לירז מפונה מהדירה לאחר הלידה. צילום: דוברות מד"א
לירז מפונה מהדירה לאחר הלידה. צילום: דוברות מד"א

יילד את אשתו בהדרכה טלפונית: "הבנתי שלבית החולים כבר לא נגיע"

לירז ושחר חודרה התכוננו לנסוע לבית החולים ללידה של בתם, אלא שהצירים שהגיעו בטווחים קצרים אילצו אותם לבצע את הלידה בביתם, כאשר שחר מקבל הדרכה טלפונית מחובשת מד"א עינב הראל

פורסם בתאריך: 19.1.21 18:31

     

לירז ושחר חודרה מקיבוץ כרמיה נערכו ליום המרגש של לידם ביתם, והתכוונו לנסוע לבית החולים, אך צירי הלידה הגיעו בטווחים קצרים. שחר רץ אל החנייה להכין את הרכב במטרה לנסוע אל בית החולים, אך כאשר חזר לסייע לאשתו ההרה – הבינו בני הזוג כי הלידה תתרחש בביתם.

שחר חייג מיד למוקד 101 של מד"א והזעיק אמבולנס, כאשר מהצד השני של הקו הייתה חובשת רפואת חירום עינב הראל. רגעים ספורים לאחר תחילת השיחה, ראש התינוקת החל לבצבץ ובני הזוג חודרה שהיו קשובים להנחיות המקצועית ילדו בביתם, בהדרכה טלפונית של חובשת מד"א.

במהלך השיחה, הדריכה הראל את שחר: "אנחנו מגיעים בתוך כמה דקות, תחמם את החדר ותהיה קשוב לאשתך. אני כאן כדי לעזור לכם – תשים בחדר מגבות נקיות". כשהבינה הראל כי הראש של התינוקת יוצאת, הוסיפה: "תתמוך בראש ואל תמשוך, תעטוף אותו במגבת נקייה ותוודא שיש בכי ונשימה תקינה. אנחנו בדרך".

משפחת חודרה והתינוקת סול. צילום: דוברות מד"א

משפחת חודרה והתינוקת סול. צילום: דוברות מד"א

כעבור רגעים ספורים, התינוקת יצאה לאוויר העולם, בריאה ושלמה – לזרועות אביה המרוגש, אשר מבלי שנערך לכך – יילד את אשתו בדירתם.

על המקצוע החדש שלמד, סיפר האב הנרגש: "הבנתי מאוד מהר שלבית החולים כבר לא נגיע ושהלידה מתחילה. ירדו המים, צלצלתי למד"א וכמה דקות לאחר מכן כבר הייתי עם סול התינוקת הקטנה על הידיים. זה היה רגע מיוחד, אבל אני מקווה שמדובר בחוויה של פעם בחיים. התמזל מזלי שהייתי שם ושהצלחתי לתפקד וליילד את אשתי. עינב היא לגמרי גיבורת השעה, היינו צריכים את ההכוונה המקצועית והליווי שלה. כשידעתי שיש מישהו איתי בצד השני – נרגעתי. תודה רבה למד"א".

"הכל קרה מאוד מהר, לא הספקתי לעכל", הוסיפה היולדת לירז, "חוויתי את הרגע ולא חששתי. למרות שתכננתי ללדת בבית החולים, בעלי יילד אותי וזה היה רגע יוצא דופן לכולנו. שחר קיבל הוראות – היה משימתי וביצע בהצלחה יתרה. אני גאה בו מאוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אני רוצה למסור מזל טוב לזוג המאושר", מסרה החובשת המדריכה, "שחר תפקד נפלא והיה קשוב ונינוח – גם ללירז וכמובן גם אליי. זה אירוע מרגש מאוד ולמרות שאני במד"א 20 שנה וסייעתי דרך הטלפון למאות נשים בהריון, זו הפעם הראשונה שביצעתי לידה טלפונית מרחוק".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר