רביבו לבוש באפוד לצד ועקנין ולסרי
רביבו לבוש באפוד לצד ועקנין ולסרי

הידיד החדש: ראש מועצת חוף אשקלון הצטרף לארגון ידידים

נציגי ארגון ידידים קיימו פגישה עם ראש מועצת חוף אשקלון, במהלכה סוכם על שיתופי פעולה במספר תחומים, ביניהם ערבי הדרכה, גיוס רבש"צים, חלוקת ערכות פתיחה ואפודים, ועוד. ראש המועצה בחר להראות דוגמה והצטרף בעצמו לארגון

פורסם בתאריך: 13.1.22 21:28

     

לפני מספר ימים התקיימה פגישה בין איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון ומנהלי ארגון ידידים: שמואל לסרי, מנהל מרחב לכיש וליאור ועקנין, מנהל סניף אשקלון. בפגישה השתתפו גם קצין הביטחון האזורי, מר אמנון זיו, ודובר המועצה, צחי כהן.

 

בתחילת הפגישה סקרו מנהלי הארגון את פעילות ידידים ברמה הארצית ולאחר מכן הציגו נתונים על פעילות הארגון ברחבי העיר אשקלון ובסביבת המועצה האזורית ביישובים השונים. הם הציגו בפני הנוכחים את הפעילות המבורכת אשר מלבד סיוע בפועל, מאופיינת בחיבור בין קהלים ובאחדות האזרחים.

הם גם שטחו בפניהם את הרצון לפתח ולהגדיל את כמות המתנדבים ביישובי המועצה האזורית, בדגש על מתן מענה מרבי לקריאות חירום של חילוץ ילדים שננעלו ברכב וכן בחילוצי שטח ברחבי המועצה, באמצעות יחידת הג'יפים מרכבה בניהולו של בן זובייב, תושב ביישוב ניצן וחבריו הרבים לצוות. כמו כן, הוסבר על כמות המתנדבים והחלוקה לגזרות ברחבי המרחב.

רביבו מתנסה בפריצה לרכב נעול

רביבו מתנסה בפריצה לרכב נעול. צילום: ידידים

במהלך הפגישה הועלו נושאים שונים וסוכם על שיתוף פעולה בין הצדדים במגוון נושאים, ביניהם: רכישת וחלוקת ערכות פתיחה ואפודי ידידים ממותגים, קיום ימי הדרכה למתנדבים חדשים וותיקים, מתן מענה של מתנדבי ידידים בשעת חירום ובאירועים משמעותיים במועצה, וגיוס רבש"צים וצוותי צח"י מהיישובים השונים.

בנוסף סוכם כי המועצה תסייע בהגדלת מעגל המתנדבים של הארגון על ידי הסברה והנגשת המידע לתושבים. ראש המועצה איתמר רביבו החליט להראות דוגמה וביקש להצטרף לארגון כמתנדב מן המניין. הוא קיבל אפוד ממותג ידידים וערכת פתיחה ונערכה לו הדרכה ממנהל המרחב, שמואל לסרי, וממנהל סניף אשקלון, ליאור ועקנין.

אחד הנושאים שעלה לדיון בפגישה הוא שיתוף פעולה בין הפיקוח והשיטור במועצה לבין ארגון ידידים, זאת על מנת להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעתות חירום, גם בנושאים שאינם באחריות ישירה של המועצה. סוכם כי לשם כך ייערך ערב של הדרכה מקצועית בנושא פתיחת רכבים נעולים לצורך חילוץ ילדים שננעלו ברכב, כפי שנעשה ביישובים רבים ברחבי הארץ, כאשר חומר עיוני מועבר ע"י מדריכים מוסמכים מטעם ארגון ידידים, וכן מתבצע תרגול מעשי לחילוץ בפועל. ‏כמו כן, סוכם על שיתוף פעולה הדוק עם כלל כוחות הביטחון וההצלה כולל כוח מג"ב שנמצא בגזרת אשקלון והחוף.

"רוח הפעולה של ארגון ידידים מתחברת בצורה מושלמת אלינו", אמר רביבו, "אנחנו במועצה, פועלים כל העת להגביר את נושא הדאגה לזולת והסיוע האחד לשני. מאוד משמח אותי להכיר מקרוב את המנהלים ואת המתנדבים שגרים ביישובים לאחר ששמעתי רבות על הפעילות. הרצון הוא לרתום משאבים לטובת הגדלת המתנדבים באזור, ולרכוש עוד ערכות ואפודים על מנת שנוכל לחלק לכל המתנדבים שיצטרפו. אנו מזדהים מאוד עם אופי הפעילות של ידידים, ומעוניינים להגדיל את רוח ההתנדבות השורה בקרב התושבים. זוהי זכות בשבילנו בכך שהארגון פועל באזורנו ביתר שאת וביתר עוז. בשם ערך הנתינה משמח אותי מאוד לתת יד לפעילות החשובה שמציע הארגון".

הפגישה בלשכת ראש המועצה

הפגישה בלשכת ראש המועצה. צילום: ידידים

מתנדבי ארגון ידידים מספקים סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בהחלפת גלגל, התנעת רכבים, מילוי מים/שמן/דלק בכבישים מהירים, ובפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי ללא כל נזק. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ לכודים ממעליות.

כיום מונה הארגון למעלה מ-40,000 מתנדבים ומתנדבות. מאות מהם פועלים בתחום המועצה המקומית והיישובים הסמוכים. כעת פועל הארגון להרחיב את מעגל המתנדבים. בשנה החולפת מתנדבי הארגון סייעו בהצלחה ליותר מ-450,000 אזרחים, אשר נתקעו בדרכים או בבתים ברחבי הארץ.

ליאור ועקנין, מנהל סניף אשקלון: "אנו מודים לראש המועצה על רוח ההתנדבות ושיתוף הפעולה שנרקם. תודות גם להנהלת מרחב לכיש ומחוז דרום העומדים בראש מערך הפעילות המדהים של הארגון כשמעל כולם ישראל אלמסי המנכ"ל ולייזי שטרן הסמנכ"ל. תודה על פריצת דרך נוספת ועל הזכות להיות הפנים היפות של ישראל".

מנכ"ל ידידים, ישראל אלמסי: "משמח אותי לראות את הרוח הגבית שאנו מקבלים מנושאי התפקידים במועצה המקומית של חוף אשקלון ואנו מודים לראש המועצה מר איתמר רביבו ולשאר הצוות על נתינת היד ושיתוף הפעולה. אנו עסוקים כל העת בחיבורים, וההבנה בצורך לסייע ולהראות את הפנים היפות של ישראל באה לידי ביטוי גם כאן במועצה, לטובת תושבי היישובים והסביבה כולה. אני מברך את ראש המועצה על הצטרפותו לארגון שלנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר