הנשיא מדליק נרות עם משפחת וייס וראש המועצה. צילום: קובי גדעון/לע"מ
הנשיא מדליק נרות עם משפחת וייס וראש המועצה. צילום: קובי גדעון/לע"מ

"הזדמנות לומר תודה": נשיא המדינה הדליק נרות חנוכה עם חברי קיבוץ יד מרדכי שבחוף אשקלון

פורסם בתאריך: 20.12.22 23:21

     

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר הערב בקיבוץ יד מרדכי שבמועצה האזורית חוף אשקלון. תחילה, הגיע הנשיא לחדר האוכל בקיבוץ, שם קיבלו את פניו ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו ומנהל הקהילה של קיבוץ יד מרדכי, עמרי פרי. לאחר מכן קיבלו את פניו ילדי הקיבוץ להם הוא חילק חטיפי שוקולד. בתוך חדר האוכל המתינו תושבי הקיבוץ שהתקבצו בהמוניהם לקראת המאורע וקיבלו את הנשיא במחיאות כפיים.

הנשיא מחלק ממתקים לילדי הקיבוץ. צילום: קובי גדעון/לע"מ

הנשיא מחלק ממתקים לילדי הקיבוץ. צילום: קובי גדעון/לע"מ

עם כניסתו לאולם, עלה הנשיא לבמה והדליק נרות יחד עם משפחת וייס, משפחה שורשית בת ארבעה דורות בקיבוץ והשתתף בטקס חנוכה קיבוצי במסגרתו הציגו ילדי הקיבוץ ריקודים ושירים.

"כבוד הנשיא, למשפחתך קשר ארוך שנים עם הקיבוץ", הזכיר עמרי פרי, "אביך, הנשיא לשעבר, מר חיים הרצוג ז"ל נכח כאן במהלך השנים בביקורים שונים, שהאחרון שבהם כנשיא המדינה בטקס הזיכרון לשואה ולגבורה בשנת 1993. עד היום זוכרים אנשי יד מרדכי, ואפילו לי יש זכרון עמום בתור ילד, את אביך מגיע ליד מרדכי טקס השואה הממלכתי בשנת ה-50 לקיבוצנו ואף נשאר ללון כאן".

הנשיא מצלם סלפי עם ילדי ותושבי הקיבוץ. צילום: קובי גדעון/לע"מ

הנשיא מצלם סלפי עם ילדי ותושבי הקיבוץ. צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש המועצה, איתמר רביבו נשא דברים ואמר: "אדוני הנשיא, אנו שמחים ונרגשים לארח אותך במועצתנו, מודים לך על ביקורך בעוטף עזה, בקיבוץ יד מרדכי. ביקורך מהווה קשר ישיר אותו דאגת לטפח מול יישובי עוטף עזה… ישובי המועצה רובם ככולם נמציאם בתהליכי הרחבה דמוגרפית, לשמחתנו משפחות רבות בוחרות לקבוע כאן את ביתן, חרף האתגרים הביטחוניים והדבר מהווה ניצחון ממשי של הרוח על החומר בעזרת אמונה בדרך, דבקות במשימה וכמובן גם תמיכה של מדינת ישראל ושותפים לדרך כמוך אדוני הנשיא, שמלווים את יישובי העוטף במשך השנים. תודה על ביקורך הערב ועל השותפות הנאמנה לאורך השנים".

ראש המועצה מעניק לנשיא שי

ראש המועצה מעניק שי לנשיא

הנשיא הרצוג פתח באנקדוטה וסיפר: "אתמול בלילה קיבלתי הודעה ובה תמונה של הדלקת נרות בביתו של נשיא גרמניה בברלין. השולח היה נשיא גרמניה בברלין ואמרתי לעצי אם מרדכי אנילביץ' לפני 80 שנה היה רק מדמיין…

"בכל פעם שאני מגיע ליד מרדכי אני חושב על מה היה פה בקום המדינה בקרבות תש"ח, אומץ הלב הבלתי רגיל והדוגמה והמופת שכולנו שואבים מגבורת הלוחמים בקרב ההוא. והיום – היישוב הזה הוא יישוב פורח ומצליח העומד באתגרים גם בדור הנוכחי, זו הזדמנות לומר תודה גדולה לכל תושבי העוטף".

הנשיא ונציגי מערך החירום במועצה

הנשיא ונציגי מערך החירום במועצה

לאחר מכן, נפגש נשיא המדינה עם נציגות ונציגי מערך החירום של יישובי העוטף במועצה האיזורית חוף אשקלון יחד עם ראש המועצה ובכירי המועצה, בהם המנכ"ל דורון בן שלומי וראש מינהל החינוך, כרמית הרוש. הנשיא ביקש לשמוע מהם את הבעיות שהם חווים ואת צרכיהם, והאזין להם בקשב רב במשך שעה ארוכה, כאשר מזכירתו הצבאית רשמה את הדברים והוא הבטיח לעזור להם ולסייע להם.

צפו בתיעוד הביקור, הערב:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר