כך זה נראה מהמצלמה של נתיבי ישראל המצלמת את צומת ניצנים באופן רצוף

בשל עבודות החישמול: מפגש המסילה בצומת ניצנים יסגר לחודשיים

חצי שנה לאחר שהפגינו נגד סגירת מפגש המסילה בצומת ניצנים יאלצו תושבי ניצן לספוג את הסגירה הזמנית של הצומת לטובת עבודות שמבצעת רכבת ישראל לחישמול מפגש המסילה. אולי אחרי חודשיים הם יווכחו שזה לא כל כך נורא?

פורסם בתאריך: 15.2.21 13:21

     

תושבי ניצן יצאו לפני מספר חודשים להפגין כדי שמפגש המסילה בצומת ניצנים לא ייסגר והם לא יאלצו לנסוע דרומה למחלף אשקלון צפון החדש ובכך להאריך את דרכם מהישוב צפונה. הם חסמו כבישים וגרמו לפקקי ענק וראש המועצה האזורית חוף אשקלון הצליח לדחות את סגירת המפגש עד למציאת חלופה אחרת.

תושבי ניצן חוסמים את צומת ניצנים במחאה על הכוונה לחסום את הצומת לחלוטין. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

יולי 2020: תושבי ניצן חוסמים את צומת ניצנים במחאה על הכוונה לחסום את הצומת לחלוטין. צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

אלא שהיום, ייסגר המפגש למשך חודשיים. ברכבת ישראל היו שמחים אם היה מדובר בסגירה סופית, קבועה ולא זמנית אך לעת עתה משטרם נמצאה חלופה שהוסכמה על המועצה ועל משרד התחבורה מדובר בסגירה שתחל הלילה בשעה 22:00 ותימשך כחודשיים.

השלט המבשר על סגירת הכביש. צילום: קובי חזות

השלט שבישר על סגירת הכביש אבל לבסוף הסגירה נדחתה. צילום: קובי חזות

רכבת ישראל מבצעת מזה מספר שנים עבודות לחישמול מסילות הרכבת בישראל כחלק מהמעבר מרכבות דיזל לרכבות חשמליות וכעת לאחר שקטע המסילה עצמו כבר הוכן נותר לבצע את העבודות המורכבות לחישמל המפגש.

 

במהלך העבודות יושבת המחסום, המצלמות, הגלאים וכל המערכות שמשלימות את בטיחות מעבר הרכבים והרכבות לחילופין ומשום כך ייסגר המפגש.

העבודות לחישמול מסילות הרכבת. צילום: דוברות רכבת ישראל

העבודות לחישמול מסילות הרכבת. צילום: דוברות רכבת ישראל

מי שיושפעו מסגירת המפגש הם תושבי ניצן, חיילי בסיס הטירונים ניצנים ובאי חוף ניצנים ושמורת הטבע הסמוכה. אלה יאלצו לנסעו כארבעה קילומטרים דרומה למחלף אשקלון החדש ורק ממנו יוכלו להצפין לאשדוד ומרכז הארץ, כך גם בהגעה מכיוון צפון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ברכבת ישראל כאמור היו שמחים אם ההסדר היה הופך קבוע, שכן המטרה של הרכבת היא עדיין לסגור את מפגש המסילה המסוכן ולאפשר את תנועת הרכבות בבטחה.לעת עתה ישנן מספר חלופות שעליהן דנים במשרד התחבורה יחד עם אנשי המועצה האזורית חוף אשקלון. ככל הנראה בשבועיים הקרובים תיבחר החלופה שתבוצע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר