מתאמפטאמין. צילום: AP

פועל תאילנדי מואשם ביבוא קריסטל מת'

שתי חבילות המכילות סם מסוכן מסוג קריסטל מת' נשלחו מלאוס לישראל אך נעצרו במכס נתב"ג. הפועל, המתגורר בנתיב העשרה, חיפש אחריהן עד שנעצר. מעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 27.11.17 18:27

     

מתאמפטאמין. צילום: דוברות המשטרה

מכתב האישום עולה כי הפועל הזמין סם מתאמפטאמין (המוכר בשם קריסטל מת') שהיה אמור להגיע בחבילת דואר תמימה מחו"ל. בתחילת חודש ספטמבר המשלוח יצא לדרך מלאוס שבמזרח, כשבתוכו כחצי קילו מהסם המסוכן, מחולק ל-22 אריזות אשר הוסלקו בתוך תרמוסים שלכאורה ציפה לקבלתם. לאחר כ-13 ימים הגיעה החבילה לארץ. היא היתה אמורה להיות מועברת למרכז הלוגיסטי של חברת השליחויות D.H.L אלא שחוקרי המכס בנתב"ג עלו על התרמית וגילו את הסם מוסלק בתוך התרמוסים.

קריסטל מת' הוא סם פסיכואקטיבי ממריץ וממכר המשמש לצרכים רפואיים. בהשפעת הסם שניתן לצריכה בשלל דרכים, חשים אושר והתעלות, וכשהוא מתפוגג חשים עייפות ורגיעה. מלבד השימוש הרפואי החוקי, הסם נסחר ברוב המדינות באופן מחתרתי מעצם היותו סם מסוכן הנכלל בפקודת הסמים המסוכנים.

התאילנדי המתין כל הימים בכיליון עיניים לקבלת המסרון המיוחל שיבשר לו את המועד שבו השליח צפוי לפקוד את נתיב העשרה ולמסור לו את החבילה. אלא שמה שהוא לא ידע, זה שהחבילה כבר הגיעה מזמן לישראל וכי היא מוחזקת על ידי המשטרה וממתינה שמישהו יחפש אותה ובכך יפליל את עצמו.

החבילה אמנם טרם נמסרה לו, אך בינתיים הוא דאג לבצע הזמנה נוספת של סם. הפעם היה מדובר ב 380 גרם מחולק ל-12 אריזות שגם הן נשלחו אליו מלאוס. בתעודת המשלוח צויין שהחבילה מכילה צמחי מרפא. לפני חודש הגיעה החבילה השנייה לארץ וחוקרי המכס שוב שמו ידם על הסם שבחבילה. שם הנמען אמנם היה שונה אך הכתובת הייתה זהה.

לאחר שתי ההזמנות בוששו להגיע ליעדן, ניסה התאילנדי לאתר את החבילות האבודות לכאורה. בתחילה נסע עם מונית למשרדי חברת D.H.L במרכז הארץ וביקש לדעת מתי תגיע לידיו החבילה. נציג החברה בדק וסיפר לו ש"משהו לא בסדר" עם החבילה.

לאחר מספר ימים פנה לעמיתתו עובדת תאילנדית מנתיב העשרה שתעזור לו לאתר את החבילה ולברר מתי תגיע אליו. בשלב מסוים הוא אפילו מודיע לה שהחבילה מכילה סם. מה שישמש נגדו מאוחר יותר בבית המשפט.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


התאילנדי כאמור נעצר, ובחקירתו החל למסור גרסאות שונות. בתחילה הכחיש, אך ככל שהטיחו בו ראיות כך נחשפו עוד ועוד פרטים הקושרים אותו לחבילות.

מעצרו כאמור הוארך ומשפטו מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר