אילוסטרציה

תקפה עובדות בגן הלאומי ותפצה אותן בעשרים אלף ש"ח

תושבת אשקלון תקפה עובדות בגן הלאומי בגלל ויכוח על תשלום בכניסה. התוקפת נתבעה בבית המשפט ותיאלץ לפצות את העובדות בסכום של כ-20 אלף שקלים, כולל שכר טרחת עו"ד. התוקפת הסבירה כי ככל הנראה מדובר היה בהתפרצות של הורמונים (וידיאו)

פורסם בתאריך: 3.12.17 11:41

     

רשות הטבע והגנים ושתי עובדות הגן הלאומי באשקלון תבעו תושבת אשקלון על אלימות, איומים ותקיפה. השופטת סבין כהן פסקה השבוע כי הנתבעת תפצה אותן בכ-20 אלף שקלים.

מכתב התביעה עולה כי האישה הגיעה לבילוי עם בעלה והוריה בשני כלי רכב שונים. הארבעה תכננו להיכנס ברגל ולבלות את היום בפארק, ואת כלי הרכב החנו במקום המשמש מעבר לרכב חירום. עובדת הפארק ניגשה אליהם וביקשה להזיז את הרכב, והדבר כנראה עורר את זעמה של הנתבעת. כעבור דקות מספר החליטו הארבעה להיכנס ברכב אחד. הנתבעת היא שנהגה ברכב ונסעה לכיוון שער הכניסה.

הנתבעת ביקשה לשלם את מחיר הכניסה השמור לתושבי אשקלון בלבד, עשרה שקלים. עובדת הפארק ביקשה מיושבי הרכב להזדהות כתושבי אשקלון. לאם ולבת היו תעודות זהות שהעידו כי הן אכן תושבות העיר, אך לבעל ולאב לא היו תעודות זהות, ולכן סירבה עובדת הפארק להכניסם ללא תשלום. “הם לא הראו לי שהם אשקלונים והם לא היו מוכנים לשלם מחיר של לא אשקלונים”, העידה עובדת הפארק, “עם כל הכבוד, היא איימה עליי, היא אמרה: 'תמותי היום', ועשתה עם היד תנועה סיבובית, ואז הצבעתי לעובד אחר ואמרתי הרכב הזה לא נכנס”.

כניסה בתשלום. עמדת התשלום בכניסה לגן הלאומי אשקלון. אילוסטרציה: אלירם משה

יושבי הרכב החלו להתווכח עם עובדת הפארק, והנהגת יצאה מהרכב, ועל פי כתב התביעה אמרה לעובדת הפארק שהיא "לא באה לה טוב בעין” ואיימה עליה כדי שתכניס אותם לפארק. מנגד טענה הנהגת כי היא כבר הייתה מוכנה לשלם, אך העובדת סירבה להכניס אותה. “ההנחיות הן לבקש תעודת זהות מכל אדם מעל גיל 16, ואנחנו יישמו את ההנחיות”, אמרה העובדת בעדותה.

“צלקות בזרוע”

בשלב זה, כך על פי פסק הדין, הרימה הנהגת שני כיסאות פלסטיק שהיו סמוך והשליכה אותן לעבר אחת העובדות, והיא נסה מהמקום. את הנהגת תפס מישהו בניסיון לעצור אותה ממעשיה, ואילו העובדת חזרה לעמוד באזור הביתן. ברגע שהצליחה הנהגת להשתחרר מהאחיזה, היא פנתה לעבר העובדת ומשכה בשערותיה. עובדי המקום הצליחו להפריד בין השתיים, והעובדת נסה אל עבר הביתן ונכנסה לתוכו.

“הייתי בסערת רוחות בתוך השירותים”, סיפרה העובדת שהותקפה בעדותה. “אחרי שהעובדת הפרידה, אני נכנסתי לשירותים ומיררתי בבכי אחרי שהיא משכה לי את השערות, ויש לי שתי צלקות בזרוע, מתנה לכל החיים”.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


בתוך הביתן היתה עובדת אחרת, והן סגרו את שער הכניסה לגן והזעיקו את עובדי הפארק באמצעות מכשיר הקשר. אלא שבטרם הספיקו לסגור את אחד החלונות, השליכה הנהגת לעברן עלונים שהיו מונחים על אדן החלון, והם פגעו בפניה של העובדת האחרת.

שער הגן נותר סגור, והוא נחסם לתנועה מצדו האחר על ידי רכב הרשות. עובד בכיר שהגיע אף הוא למקום הבהיר לבני המשפחה כי הם לא יוכלו להיכנס לשטח הגן וכי משטרת ישראל הוזמנה למקום.

הגן הלאומי אשקלון. צילום: עיריית אשקלון

חוסמת את הכניסה לפארק

“הנהגת, אשר הבינה כי לא תוכל להיכנס לגן וכשהיא עודנה מצויה בסערת רגשות, הודיעה כי אם היא לא תיכנס לשטח הגן, לא ייכנסו לשטחו מבקרים נוספים. לכן נעמדו הנתבעת ובני משפחה נוספים סמוך לשער הנוסף בכניסה לגן ולא אפשרו למכוניות נוספות להיכנס לשטח הגן עד אשר הגיעו השוטרים, דקות אחדות לאחר מכן וחסימת הכניסה הופסקה”, כך על פי פסק הדין.

בשלב זה פנו הנהגת והעובדות שהותקפו לתחנת המשטרה, ושם מסרו את גרסתן לאירועים. העובדות פנו לאחר מכן לחדר המיון בבית החולים ברזילי בעיר.

כאן הכל קרה. עמדת השומר בכניסה לגן הלאומי אשקלון. צילום: אלירם משה

הנתבעת הודתה שהייתה בסערת רגשות, ככל הנראה משום שהייתה באותו הזמן בהיריון וחוותה התפרצות של הורמונים. בפסק הדין כתבה השופטת כהן, “ייתכן ואופן ההתבטאות של יושבי הרכב הביא את התובעת לנהוג עם יושבי הרכב בדווקנות ולעמוד על הצגת תעודת זהות כתנאי לכניסתם של יושבי הרכב לגן הלאומי”.

הנתבעת ובעלה העידו במשטרה כי “בעת שהציגו את תעודת הזהות בשלב מאוחר יותר, זלזלה בהם התובעת וציינה, ככל הנראה בכוונה להקניט, כי הם תושבי שדרות ולא תושבי אשקלון”, על כך אמרה השופטת, “מכאן ועד ותקיפה ארוכה הדרך”.

באותו עניין:

“דבר אינו מצדיק אלימות”

השופטת סבין כהן. צילום: אתר בתי המשפט

השופטת סבין כהן קיבלה את התביעה ומתחה ביקורת על התנהגותה של הנהגת הזועמת וכתבה כי מדובר בהתנהגות “בלתי ראויה, בלתי סבירה ואין לה כל הצדקה, ובוודאי שאין הגנה לאירוע התקיפה. יהא יחסו של עובד ציבור אשר יהא בזמן שיח עם האזרח, הדבר אינו מצדיק אלימות כלשהי, בוודאי לא אלימות פיזית, שיש בה משום תקיפה. השלכת חפצים ומיד לאחר מכן רדיפה אחר עובד הציבור ומשיכת שערו הינה התנהגות שאין לה כל הצדקה, היא מעידה על אלימות לשמה, וגם בעלה של הנתבעת (ככל הנראה) ניסה לעצור את הנתבעת מלהמשיך בהתנהגותה זו”.

נגד הנתבעת מתנהל מלבד ההליך האזרחי גם הליך פלילי, ואף על פי כן החליטה השופטת להשית גם בהליך האזרחי קנס כספי על הנתבעת, אף על פי הנתבעת לקחה כאמור אחריות על האירוע.

לפי פסק הדין, הנתבעת תשלם סכום של 15 אלף שקלים לעובדות הפארק, 500 שקלים לרשות הטבע והגנים בגין הנזק שנגרם למקום בשל האנשים שלא יכלו להיכנס לפארק באותה שעה ועוד 4,000 שקלים הוצאות שכר טרחת עו"ד.

מרשות הטבע והגנים, המפעילה את הגן הלאומי באשקלון, נמסר: “רשות הטבע והגנים ועיריית אשקלון חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה בפיתוח הגן הלאומי תל אשקלון במסגרתו מסבסדת העירייה את כניסת תושבי העיר אשקלון לגן הלאומי. הרשות שמחה לראות את תושבי אשקלון נהנים מביקור בגן הלאומי לצד תכניות חינוכיות שהוכנו יחד עם העירייה עבור התושבים. מדובר באירוע חריג שקרה ב-2014, שאיננו משקף את התנהגות התושבים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר