הפרגולה שהוצתה

החוקרים התבלבלו בתאריך והחשוד שוחרר

בעקבות הצתה של פרגולה בשכונת שמשון עצרה המשטרה אדם שעל פי החשד איים להצית את הבית בגלל חוב כספי. אלא שבחקירתו התבלבלה המשטרה בתאריך ההצתה, והשופטת סבין כהן הורתה לשחררו. גם הערעור על כך נדחה

פורסם בתאריך: 8.12.17 14:16

     

תושב אשקלון נעצר לאחרונה בחשד שהצית פרגולה בביתו של אדם אחר על רקע חוב כספי. להצתה קדמו, על פי החשד, איומים וסחיטה. האירוע התרחש לפני כשבועיים וחצי, וכבר למחרת החשוד נעצר ונחקר. ביום שלאחר מכן הוא הובא להארכת מעצר ראשונה בבית משפט השלום באשקלון, אך השופטת הורתה על שחרורו לחלופת מעצר.

במהלך הדיון אמר החוקר כי מדובר באדם שהגיע “במספר הזדמנויות לבית הקורבנות. באחד הימים הוא מתייחס באיומים לשריפה של הבית, לאחר זמן מה יוצר קשר עם בני המשפחה טלפונית, ולמעשה ביום האירוע מבצע הצתה בדירת הקורבנות אשר גורמת נזק למקום, ובאורח נס לא נגרמו פגיעות בנפש”. ההצתה הזאת שרפה את הפרגולה שבחצר הבית.

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

החשוד הציג גרסת אליבי והכחיש קשר והיכרות עם המעורבים, אך לטענת החוקר האליבי הופרך. בנוסף, ציין כי מדובר באדם שלחובתו עבר פלילי בעבירות רכוש, והוטל עליו רק השנה עונש מאסר על תנאי בשל היזק לרכוש.

עו”ד חן בן חיים, שמייצגת את החשוד, טענה מנגד כי האליבי שסיפק מוצק, הוא אישר קשר עם אחת מבנות המשפחה, אך אין שום דבר שקושר אותו להצתה.

"מה קושר אותו להצתה?” שאלה עו"ד בן חיים במהלך הדיון, “זה שהוא דיבר איתה, והם טוענים שהוא איים. זה אולי חשד לאיומים, ואני אומרת שאין, אבל חשד להצתה לא יכול להיות כאן".

עוד אמרה כי האיש נעצר ונחקר על תאריכים אחרים, ורק לאחר מכן נאמר לו שיש טעות בתאריך ההצתה. “היום באה המדינה ואומרת, ‘סליחה, התבלבלנו. זה תאריך אחר’, והוא יישאר בינתים במעצר עד שיחקרו על איזה תאריך מדובר. נראה לי שרתמו על העגלה לפני הסוסים. גם חשד סביר לעבירת הצתה אין כאן”, אמרה.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

השופטת סבין כהן הורתה לשחרר את החשוד למעצר בית של חמישה ימים, שכן לדבריה הראיות שהוצגו בפניה, אין בהן כדי לקיים את החשד הסביר שאכן הוא זה שביצע את ההצתה. השופטת התייחסה בין היתר לעובדה שהתאריכים שהוצגו לאיש לא היו נכונים, והוסיפה כי החשד כולו מבוסס על כך שאחד מדיירי הבית, שבו בוצעה ההצתה, הוא אדם שחייב כסף לחשוד, ובמהלך התקופה האחרונה התקיימו שיחות בין הצדדים על מנת לסגור את החוב, כאשר נטען שהחשוד איים באופן מפורש בהצתת הבית. ולמרות זאת, לדבריה, אין די באותם איומים. “לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בהגעה לבית המשפחה בשעות היום כשהמשיב אינו מסתתר, ולכן לא ניתן ללמוד מכאן כי דווקא המשיב הוא זה הצית את הפרגולה. הרי שיכולים להיות חשודים רבים בביצוע ההצתה, ורק בשל העובדה שזהותו של המשיב ידועה לעומת אחרים".

משטרת אשקלון ביקשה עיכוב ביצוע והגישה כבר למחרת ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. במהלך הדיון שב וטען עו"ד מטעם המשטרה כי מדובר אמנם בשלבי חקירה ראשונים, אך יש ראיות להצתה וסחיטה באיומים ולעובדה שהחשוד ביצע את העבירות בעת שהוא אמור להיות במעצר בית. לדבריו, בית משפט השלום ביסס את החלטתו רק ביחס לעבירת ההצתה, והראיות שיש בתיק לעבירה זו בלבד, תוך שהוא מתעלם מכך שיש חשד סביר לעבירות של איומים וסחיטה באיומים.

עוד אמר כי ישנו חשש לשיבוש חקירה על ידי החשוד וכי העובדה שהורשע רק לאחרונה בעבירות אחרות מעידה שלא ניתן לבטוח בו שימלא אחר הוראות בית המשפט.

אך גם השופט עמית כהן לא השתכנע מגרסת המשטרה, דחה את הערעור והותיר את ההחלטה לשחרר את האיש למעצר בית בבית אימו על כנה. “מאחר שכאמור בית משפט השלום הגיע למסקנה שאין חשד סביר לביצוע ההצתה, מעצר הבית של החשוד הוא בשל העבירות הנטענות של איומים או סחיטה באיומים”, סיכם השופט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר