מאות משתתפים בקריאת המגילה בפורים אשתקד. צילום: או"ת סטון

גם השנה: קריאות מגילה לכולם בכל רחבי העיר

תוכנית "יחד" מבית רשת אור תורה סטון וארגון רבני צהר יקיימו קריאות מגילה לציבור הרחב במוקדים שונים ברחבי העיר. נציג תוכנית "יחד" באשקלון אילן איבגי: "אין מרנין לב יותר מאשר לחבר יחדיו בין קבוצות שונות בחברה הישראלית"

פורסם בתאריך: 11.3.19 15:11

     

חג הפורים מתקרב ורשת אור תורה סטון וארגון רבני צהר דואגים להזכיר למי שקצת רחוק מהמסורת ומהדת כי החג הוא לא רק קרנבל תחפושות.

במסגרת תוכנית 'יחד' שיזמו שני הארגונים יתקיימו בפורים הקרוב מאות קריאות מגילה ברחבי הארץ בכלל וגם באשקלון בפרט. קריאת המגילה היא המצווה המרכזית בחג ועל פי ההלכה יש לקרותה גם הלילה ולמחרת גם ביום.

מארגני המיזם מציינים כי קריאות המגילה ברחבי העיר מיועדות לכולם: "ילדים והורים, חילוניים ודתיים, בוגרים וצעירים, נשים וגברים – כולם מוזמנים לקריאות 'מגילה בקהילה' המיוחדות של אור תורה סטון וצהר".

כולם מוזמנים לקריאת המגילה. צילום: או"ת סטון

קריאות המגילה יכללו הסברים על המגילה והחג, מגוון רחב של פעילויות, כשבנוסף יזכה כל ילד לקבל משלוח מנות ומגילה.

"אנו מבקשים לאפשר לכל אחד ואחת לפגוש את היהדות בדרכו ולהתחבר לרוח החג, מנהגיו וערכיו, מתוך אחדות בין חלקיה ומגזריה של החברה הישראלית" מסר היום ראש מוסדות אור תורה סטון הרב כתריאל ברנדר את המניע למיזם והוסיף "היהדות שייכת לכולם ולכן בחרנו להנגיש אותה בצורה חווייתית ונעימה. פורים הינו חג של שמחה – ואין דבר ישראלי ויהודי יותר מאשר התאספות משותפת של כלל ישראל לחגוג יחדיו את המורשת המשותפת".

 

"סיפור המגילה הוא סיפורה של אשה המוכנה לוותר על הכל למען עמה ומשפחתה" הדגיש יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו והוסיף "ההיסטוריה היהודית כולה מבוססת על אותם יחידים שראו את חשיבות החברה מעבר לחייהם הפרטיים. בקריאת המגילה המשותפת אנחנו מכוונים להתחבר אל דמויות אלה".

כל אחד מתחבר ליהדות בדרך שלו. צילום: או"ת סטון

בכל עיר מונה נציג שמרכז ומארגן יחד עם פעילים נוספים את קריאות המגילה. באשקלון מונה אילן איבגי לרכז את המיזם ולהביא להצלחתו. "עת תקופת הבחירות כשעמודי החדשות מלאים לא פעם בשיח על פילוג ומחלקות, אין מרנין לב יותר מאשר לחבר יחדיו בין קבוצות שונות בחברה הישראלית לקריאות מגילה משותפות, חילונים, לצד מסורתיים או דתיים" מסר היום איבגי והוסיף "זו העת להפיל את החומות ולחבר בין ציבורים וקהלים שונים במדינת ישראל סביב פעילות מהנה לחג".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




באשקלון יהיה ניתן לשמוע את קריאת המגילה ב-15 מוקדים רובם מתנ"סים ובחלקם תתקיים קריאה גם בערב ולמחרת גם ביום.

לרשימת המלאה של המקומות והשעות בהן יתקיימו קריאות המגילה (באשקלון ובכל הארץ) היכנסו לאתר רבני צהר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר