים.

גיאת לקח שוב שתי תעודות מקוריות שהיו אצלו ואשר הוצאו הוצאה על ידי מכון התקנים עבור חברות אחרות וזייף עליהן את פרטי החברות החדשות.

“הנאשם, במעשיו, זייף שתי תעודות מכון התקנים בכך שעשה שני מסמכים הנחזים להיות אשר אינם והם עשויים להטעות וזאת על מנת לקבל באמצעותן דבר. בנוסף, קיבל הנאשם במרמה כסף, באמצעות מצגי הכזב, תמורה עבור אותן התעודות. הנסיבות המחמירות נובעות מכך שבמקרה של שריפה, מערכות שלא הותקנו כראוי, עלולות להוביל לאיבוד חיים”, נכתב בכתב האישום.

גיאת לא מסר תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר