אברהם אברהמי
אברהם אברהמי

שומרי המסורת | פרויקט מיוחד לכיפור

רובי מתפלל בסידור של האב שהלך לעולמו, ושי מתעטף בטלית שקיבל מסבא בבר מצווה. לכל אחד מהמשתתפים יש סיפור מאחורי הטלית והסידור שאיתם הם הולכים לבית הכנסת ביום הכיפורים. מיוחד

פורסם בתאריך: 18.9.18 09:04

     

אברהם אברהמי

"השנה אני אביא איתי לבית הכנסת ביום כיפור את הטלית של אבי זצ”ל רבי ברוך בן אברהם וג’אני אברהמי זצ”ל אשר בחודש האחרון לחייו התמסר לתפילת שחרית עם טלית ותפילין. היינו בבית חולים ברזילי בפנימית ה’, הרופאים אומרים, 'מצב קשה, הידרדרות', המכשיר סיטורציה על אצבעו ומסכת חמצן על פניו, לא ויתר על תפילת שחרית. ראיתי אותו מתייסר לעשות פעולה פשוטה כזו, הנשימות היו כבדות, הגברתי את הלחץ בחמצן לאבא שיצליח בקלות להתפלל.

אברהם אברהמי

אברהם אברהמי

כתוב: 'ייסורים מכפרים עוונות'. אבא זצ”ל הוכיח לי תמיד שממצוות רק מרוויחים, לא מפסידים. עם טלית זו ברכני אבי זצ”ל, כל פעם שיצאתי מהבית לנסיעות ארוכות לישיבה או למילואים: 'יברכך השם וישמרך, יאר השם פניו אליך ויחנך, יישא השם פניו אליך וישם לך שלום'. כל פעם שאני שומע ברכת כהנים בבית הכנסת בכיפור, ואני עם הטלית של אבי זצ”ל, אני נזכר בברכתו של אבי זצ”ל והדמעות יורדות. זכותו תגן בעדנו אמן. שתכתבו ותחתמו בספר החיים ושנה טובה ומבורכת".

שי חדד

"יש לי טלית שסבא שלי קנה לי לבר מצווה ועד החתונה שלי היא הייתה איתי תמיד, מגיל מצוות. בחתונה שלי קנו לי טלית חדשה, כי כמו שנהוג צריך להתחדש בטלית.

שי חדד

שי חדד

אבל תראו מה זה, בחתונה שמתי אותה עליי פעם אחת, אחרי החופה הורדתי אותה ומיד אחרי זה היא אבדה לי. לא נותרה לי ברירה וחזרתי לטלית שלי הישנה מבר המצווה שסבא שלי קנה לי".

רונן שירז

"את הטלית הזו רכשתי לפני שמונה שנים לבר המצווה של בני הבכור. לפני שלוש שנים, עקב מותו של אבי, זכיתי להיות בבית הכנסת 'משכן ברנע' לראשונה.

רונן שירז

רונן שירז

מאז הטלית הזו משמשת אותי בכל בוקר בשעה 5:30. זכיתי להשתמש בה באופן תדיר וליהנות מתפילות שממלאות אותי, מאחל לכולם לזכות להנאה זו, שנה טובה".

רובי גלבוע

"הטלית והסידור היו של אבי שנפטר לפני 18 שנה. עם הטלית הוא התחתן עם אימי בתחילת שנות ה-60 ומאז ליוותה אותו כל חייו.

רובי גלבוע

רובי גלבוע

את הטלית והסידור קיבלתי בהסכמת אחי לאחר שנפטר ומאז הם איתי ואני משתמש בהם בחגים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר