הרב עובדיה יוסף ז"ל. צילום: משה מילנר/לע"מ
הרב עובדיה יוסף ז"ל. צילום: משה מילנר/לע"מ

חבר המועצה חי דהרי: "עיריית אשקלון מסרבת לקיים הילולה לרב עובדיה יוסף"

חבר המועצה מטעם ש"ס טוען כי הגיש לעירייה תוכנית לקיום הילולה לרב עובדיה אך סורב. בעירייה הגיבו כי יש כוונה לציין את זכרו של הרב, אך סירבו לומר כיצד

פורסם בתאריך: 28.10.22 16:23

     

חבר מועצת העיר, חי דהרי, הוא חבר בקואליציה מטעם סיעת ש"ס. כממונה על תרבות תורנית בעירייה, הוא פועל בתחום האירועים לציבור הדתי והחרדי העיר.

לאחרונה מעלה דהרי לא מעט טענות כלפי הנהלת העיר בכל הנוגע ליחסה לציבור החרדי. בפוסט שפרסם דהרי השבוע הוא טען כי הגיש לעירייה, "תכנית מפורטת להילולת גדור הדור מר"ן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל שתחול בשבוע הבא. עודכנתי מהנהלת העיר כי העירייה מסרבת לתקצב ולקיים את ההילולה".

חבר המועצה, חי דהרי

עוד כתב דהרי כי מדובר "בהתנהלות מבישה של הנהלת העיר מול הציבור הספרדי מוקירי הרב ומורשתו. כמו בפעמים הקודמות אני מקווה שגם הפעם הם יקראו את הפוסט ויוציאו הודעת דוברות עם תיקון להתנהלות הזו".

לצד זה הוא הציג מודעות פרסום מירושלים ורמלה שבהן מתקיימת הילולה לרב וכתב: "בינתיים אני משאיר לכם דוגמאות מיוזמות ברוכות שעיריות עשו ברחבי הארץ ולא יהיו אצלנו".

בנוסף, לפני זמן מה מתח דהרי ביקורת על פתיחת ספרייה לציבור החרדי במקום הקמה של מתנ"ס לציבור החרדי וכתב כי מדובר "בפלסטר".

חניכת הספריה החדשה לציבור הדתי - חרדי. פוטו יוסי את עוזי בע"מ

חניכת הספריה החדשה לציבור הדתי – חרדי. פוטו יוסי את עוזי בע"מ

"פתיחת המקום הזה מעידה רק על דבר אחד, חוסר התייחסות מתמשך למגזר שלם בעיר", כתב דהרי והוסיף: "כאשר שאר המגזרים בעיר נהנים מתקציבי עתק ומתנ"סים חדשים ברחבי העיר, את המגזר החרדי הנהלת העיר שמה בצד ובמקום להרים מערך של חוגים מותאמים ומרכז קהילתי ראוי, מקימים 'ספרייה חרדית' שתשמש כפסלטר אל מול הצרכים האמיתיים ולא תיתן את המענה הדרוש".

בהמשך הוא הציג צילום כי הספרייה סגורה בשעות שבהן אמורה להיות פתוחה.

הספריה סגורה

"העירייה לא מבינה כלום בציבור החרדי ומבזבזת את כספי המיסים ללא הבחנה בנסיון להתחבב על החרדים, זו לא הדרך", מסר דהרי השבוע, "פותחים ספרייה ללא התייעצות עם הנציגים מבטלים פרוייקטים ללא התייעצות עם הנציגים וכך הלאה ממשיכים לזלזל ומצפים מנגד לשיתוף פעולה".

תגובת העירייה

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "אם חבר המועצה חי דהרי היה טורח להגיע לישיבות שאנו מקיימים עבור הציבור הדתי חרדי, הוא היה מגלה מציאות אחרת מזו שיצר לעצמו.

"עיריית אשקלון מקדמת ומקיימת מגוון רחב של אירועים לציבור הדתי-חרדי בעיר, בהיקפים גדולים וחסרי תקדים, אירועים המושכים רבבות משתתפים.

"בניגוד מוחלט לדבריו, העירייה מתכוונת לציין בדרך המכובדת והראויה ביותר את זכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בדיוק כפי שעשתה בשנים קודמות, ואף העבירה באחרונה במועצה החלטה לקרוא רחוב בעיר על שמו.

"לסוגיית הספרייה החרדית, הרי שמדובר באחד הפרוייקטים הברוכים והחשובים ביותר שנעשו, לראשונה בעיר ולרווחת הציבור הדתי-חרדי, מהגיל הרך ועד לבוגרים, ולראייה – ההיענות הגדולה של התושבים שהגיעו לספרייה עם פתיחתה הרשמית השבוע".

יחד עם זאת, בעירייה סירבו להתייחס לטענה כי סירבו לתקצב הילולה וכן סירבו לומר כיצד מתכוונים לציין את זכרו של הרב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר