כביש היציאה החדש מניצן. צילום: נתיבי ישראל
כביש היציאה החדש מניצן. צילום: נתיבי ישראל

בשורה לתושבי ניצן: לאחר מאבק ארוך כביש היציאה הצפוני מהיישוב נפתח הלילה

לאחר שנים של מחאות והפגנות של תושבי ניצן, בהובלת ראש המועצה, הגיעה הבשורה הגדולה עם פתיחת כביש היציאה מהיישוב לכביש 4. "עוד לא תמה המלאכה ואני פועל במרץ כדי לסיים את עבודת תכנון מחלף ניצנים בהקדם שיהווה פתרון קבע לכניסה ויציאה מהיישוב", מסר ראש המועצה, איתמר רביבו

פורסם בתאריך: 31.8.23 13:29

     

לאחר מאבק ארוך וממושך של תושבי ניצן, שכלל חסימות של תנועת הרכבות באזור, בהובלת ראש המועצה איתמר רביבו, הלילה זה קרה וכביש היציאה הצפוני מהיישוב היישר לכביש 4 נפתח לתנועה – מדובר בשורה שיש בה הישג חסר תקדים. הצומת יכלול שני מסלולי פניה לכיוון צפון, ונתיב השתלבות דרומה.

ראש המוא"ז חוף אשקלון, איתמר רביבו נואם בהפגנה. צילום: אביבית וקנין

איתמר רביבו נואם בהפגנה לפתיחת הכביש. צילום: אביבית וקנין

בחודשים האחרונים פעל רביבו באופן נמרץ מול משרד התחבורה, נתיבי ישראל ומשטרת ישראל לסיכום מתווה שיביא לפתרון לפתיחת הכביש, עד לסיום העבודות.

כזכור, לאחר פתיחת מחלף אשקלון צפון, צומת היציאה הצפונית מהיישוב ניצן בוטל. סגירת הגישה לכביש 4, האריכה את זמן הנסיעה ליציאה מהיישוב. במשרד התחבורה התעקשו שסגירת המעבר הייתה הכרחית להצלת חיי אדם. התושבים, יחד עם ראש המועצה רביבו, מחו אין ספור פעמים כנגד ההחלטה ובדרישה לפתוח באופן מיידי ובטיחותי את כביש היציאה.

כביש היציאה החדש מניצן. צילום: נתיבי ישראל

כביש היציאה החדש מניצן. צילום: נתיבי ישראל

כאמור, דרך היציאה שנפתחה מהישוב מהיישוב מוגדרת כדרך זמנית ובמקביל פעל ראש המועצה להאצת התכנון של מחלף בצומת ניצן. התכנון אמור להסתיים במהלך השנה הקרובה. עם סיומו יתעדף משרד התחבורה את הפרויקט במסגרת התקציב לשנת 2025.

איתמר רביבו. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

איתמר רביבו. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"אני שמח שלאחר מאמצים רבים, תלאות ועיכובים, נפתח במהלך הלילה כביש היציאה הצפוני מהיישוב לאחר סיום העבודות בהשקעה של 13 מיליון שקלים", מסר רביבו, "הכביש יקל באופן ניכר על היציאה מהיישוב, ויאפשר גישה מהירה ונוחה ליוצאים צפונה. אני מבקש להודות ולהביע הערכתי לשרת התחבורה מירי רגב ולמנכ"ל המשרד משה בן זקן, לניסים פרץ מנכ"ל נת"י על קידום הפרוייקט ועל כך שגילו אוזן קשבת למציאת פתרון ולהסרת חסמים. מבקש להודות ולהביע הערכתי לתושבי ניצן יקרים על הדחיפה, על הסבלנות ועל הירתמותם לטובת המאבק על סגירת הצומת ופתיחת הכביש. ליו״ר הועד המקומי ניצן, בני אדלר, על התגייסותם וליווי התהליך. עוד לא תמה המלאכה ואני פועל במרץ כדי לסיים את עבודת תכנון מחלף ניצנים בהקדם ולתקצוב ביצוע הפרויקט שיהווה פתרון קבע לכניסה ויציאה מהיישוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר