ד"ר גל גריסרו ובנו אייל, מתנדבי מד"א. צילום: דוברות מד"א
ד"ר גל גריסרו ובנו אייל, מתנדבי מד"א. צילום: דוברות מד"א

תחת ירי מחבלים: אב ובן, תושבי זיקים מתנדבי מד"א, הצילו חיים

רופא מתנדב מד"א ובנו חובש מד"א, תושבי קיבוץ זיקים, טיפלו בפצועים בשבת השחורה, ולא יצאו מהקיבוץ במשך שבוע וחצי - כי רצו להישאר ולהמשיך במתן טיפול רפואי לכל מי שיזדקק. הם משחזרים את אותה שבת, את היציאה מהבית תחת ירי רקטות ומחבלים, כדי לבצע את שליחותם - הצלת חיים

פורסם בתאריך: 7.11.23 14:45

     

אב ובן, שניהם מתנדבי מד"א המתגוררים בקיבוץ זיקים, נלחמו על חייהם של פצועי השבת השחורה, תחת מטחי טילים וחדירת מחבלים. במשך שבוע וחצי לאחר אותה שבת, הם נשארו בקיבוץ, כדי לתת מענה וסיוע רפואי לפצועים.

 

ד"ר גל גריסרו ובנו אייל, מתנדבי מד"א במשך שנים. בבוקר יום שבת ה-7.10 מיד עם הישמע האזעקות, הם נכנסו יחד עם בני משפחתם לממ"ד בביתם, עד שד"ר גריסרו קיבל טלפון מחברי כיתת הכוננות שדיווח לו שיש פצועים ושהם זקוקים לסיוע רפואי.

"תחת אש טילים רצתי לאוטו, לקחתי את תיק כונן מד"א שיש ברשותי ומכיוון שהבנתי שיש דיווחים גם על חדירת מחבלים ביישובים, לקחתי יחד איתי אקדח", סיפר ד"ר גריסרו. "חברתי ל-2 הפצועים ובמשך שעות הענקתי להם טיפול רפואי מציל חיים על מנת לייצב אותם, עד שניתן היה לפנות אותם באמבולנס מד"א שמוצב בישוב. הלבשנו את הפצועים בשכפ"צים, העלנו אותם לאמבולנס והם פונו לבי"ח ברזילי, תוך המשך טיפול רפואי עם ליווי של חבר כיתת כוננות שהגן עליהם במהלך הפינוי".

כאמור, גם בשבוע וחצי שלאחר אותה שבת, הם נשארו בקיבוץ, איישו את האמבולנס, ונרתמו להצלת חיים, עד שהם ומשפחתם פונו לירושלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר