המשק המוגדל במושב עוצם. צילום: דוברות משרד המשפטים

חצי דונם הפך לאחוזה: בית המשפט הורה להרוס מבנים בלתי חוקיים במושב עוצם

זה החל כ-570 מ"ר ונגמר ב-2000. לאחר הליך משפטי בן 6 שנים כמעט, הורה בית המשפט להרוס את המבנים החורגים

פורסם בתאריך: 28.12.17 22:13

     

בית המשפט המחוזי באר-שבע (כבוד השופט שלמה פרידלנדר) קיבל את תביעת המדינה ונתן צו הריסה למבנים בלתי חוקיים ובריכת שחיה שהפכו מגרש של 570 מ"ר במושב עוצם בלכיש לאחוזה של כ-2 דונם מוקפת חומות.

כתב התביעה, הוגש כבר בשנת 2012. מכתב התביעה עולה כי המדינה הקצתה לפני 20 שנה לבני הזוג המושבניקים, מגרש בשטח של 570 מ"ר לצורך בניית בית מגוריהם ביישוב עוצם. אלא שהשניים לא הסתפקו בשטח שהוקצה להם, פלשו אל שטחים צמודים ובנו במגרש ובשטח נרחב הצמוד לו מתחם מגורים המשתרע על פני למעלה מ- 2,000 מ"ר.

בניה לא חוקית במושב עוצם. צילום: משרד המשפטים

בשטח נבנו בניגוד לחוק, ללא הסכמת רשות מקרקעי ישראל וללא היתרי בניה – גדרות גבוהות המקיפות כ-2 דונם, תוספות לביתם ומבנים נוספים ואף בריכת שחיה. הכל כאמור, בניגוד להסכמים, שלא כדין, וללא תשלום דמי שימוש ראויים לרשות מקרקעי ישראל.

במסגרת כתב התביעה, דרשה רשות מקרקעי ישראל באמצעות הפרקליטות, את הריסת כל המבנים שנבנו בניגוד לדין ולחוזים, על מנת לשים קץ למצב של הפרות חוק בוטות, השתלטות על מקרקעי ציבור ועשיית דין עצמית בהם.

השבוע קיבל בית המשפט את תביעת המדינה במלואה ואישר למדינה, לפנות ולהרוס כל נכס ואפילו קרקע שנתפסו ושהוקמו על ידי הנתבעים בחריגה מחוזה הפיתוח או היתר הבניה.

"הנתבעים לא הציגו ולו בדל ראיה לכאורה לזכויות הנטענות על ידיהם…" ציין השופט שלמה פרידלנדר בפסק הדין "…עצם הימשכותו של מצב דברים המפר את זכויות הציבור במקרקעין אינו מעניק למפר זכויות במקרקעין, ואף לא חסינות מפני אכיפת זכויותיו של הציבור..".

עוד קבע השופט "המקרקעין הנדונים הם בבעלות מדינת ישראל. לשום גורם אחר – לרבות המושב ושכנם של הנתבעים – אין סמכות להעניק להם זכויות במקרקעין שלא על פי הסכמת המדינה".

הנתבעים הועמדו לדין פלילי בשל עבירות בניה במקרקעין הנדונים, באמצעות תובע מטעם המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות, הורשעו לפני שנתיים וניתן נגדם גזר דין במסגרתו הוטלו על הנאשמים קנסות בסך 60,000 ₪, וכן חויבו להרוס את הבניה הבלתי חוקית נשוא כתב האישום, ובהמשך לכך, הרסו לאחרונה את הבניה הבלתי חוקית בהתאם לגזר הדין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר