חנות הוגו בוס בכיכר המדינה. מותג של חנויות יוקרה. לא שוק. צילום: נועה יפה

לא לומדים לקח: הוגו בוס נגד סוחרי הזיופים מאשקלון

פעם אחר פעם נתפס תושב אשקלון מוכר בגדים מזויפים של הוגו בוס. לאחרונה נתפס שוב עם חברו כששוב מכרו פרטי לבוש מזויפים. עיניה הפקוחות של החברה הגרמנית הגיעו עד לשוק באשדוד ובנתניה וכעת הם ידרשו לתת את הדין בבית המשפט

פורסם בתאריך: 14.1.18 12:23

     

מותג האופנה היוקרתי 'הוגו בוס' הגיש לאחרונה כתב תביעה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שני תושבי אשקלון אשר לטענתה מוכרים חיקויים מזויפים של המותג היוקרתי. האחד מהם אף הורשע בעבר בבית המשפט וכעת שב לסורו יחד עם חברו תוך ניצול השם והמוניטין שהמותג היוקרתי מגרמניה צבר לו בארץ ובעולם.

מותג מבוקש. הוגו בוס. צילום: נועה יפה

על פי כתב התביעה שהוגש, השניים מפעילים דוכני בגדים בשווקים שונים ברחבי הארץ, בין היתר בשוק רמלה-לוד, בנתניה ובאשדוד.

"הנתבעים הם מפרים סדרתיים, אשר הפכו את הסחר במוצרים מזויפים של הוגו בוס ללחם חוקם, תוך שהם מצפצפים על רשויות האכיפה ועל זכויות התובעת. הנתבעים נתפסו 'על חם' על ידי המשטרה שוב ושוב כשברשותם כמויות מסחריות של פריטי לבוש הנושאים את סימני המסחר של הוגו בוס, ללא הרשאתה, ומפרים את זכויותיה" טוענת החברה הגרמנית בכתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין שי ישראל ולירון שיו ממשרד עו"ד שלמה כהן ושות'.

השניים כנראה נקשרו למותג היוקרתי וכבר בשנת 2011 ו2012 נתפס החשוד המרכזי כל כמה חודשים בשוק באשדוד כשבדוכנו עשרות פרטי לבוש מזויפים. בשנת 2013 נתפסו ברכבו 144 פרטי לבוש מזויפים. על תפיסות אלה הוגשו נגדו כתבי אישום ובשנת 2015 נגזר עליו מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והתחייבות שלא לעבור עבירות נוספות בתחום.

בכתב התביעה החדש כלול גם שותפו, לאחר שלפני שנה נתפסו בדוכן שהפעילו יחד בשוק בנתניה 94 פרטי לבוש מזויפים של המותג המבוקש. הוגו בוס שלחה להם מכתבי התראה ודרשה פיצוי, אלא שהשניים התעלמו והמשיכו, לטענתה למכור מוצרים מזויפים הנחזים כאילו הם מקוריים שלה. לפני חצי שנה בוצע שוב חיפוש בדוכן שלהם בשוק העירוני בנתניה ושוב נתפסו פרטי לבוש מזויפים, הפעם 174 במספר.

החברה הגרמנית החליטה לעבור משלב האיומים לשלב הביצוע ופנתה לבית המשפט. "הנתבעים ממשיכים למכור בשצף קצף מוצרים מזויפים המפרים את זכויות הוגו בוס, כשהם שבים ונתפסים, במהלך השנים האחרונות, עם קרוב לאלף מוצרי הוגו בוס מזויפים! מובן מאליו, כי התפיסות הללו הן רק קצה הקרחון, ואינן משקפות את הפעילות המסחרית הענפה והמשגשגת של מכירת מוצרי הוגו בוס מזויפים שמנהלים הנתבעים" ציינו עורכי הדין והוסיפו "סוחרים ערמומיים דוגמת הנתבעים 'חוגגים' על חשבונם של צרכנים תמימים ובמקביל גורמים נזקים כבדים לבעלי זכויות הקניין הרוחני. הנתבעים הפכו את הסחר במוצרים מזויפים לעיקר עיסוקם. היקף ההפרה, הישנותה, והעובדה שהנתבעים ממשיכים לנהוג כתמול שלשום חרף החלטות השיפוטיות ותוך צפצוף על התראות התובעת, מעידים על כך שזכויות התובעת ושלטון החוק שווים בעיניהם כקליפת השום, והמטרה של רווח קל מקדשת את כל האמצעים".

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות לשני האשקלונים לחדול מפעילותם זו, למסור לה את מלאי הפריטים המזויפים שנותרו ברשותה לצורך השמדתה, להורות להשמיד את מה שתפסה המשטרה בעבר, על חשבון הנתבעים, למסור פרטים ונתונים על המקור שממנו רכשו או הדפיסו את הפרטים המזויפים וכמובן לפצות את הוגו בוס בכל הנזקים שנגרמו לה, כולל תשלום את כל הרווחים שעשו ממכירת מוצריה המזויפים ולהשית עליה את כל הוצאות המשפט ושכר טרחת עורכי הדין. בשלב ראשוני עומדת התביעה על סך של 200,00 שקלים.

כאן דרום יעקוב אחרי תוצאות המשפט ונשוב לעדכן לכשיסתיים המשפט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר