כיפת ברזל בפעולה. צילום: אילן אסייג
כיפת ברזל בפעולה. צילום ארכיון: אילן אסייג

צה"ל: אין מניעה לחזור לישובים בעוטף אבל יש סיכון לירי רקטות לעברם

בחוות דעת שכתב מפקד פיקוד העורף הוא ציין כי אין מניעה ביטחונית לחזרם של התושבים ליישובים קרובים לגדר כמו זיקים, כרמיה ויד מרדכי אך ישנו סיכון לירי רקטות לעברם

פורסם בתאריך: 22.2.24 17:54

     

צה"ל גיבש בימים אלה עמדה בטחונית להחזרת התושבים ליישובי הדרום שפונו בתחילת המלחמה, זאת בהתאם להערכת המצב הביטחונית ובהנחיית הדרג המדיני.

בצה"ל אומרים כי תכנית החזרה מגובשת בשיח מלא של מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא עם ראשי הרשויות וההחלטה על עיתוי חזרתו של כל יישוב תתקבל בצורה פרטנית ואל מול הערכת המצב.

במסמך שכתב אלוף מילוא הוא כתב כי "למול השיקולים המבצעיים והביטחוניים לישובים המצויים בטווח מעל 4 ק"מ מגבול רצ"ע, אין מניעה ביטחונית מחזרת התושבים. כמו כן, בישובים הבאים אשר במרחק 0-4 ק"מ מגבול רצ"ע: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, אור הנר, איבים, שדרות, ניר עם, גבים, מפלסים, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים – אין מניעה ביטחונית בחזרת התושבים (בהם מתקיימים תנאים מבצעיים מאפשרים), עם זאת יודגש כי אין מדובר בהיעדר סיכונים מוחלט (כדוגמת ירי תמ"ס)".

המכתב של האלוף רפי מילוא

המכתב של האלוף רפי מילוא

עוד הוסיף האלוף מילוא "יצויין כי ההחלטה (במישור הביטחוני) על עיתוי חזרתו של כל יישוב תתקבל בצורה פרטנית בתיאום אל מול פיקוד דרום ופיקוד העורף ואל מול הערכת מצב מתמשכת למימוש התנאים המבצעיים בכל אחד מהיישובים אשר רוצים להתחיל בתהליך חזרה. מטבע הדברים, חזרת התושבים מצריכה גם בחינה של שיקולים והיבטים נוספים מעבר למישור הביטחוני (כגון חינוך, בריאות, רווחה, תחבורה וכיו"ב)".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר