הילות הבאבא סאלי בנתיבות. צילום: נתי הרניק/לע"מ
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. צילום: נתי הרניק/לע"מ

על רקע אסון מירון: המשטרה אוסרת על קיום הילולת הבאבא סאלי

בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט במשטרת ישראל להוציא "צו לאי קיום אסיפה" בנתיבות - הילולת הבאבא סאלי

פורסם בתאריך: 29.12.21 15:38

     

מפקד מרחב הנגב במשטרה, תת ניצב נחשון נגלר, הורה היום כי השנה, בתאריך ד' שבט לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי, בהשתתפות הקהל הרחב כפי שהיה בכל שנה. כמו כן, לא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו.

במשטרה אומרים כי "הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה".

הילולת הבאבא סאלי, הרב ישראל אבוחצירא ז"ל, נערכת בכל שנה בתאריך העברי ד' בשבט ועשרות אלפים פוקדים את ציונו אשר בנתיבות. במקום גם מתקיים טקס שבו משתתפים אישי ציבור רבים ובהם שרי ממשלה, חברי כנסת ובכירים רבים.

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. צילום: נתי הרניק/לע"מ

שנים ארוכות של מסורת. הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. צילום: נתי הרניק/לע"מ

תנ"צ נגלר הסביר כי הדבר נעשה לאחר התייעצות עם מפקד מחוז דרום, פרץ עמר וזאת מאחר ואין די זמן להיערך מבחינת ענייני הבטיחות, זאת על רקע האסון במירון. הצו כך לדבריו הוצא "נוכח הסיכונים הכרוכים בקיום ההילולה במצב הנוכחי, הצפי להגעת ציבור המונה מעל 100,000 איש (עשרות אלפים בכל זמן נתון) ובמצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים ואת שלומו ובטחונו של הציבור אשר מתכוון לקחת חלק בהילולה ונוכח החשש הממשי לפגיעה חמורה בביטחון הנפש".

מהמשטרה נמסר כי היא קוראת לציבור להישמע להנחיה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם.

לאחר מכן, הוציאה המשטרה הודעה נוספת ובה נכתב: "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו וביטחונו של הציבור במצב שבו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה. לצד זאת, אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם מידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר