רב"ט דניאל וקס. עמית וקס ז"ל. צילום: דובר צה"ל
רב"ט דניאל וקס. עמית וקס ז"ל. צילום: דובר צה"ל

לא עזבה את הבסיס למרות שאביה נפל: מצטיינת הנשיא רב"ט דניאל וקס מנתיב העשרה

בשבעה באוקטובר בעודה בבסיס קיבלה רב"ט דניאל וקס את הבשורה המרה כי אביה נפל בקרב עם מחבלים. אבל היא הבינה את חשיבות עבודתה ביום שכזה ונשארה בבסיס. היום היא קיבלה אות הצטיינות מנשיא המדינה

פורסם בתאריך: 14.5.24 13:24

     

היום התקיים הטקס המסורתי של הענקת אותות הצטיינות ל-120 מחיילי צה"ל בבית הנשיא בירושלים. בטקס השתתפו הנשיא יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי.

הנשיא יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי. צילום: מעיין טואף/לע"מ

הנשיא יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי. צילום: מעיין טואף/לע"מ

אחת ממקבלות ההצטיינות היא רב"ט דניאל וקס, שאביה עמית וקס, חבר כיתת הכוננות של נתיב העשרה נפל בקרב עם מחבלים שחדרו למושב ב-7 באוקטובר. באותו הקרב נפל גם דודה יגאל וקס ז"ל.

דניאל קיבלה את הבשורה הקשה בעודה בבסיס חיל האוויר בו היא משרתת, אך היא הבינה את חשיבות עבודתה ביום שכזה ונשארה בבסיס למרות הבשורה הקשה.

רב"ט דניאל וקס. צילום: דובר צה"ל

רב"ט דניאל וקס. צילום: דובר צה"ל

בצהרי יום ה-7 באוקטובר היא נקראה לחדר של המפקד שלה, "נכנסנו לחדר, והתחלתי להבין שמשהו רע קורה", היא שיחזרה בשיחה עם אתר חיל האוויר, "הם ביקשו ממני לשבת ושמו מולי טלפון, לפתע שמעתי את הקול של אמא שלי אומרת לי 'דני'. עניתי לה 'אמא', עד שלבסוף היא אמרה: 'אבא ויגאל נהרגו'. באותו רגע לא האמנתי, אמרתי לה שהיא משקרת לי. היא שאלה אם אני רוצה שיבואו לאסוף אותי, ואמרתי לה שלא, אני צריכה להמשיך לעבוד. הם ניתקו את השיחה, אני לא מצליחה לעכל מה קרה, ורק בוכה. הלכתי לחדר, ישבו איתי חברות מהגף, שתיתי מים והתאפסתי על עצמי. באותו יום חזרתי לעבוד עד ארבע וחצי בבוקר. כשחזרתי לחדר לא באמת הצלחתי לישון. עצמתי עיניים וראיתי פלאשבקים".

היום כאמור היא קיבלה כאמור את אות מצטיינת נשיא המדינה.

מי אני?
רב"ט דניאל וקס, טכנאית מחשוב בבסיס עובדה

מאיפה אני?
נתיב העשרה

הסיפור שלי
אני גרה במושב נתיב העשרה, אבי נהרג ב-7 באוקטובר, הוא היה בכיתת הכוננות ונהרג על ידי המחבלים. עכשיו אני גרה עם אמא שלי ושני אחי הקטנים בהרצליה. ב-7 באוקטובר סגרתי שבת ובצהרי היום הודיעו לי שאבא ודוד שלי נהרגו. למרות זאת המשכתי לעבוד בבסיס ולא חזרתי הביתה. אבא שלי שירת בשייטת 13 והיה גם בקבע

התחביבים שלי
בישול, אפייה, ספורט וטיולים

מה הכי ישראלי בעיניי?
לצעוק בחו"ל

למי סיפרתי ראשון על ההצטיינות?
אמא שלי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר