תיכון שקמה ביד מרדכי
תיכון שקמה ביד מרדכי

חוף אשקלון: המורים בתיכון שקמה ובישיבת בני יששכר יתוגמלו באלפי ש"ח כל אחד

משרד החינוך פירסם את בתי הספר המצטיינים בשנת הלימודים תשפ"א ובהם 2 מוסדות חינוך במועצה האזורית חוף אשקלון. כאשר תיכון שקמה הוא בין המצטיינים ביותר והמורים שם יתוגמלו כל אחד בלמעלה מ-8 אלף ש"ח. "אני שמח וגאה על כך", מסר ראש המועצה איתמר רביבו

פורסם בתאריך: 23.8.21 18:37

     

משרד החינוך פרסם את רשימת מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך.

מוסדות החינוך חולקו לדירוג רמות של 1 עד 4 לאור הישגיהם ועובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,166 ש"ח לרמה 4 ועד ל-8,443 ש"ח לרמה 1, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

ברשימה מופיעים שני מוסדות חינוך הנמצאים במועצה האזורית חוף אשקלון:

תיכון שקמה דרכא – רמה 1 (8,443.19 ש"ח)
ישיבת בני יששכר דרכא – רמה 4 (3,166.19 ש"ח)

ישיבה תיכונית בני יששכר. צילום: שלום יצחק

ישיבה תיכונית בני יששכר. צילום: שלום יצחק

"אני שמח וגאה על בחירתם של שני בתי הספר שקמה דרכא וישיבת בני יששכר דרכא ברשימת המצטיינים הארצית", מסר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, "ביה"ס שקמה דרכא מוביל את הרשימה במקום השלישי במדינת ישראל. בחירת בתי הספר מבוססת על הישגיהם המצוינים בליבת העשייה החינוכית: הובלה בתחום גיוס לצה"ל, שרות אזרחי, אחוז זכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות, יכולת התמדה ומניעת נשירה. המדד המרכזי בוחן את מידת השיפור שחולל ביה״ס בכל אחד מהתחומים וניכרת קפיצה משמעותית בכל אחד מהמדדים. אני מבקש להביע הערכתי הרבה להנהלות, לצוותים המקצועיים והחינוכיים בבתיה"ס, למנהל החינוך, לחינוך ההתיישבותי ולרשת דרכא שבעבודה מקצועית משותפת הביאו להישגים משמעותיים אלה".

מתמודד. עו"ד איתמר רביבו. צילום: מעיין תשובה

איתמר רביבו. צילום: מעיין תשובה

בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים:
• שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים.
• חישוב הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי/לאומי ומניעת נשירת תלמידים נערך בהשוואה למוסדות דומים לפי מגזר/או מגזר וסוג פיקוח.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים:
• ההישגים לאור מבחני המיצ"ב ביסודי ובחט"ב ולאור מדדי הטיפוח, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

"מערכת החינוך התברכה באנשי חינוך, מנהלים ומורים, שמובילים את תלמידי ישראל ומצעידים אותם להישגים מרשימים בכל תחומי החיים", מסרה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, "תלמידים ותלמידות אלו הם דור העתיד של מדינת ישראל. אנשי החינוך הזוכים מבססים את תחושת השייכות של התלמידים לקהילה, נוטעים בהם ערכים ומעניקים להם כלים משמעותיים לחיים. אני מברכת אותם על עשייתם החינוכית, שיש לה השפעה עצומה על כלל החברה הישראלית ועל עתיד מדינת ישראל".

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל במיל' יגאל סלוביק: "המנהלים והמורים הזוכים בפרס מייצגים את כל צבעי הקשת של החברה הישראלית, על כל גווניה. אני מברך אותם על זכייתם בפרס כהוקרה על הישגיהם המרשימים, הראויים לכל הערכה. אני מאחל להם שיעמידו עוד שורה של אנשי חינוך מובילים שילכו בעקבותיהם, ויצמיחו דור של תלמידים שיצעידו אותנו לקדמת הבמה.

רם זהבי. צילום: פבל

רם זהבי. צילום: פבל

רם זהבי, מנהל המחוז הדרום במשרד החינוך: "מתוך סך החטיבות העליונות, 52 הן ממחוז הדרום. הנתון הזה מצביע על שיפור מתמיד של בתי ספר משנה לשנה – ביחס להישגיהם הקודמים. משמח לראות את הנתון הכללי במחוז, כמו גם הנתון המתייחס למוסדות חינוך בחברה הבדואית, אשר חוללו שינוי משמעותי עת הציבו לעצמם רף גבוה של ערכים ושל ציונים ועמדו בו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר