כלא שקמה. צילום: אילן אסייג
כלא שקמה. צילום: אילן אסייג

מורשע סדרתי: יעקב אברג'ל הורשע שוב ויישאר בכלא

בני הזוג אברג'ל הודו והורשעו בהפעלת תעשיית חשבוניות פיקטיביות שסכומן מגיע עד לכ-630 מיליון ש"ח. אברג'ל שכבר יושב שנים בכלא ימשיך לרצות את יתרת העונש הלא מצטבר. אישתו ככל הנראה תבצע עבודות שירות

פורסם בתאריך: 21.12.17 12:52

     

יעקב אברג'ל, תושב אשקלון בן 43, אמנם יושב כבר חמש שנים בכלא על שלל עבירות, אך לאחרונה שוב גזר עליו בית המשפט עונש שבע שנים מאסר בפועל. אברג'ל יחד עם אשתו לירז הואשמו, הודו והורשעו בבית המשפט השלום בבאר שבע לאחר שהפיצו חשבוניות מס מפוברקות בסכומי עתק הנאמדים בכ-630 מיליון ש"ח. עבירות המס נפרסו בין השנים 2010 ל-2013. יעקב נרשם כבעל מניות ודירקטור בחברה הסוחרת במתכות, אשתו היתה לכאורה בעלים בחברת בניה, בחברת שיפוצים ובחברת שמירה ואבטחה.

מגלגלים מיליונים. צילום: דוברות המשטרה

מעבר לשמות של החברות ולתחום העיסוק הלכאורה שלהן, כלום מזה לא נעשה זולת תעשיית חשבוניות פיקטיביות. בני הזוג היו מספקים לכל מיני חברות חשבוניות פיקטיביות בתחומים שונים: סחר בזהב, כח אדם, הובלות, עבודות שלד ועוד.

חוקרי רשות המסים, הצליחו לחשוף את פעילותם האסורה במסגרת שתי חקירות גדולות: פרשה שקיבלה את השם 'זוג משמים' שחשפה הוצאת חשבוניות פיקטיביות שבאמצעותן הוסוו הברחות זהב. פרשה נוספת שזכתה לכינוי 'נגר לבן' בתחום הסחר במתכות. במסגרתן הורשעו גורמים עבריינים שהורשעו בדין ושימשו עדי תביעה במשפטם של בני הזוג האשקלונים.

סך כל החשבוניות שרשמו בני הזוג במהלך השנים נאמד בכ-630 מיליון השקלים שגרעו מקופת המדינה 91 מיליון שקלים שאותם עסקים התחמקו מלשלם בזכות אותן חשבוניות. אברג'ל כאמור כבר יושב ומרצה עונש מאסר על עבירות של הימורים וזיוף תקליטורים. לפני שנתיים קיבל עוד עונש מאסר של חמש שנים על עבירות מין ואלימות. עונשו החדש, החל עם מתן גזר הדין כאשר התקופות חופפות. הוא יאלץ לשבת לפחות עוד שנתיים עד שישתחרר. מלבד זאת גזר עליו בית הדין קנס כספי כבד של שלושה מיליוני שקלים או תשעה חודשי מאסר נוספים תחתיו, במסגרת הסדר טיעון.

השניים הודו כבר בתחילת החקירה במיוחס להם ובזאת סייעו לקיצור ההליך המשפטי. עונשה של אשתו צפוי להסתכם בעבודות שירות.

את אברג'ל ייצגו עו"ד איילת דואן ועו"ד ויקי גולן. דואן התייחסה היום לגזר הדין: "ראוי לציין כי על פי הסדר הטיעון מרשי החל בריצוי עונש המאסר שהוטל עליו בתיק זה כבר ביום מתן גזר הדין, כך שכחמש שנים מתקופת מאסרו תרוצה בחופף לעונש מאסר שמרצה בגין תיקים אחרים. תוצאתו המקלה של הסדר הטיעון וגזר הדין משקללת את הודייתו בפרשה אשר חסכה זמן שיפוטי רב נוכח ההיקף העצום של חומר הראיות (עשרות אלפי מסמכים), מספר העדים (כ-100), וחלוף הזמן ממועד ביצוע העבירות. כמו כן התחשב ההסדר בעובדה שמדובר בבעל ואישה, הורים לשתי בנות קטנות, בכך שהנאשם יעקב הינו אסיר למופת שעובר הליך שיקומי רציני בין כתלי בית הסוהר, כמו גם בכך שמעורבים רבים אחרים בהפצתן של חשבוניות פיקטיביות בפרשות דנן לא הועמדו לדין".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר