ביעור חמץ בשטח פתוח באשקלון

פסח תש"פ: נאסרה שריפת החמץ; רבני העיר יבערו החמץ בשידור חי

פורסם בתאריך: 7.4.20 14:21

     

כחלק מהמאמץ הלאומי לחיסול נגיף הקורונה ובמטרה לסייע במניעת ההתפשטות הוציאו הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות הנחיות מפורטות בנוגע להלכות פסח ובכללם שריפת החמץ.

לראשונה מזה דורות רבים המנהג המאפיין ביותר את יום י"ד בניסן, ערב פסח, שיוצאים יהודים לחצר ביתם כדי לשרוף את החמץ שהימצאותו בפסח אסורה מהתורה. ההלכה הזו, עליה מקפידים יהודים לאורך כל ההיסטוריה גם בתקופות קשות, קיבלה השנה שינוי ברוח הזמן והתקופה ולפחות השנה הוא בגדר איסור מפורש.

אלא שהציבור כבר הוכיח שהוא לא סר תמיד להוראות הרבנות הראשית ולעתים עושה דין לעצמו, בשם ההקפדה על שמירת המצוות.

"לצערנו אנו מקבלים מידע על כך שחלקים בציבור עדיין מתכוונים לבצע ביעור חמץ סמוך לבתי מגורים ובניגוד להנחיות שפורסמו" מסרו היום ברבנות הראשית וcמשרד הבריאות שחוששים שההתקהלויות סביב המדורות יכולות להביא להדבקה נוספת ולחבל במאמץ הלאומי למניעת המשך ההתפשטות הנגיף.

ע"פ החלטת הרבנות השנה ההנחיה ההלכתית לביעור החמץ השתנתה ל"יבער את החמץ ע"י השלכתה לאשפה וישפוך על זה אקונומיקה כדי לבטלו מאכילת כלב או אם נשאר לו מעט יכלה את החמץ דרך האסלה".

השנה הוחלט בעירייה שכדי לסייע לתושבים לא לצאת מהבתים ולבער בעצמם יערכו ביעור חמץ על ידי רבני העיר וישדרו את הביעור בשידור חי בדף הפייסבוק של המועצה הדתית. השידור צפוי להתחיל מחר בבוקר החל מהשעה 10:00 בעת שהרבנים יאמרו את נוסח ביטול החמץ למצלמה.

הנחיות ביעור חמץ בצל הקורונה

מבלי קשר לסכנת ההידבקות בנגיף הקורונה, נציבות כבאות והצלה שבה ומזהירה, כבכל שנה, כי שריפת חמץ בסמוך למבנים ובמרפסות הבתים מסכן חיי אדם ורכוש וחל על כך איסור מוחלט.

בעבר פרצו שריפות כתוצאה מביעורי חמץ, דבר שגרם לנזקים ולפצועים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם השנה, למרות האיסור שכבר פורסם בקרב הציבור הדתי צוותי כבאות והצלה יסיירו יחד עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות וינסו לאתר אנשים שעוברים על החוק וההחניות, אלו צפויים לקנס ולעונש הקבוע בחוק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר