מסיבה. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום
מסיבה. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

חולה קורונה מואשם כי השתתף במסיבה אך מציג אישור רפואי כי הבריא

בן 24 מואשם כי למרות שידע שהוא חולה בקורונה, הוא השתתף במסיבת טבע לא חוקית סמוך למושב הודיה. אלא שסנגורו, עו"ד שרון וקנין טוען כי האיש כבר הבריא וכי יש לו אישור רפואי המעיד על כך

פורסם בתאריך: 5.10.20 14:03

     

מערכות אכיפת החוק מתחילות בשינוי מדיניות מול הפרות חמורות של תקנות הקורונה ולראושנה בארץ מוגש כתב אישום כנגד חוהל קורונה שהפר בידוד. פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד חולה קורונה מאומת, תושב מושב ברכיה, אשר הפר בידוד והשתתף במסיבה בדרום. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של הפצת מחלה. אלא שאישור רפואי שהוא מחזיק בידו, מציג תמונה קצת אחרת.

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, ביום 20 בספטמבר הופיעו אצל הנאשם, בן 24, תסמינים שהצביעו על אפשרות כי הוא חולה במחלת הקורונה. בעקבות זאת נערכה לו ב-24 בספטמבר בדיקת קורונה. למחרת, נמסרה לו תוצאת הבדיקה ולפיה הוא נמצא חיובי וכי הוא נושא בגופו את נגיף הקורונה ובשל כך עליו להישאר בבידוד.

ב-1 באוקטובר הוא רצה לצאת למסיבת טבע בלתי חוקית שהתקיימה ליד מושב הודיה. לכן הוא פנה לרופא המטפלת שלו בבקשה לצאת מהבידוד, אך הרופאה השיבה לו כי זה עדיין מוקדם והוא אינו רשאי לצאת מהבידוד. למרות דבריה של הרופאה, יצא הנאשם סמוך לשעה 23:00 מהבידוד והצטרף למסיבה בה השתתפו למעלה מ-20 אנשים, שחלקם לא עטו מסיכות.

מארגן המסיבה במושב הודיה

מארגן המסיבה במושב הודיה

הדבר התגלה לאחר שבמהלך הפעילות המשטרתית, אותרה המסיבה הבלתי חוקית והמשטרה החלה בבדיקות של המשתתפים אז אותר חולה הקורונה. בתחילה הוא אמר לשוטרים שאינו חולה, לאחר מכן אמר שהיה חולה וכבר לא חולה ורק לאחר שנשאל באופן יותר מעמיק, סיפר שהוא חולה מאומת שהיה בבידוד.השוטרים רשמו לו קנס בסך של 5,000 ש"ח וליוו אותו חזרה לביתו שם הוא אמור לשהות.

למחרת הוא הגיע למחסום המשטרתי בקרית מלאכי וטען כי יש בידיו אישור רפואי לכך שהוא סיים את הבידוד ואינו חולה והוא מבקש להציגו בפני המשטרה על מנת לבטל את הדו"ח. השוטרים מיד התמגנו ובודדו אותו עד לסיום הבירור בעניינו. לטענת המשטרה, עלה כי אין בידיו כל אישור רפואי תקף וכי הוא הונחה להישאר בבידוד למרות שביקש לצאת ממנו.

האישור הרפואי שהציג

האישור הרפואי שהציג

אלא שסנגורו של האיש, עו"ד שרון וקנין מציג תמונה קצת שונה: "מדובר בנאשם שהיה לו אישור רפואי מהרופאה שהוא סיים את מחלתו והוא כשיר ויכול לחזור לשגרת חייו. לא ברורה עמדת המדינה והתנהלותה בתיק האמור. כמו כן שתחשוף פרקליטות מחוז דרום למי מגישים על הפרת בידוד ולמי לא. כי האגודה לזכויות האזרח ביקשה את הנוהל הזה ופרקליטות סירבה לחשוף אותו, נראה כי בתיק זה יש לחשוף את הנוהל".

עו"ד שרון וקנין

עו"ד שרון וקנין

על פי האישור הרפואי ב-2 באוקטובר יכול הנאשם לחזור לשגרת חייו ולטענת סנגורו הוא אכן יצא מבידוד בחצות כאשר התאריך הוא כבר 2 באוקטובר. הוא מוסיף ואומר כי גם לטענת הפרקליטות כי הוא יצא בשעה 23:00 מביתו, הוא מתקשה להבין את זה שמגישים כתב אישום בגלל שעה אחת.

כך או אך, בכתב אישום נטען כי הנאשם השתתף במסיבה, ביודעו שהוא חולה קורונה וכי הוא עלול להדביק במחלה אחרים המשתתפים במסיבה ולסכן את חייהם, "במעשיו, עשה הנאשם במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות", נכתב בכתב האישום. הוא מואשם בעבירה של הפצת מחלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"פרקליטות המדינה בשיתוף עם משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי החוק והתקנות במטרה למגר את התפשטות הנגיף ובמקרים המתאימים יוגשו כתבי אישום נגד אנשים שמסכנים את הציבור", נמסר מהפרקליטות.

התיק נחקר ע"י תחנת קרית מלאכי. הנאשם שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים והפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את התנאים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר