פעילות של קהילת הדרום
פעילות של קהילת הדרום

מחר ומחרתיים: בואו לחגיגות יום כדור הארץ ושבוע הדולפין בזיקים וניצנים

בתאריכים 22-23 באפריל תחגוג קהילת הדרום של אנשי הים התיכון, את יום כדור הארץ ואת שבוע הדולפין בהפלגה לשמורת ים אבטח ובשלל אירועים הפתוחים לכל המשפחה בחופי ניצנים וזיקים

פורסם בתאריך: 21.4.21 19:29

     

כולנו היינו עדים לאסון הכבד שפקד לאחרונה את הים התיכון, התוצאות ההרסניות של דליפת הנפט והזפת שזיהמה והשחירה את החופים, ימשיכו ללוות אותנו עוד חודשים רבים, כאשר את המחיר הכבד באמת שילמה הסביבה הימית.

הים מהווה 70% משטח כדור הארץ סובל מבעיות נוספות שהורסות אותו ופוגעות גם בנו: זיהומים, פסולת, פלסטיק, דיג יתר, התחממות המים, קידוחים.

על רקע כל זה, קהילת דרום של אנשי הים התיכון, תחגוג את יום כדור הארץ בכמה אירועים:

יום חמישי 22.4 בין השעות 16:00-19:00 בחוף ניצנים ובחוף זיקים: הופעת קרקס, יצירות, סיורים בחוף מלווים בהסברים, ובפעילות ניקיון, משחקים סביבתיים, ועוד.

פעילות של קהילת הדרום

פעילות של קהילת הדרום

יום שישי: הפלגה אל שמורת ים אבטח: ההפלגה תצא מאשדוד ובה יהיו חברי קהילת הדרום של אנשי הים התיכון וחברי קהילת דלפיס. במהלך ההפלגה ד"ר אביעד שיינין, מנהל מרכז הדולפין והים של עמותת דלפיס יעביר למשתתפים הרצאה על הדולפינים, שיש סיכוי טוב גם לצפות בהם במהלך ההפלגה.

המטרה לעודד את הציבור להצטרף לפעילות הקהילה ולהכיר את החשיבות בהכרזת השמורה הימית אבטח.

דולפינים מול חופי אשקלון. צילום: גיא לוויאן, רט"ג

דולפינים מול חופי אשקלון. צילום: גיא לוויאן, רט"ג

מייקל רפאל, רכז אנשי הים התיכון, מארגון אנו: "כשאנחנו שומרים על כדור הארץ אנחנו מבטיחים את העתיד של הדורות הבאים ושל כל החי והצומח בכדור הארץ".

אנשי הים התיכון הינה רשת ארצית המורכבת מקהילות מקומיות בהן חברים גולשים, צוללים, שחיינים, אוהבי ים ועוד רבים אחרים, אשר כולן מאוחדות ברצון להקים שמורות ימיות בים התיכון. הרשת כוללת את ארגוני הסביבה המרכזיים בישראל: החברה להגנת הטבע, אקואושן, צלול, דלפיס, מגמה ירוקה, התאחדות הישראלית לצלילה – יחד עם ארגון "אנו- עושים שינוי" המרכזת את פעילות הרשת, ובשיתוף רשות הטבע והגנים .

פעילות של קהילת הדרום

פעילות של קהילת הדרום

קהילת הדרום בצמוד לשמורה ימית אבטח פועלת מאשקלון ועד אשדוד, בליווי ושותפות עם עמותת דלפיס (מרכז הדולפין והים). כקהילה הם מקדמים אירועים, חינוך ופרויקטים אשר מטרתם העלאת מודעות לחשיבות שמירה על הים, הקניית ידע בנושאי הים – היצורים החיים בים, השפעות האדם על הים, חשיבות שמורות ימיות ועוד.

לפרטים נוספים על האירוע: https://bit.ly/2Qkin6u

צפו בסרטון על הקהילה:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר