שופר בפארק. צילום: יח"צ

גם השנה: אירועי תקיעת שופר לא רק בבתי הכנסת

תוכנית 'יחד' תקיים גם בראש השנה הקרוב תקיעות שופר חווייתית במספר מוקדים באשקלון בהם פארק חטואל, גן הנוצץ, פארק נווה אילן ועוד. "אירועי שופר בפארק מהווים סוג של אירוע קהילתי וחברתי שנועד לקרב לבבות ולעצב יחד את הזהות הכללית שלנו כעם" מסרו מארגני יוזמי התכנית

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:18

     

ראש השנה קרב, חלק נכבד מהציבור המסורתי מכין את עצמו לקראת החג באמירת סליחות מידי יום ולקראת התפילות הארוכות בבתי הכנסת ששיאן יהיה בתקיעות השופר הרבות בשני ימי החג. אלא שלא כולם יגיעו לבית הכנסת.

בשני ימי ראש השנה תקיים תוכנית 'יחד' של 'רשת אור תורה סטון', בשיתוף 'ארגון רבני צהר' והחברה למתנ"סים, את ארועי "שופר בפארק" שיכללו תקיעות שופר המוניות לצד פעילויות חווייתיות ברוח החג בפארקים, גינות ציבוריות ועוד. האירועים יתקיימו בכל רחבי הארץ וגם באשקלון במספר מוקדים: פארק חטואל (עתיקות), גן הנוצץ (עתיקות), פארק נווה אילן – שכונת נווה אילן, פארק אלון – שכונת נאות אשקלון, גן תקוותינו (בסמוך למתנ"ס אלוני ציון) ועוד.

"המטרה היא לאפשר למשפחות וישראלים מכל הגילאים, העדות ורבדי החברה הישראלית, שאינם פוקדים את בתי הכנסת בראש השנה, להתחבר לערכי החג ברוח ישראלית-יהודית חווייתית" מסרו יוזמי התכנית. מלבד תקיעת השופר המסורתית, ייערכו בכל אחד מהמוקדים פעילויות לכל המשפחה הכוללות שירי חג, חוויה, לימוד, טקס תשליך, תפילה קצרה, פיוטים ועוד, שיאפשרו למשתתפים להיחשף לתכני וערכי ראש השנה כחלק מחוויה משפחתית מהנה וחגיגית ברוח החג.

שופר. אילוסטרציה: רויטרס

"אירועי שופר בפארק מהווים סוג של אירוע קהילתי וחברתי שנועד לקרב לבבות ולעצב יחד את הזהות הכללית שלנו כעם" מסר השבוע נשיא רשת או תורה סטון, הרב כתריאל ברנדר "הוצאת השופר מכותלי בית הכנסת והנגשתו לכלל העם היהודי, מהווה רובד נוסף בפעילות הענפה של רשת אור תורה סטון לחיבור כל חלקי העם לשורשיו".

"אנו פועלים לחיבור לערכי החג ולמעגלי החיים לכלל החברה, להעצמת המפגש כמנוע של זהות והזדהות" מסר יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו "כחלק מכך, אנו מקיימים את אירועי 'שופר בפארק', שמטרתם לאפשר לאנשים הרוצים בכך, להרגיש את החיבור למהותו ולערכיו של החג".

באשקלון מרכז את הפעילות של תכנית 'יחד' אילן איבגי, שמציין כי "מבחינתי ההזדמנות לפגוש גוונים שונים באוכלוסייה הישראלית ולהתחבר יחדיו לערכי החג בתחילת שנה היא הזדמנות מרגשת שמסמלת לכולנו שאפשר כל השנה להיות ביחד".

גן חטואל.אחד מהמקומות בהן יתקיימו התקיעות. צילום: אלירם משה

אירועי "שופר בפארק" הינם חלק מהפעילות לציבור הרחב שמקיימים רכזי תכנית 'יחד' מבית אור תורה סטון לאורך השנה כולה בשיתוף עם החברה למתנ"סים ומרכזיים קהילתיים ברחבי הארץ. כאמור, מטרת התוכנית הינה להנגיש לציבור הרחב ערכים של מורשת, היסטוריה ותרבות יהודית, כדי להביא להידברות והיכרות בין כל המגזרים בחברה הישראלית.

רוצים את כל הפרטים של מוקדי התקיעות ומועדיהם בכל רחבי הארץ? היכנסו לאתר יחד או לדף הפייסבוק: "יחד זהות").

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר