מסיבת הטבע שסוכלה סמוך לאופקים. צילום:: דוברות המשטרה
מסיבת הטבע שסוכלה סמוך לאופקים. צילום: דוברות המשטרה

"זאת פצצה מתקתקת": חולה קורונה אותר במסיבת טבע לא חוקית ונעצר

החולה המאומת, תושב ברכיה, אותר במסיבה ליד אשקלון ומעצרו הוארך בשלושה ימים בחשד לעבירה של עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה. "כאשר חולה מאומת לא נמצא בבידוד ונמצא בקהל של אנשים, זאת לא אחרת מאשר פצצה מתקתקת", אמר נציג המשטרה

פורסם בתאריך: 2.10.20 16:49

     

האסונות המתרחשים לעיתים קרובות במסיבות טבע שנערכות בניגוד לחוק כבר גבו חיי אדם יקרים וכעת לסיכון של צריכת אלכוהול מופרזת ולעתים גם צריכת סמים יחד עם החום בחוץ מצטרפת גם העבירה על התקהלות בניגוד לתקנות בריאות העם בשל מגיפת הקורונה.

בימים האחרונים התבצע פעילות סמויה של המשטרה שזיהתה התארגנות של צעירים לקיים מסיבות טבע בדרום, סמוך לאשקלון וסמוך לקיבוץ רעים.

אתמול הפכה הפעילות לגלויה. כוחות של שוטרים ולוחמים ממרחב נגב מרחב וממרחב לכיש יחד עם היחידה האווירית נפרסו באזורים שבהם על פי המידע שהתקבל צפויה להתקיים מסיבת טבע.

מסיבה עד אור הבוקר. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

מסיבה. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

כשהתקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח של אזרח על מסיבת טבע הבינו השוטרים שזו בדיוק המסיבה שלה הם ממתינים. שוטרי תחנת קרית מלאכי יצאו למקום שדווח ובמהלך הסריקות יחד עם המסוק המשטרתי הצליחו לאתר מסיבת טבע ביער הודיה בסמוך לבית העלמין ובמקביל שוטרי תחנת אופקים איתרו מסיבת טבע סמוך לנחל הבשור, באזור שבין קיבוץ רעים לקיבוץ אורים.

כשהמבלים שהספיקו להגיע למקום הבחינו במסוק המשטרתי שחג מעל לראשם הם הבינו שבתוך רגעים צריכים להגיע השוטרים ולתפוס אותם והחלו להימלט מהמקום.

זה מה שאמר הדי.ג'יי לשוטרים:

מה הדי.ג'י של מסיבת הטבע אמר לשוטרים אתמול בלילה

זה מה שסיפר הדי.ג'יי במסיבת הטבע שסוכלה אתמול על ידי המשטרה סמוך לבית העלמין של מושב הודיה ומושב ברכיה. צילום: דוברות המשטרה.לכתבה המלאה>>> https://www.kan-ashkelon.co.il/hof-ashkelon/57833

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Vendredi 2 octobre 2020

במהלך הפעילות המשטרתית במסיבת הטבע ביער הודיה, בבדיקה שנערכה לכלל אלה שנמצאו במקום, נמצא שאחד המבלים, צעיר המתגורר במושב ברכיה, חולה מאומת שאמור לשהות בבידוד ביתי. בתחילה הוא אמר לשוטרים שאינו חולה, לאחר מכן אמר שהיה חולה וכבר לא חולה ורק לאחר שנשאל באופן יותר מעמיק, סיפר שהוא חולה מאומת שהיה בבידוד. רק לפני שבוע, ביום 25.09 הוא אומת כחולה בקורונה.

השוטרים רשמו לו קנס בסך של 5,000 ש"ח וליוו אותו חזרה לביתו שם הוא אמור לשהות. ייתכן שכמה מהמבלים יגלו בימים הקרובים שנבדקו בנגיף כששהו בקרבתו של החולה במסיבה.

חוקרי המשטרה בקרית מלאכי המשיכו היום בחקירת מארגני המסיבה ביער הודיה ויחד איתם גם את החולה המאומת שהפר את הבידוד. הבוקר הוא הגיע למחסום המשטרתי בקרית מלאכי וטען כי יש בידיו אישור רפואי לכך שהוא סיים את הבידוד ואינו חולה והוא מבקש להציגו בפני המשטרה על מנת לבטל את הדו"ח.

בדיקות קורונה בשירותי בריאות כללית. צילום: שירותי בריאות כללית

בדיקת קורונה. צילום: שירותי בריאות כללית

השוטרים מיד התמגנו ובודדו אותו עד לסיום הבירור בעניינו. מהבירור עלה כי אין בידיו כל אישור רפואי תקף וכי הוא הונחה להישאר בבידוד למרות שביקש לצאת ממנו.

בסיום החקירה, תחת מגבלות הקורונה, הוא נעצר והובא להארכת מעצר בבית המשפט, שם טען נציג המשטרה עו"ד ערן צמיר כי כאשר אדם יודע שהוא חולה מאומת ועושה לעצמו דין ולא נמצא בבידוד, "לא רק שמפר בידוד, הוא גם נמצא בקהל של אנשים, זאת לא אחרת מאשר פצצה מתקתקת. מזה תקופה מנסים להילחם בהידבקות העצומה הקיימת במדינת ישראל. אנחנו בתקופת סגר ומנסים כל שניתן לפנות לתושבים להקפיד על תנאי הסגר, קל וחומר אדם שיודע שהוא חולה מאומת, נמצא במסיבת טבע. אין דבר יותר מקומם ויותר מסוכן כאשר ברור שכשאדם נמצא במקום שיש בו עמדת אלכוהול, כאשר יש שימוש באלכוהול, גם שיקול הדעת הולך ונפגע עוד יותר והמשמעות היא קירבה, חיכוך בין האנשים והדבקה המונית. אותם אנשים שיידבקו ידביקו עוד מספר רב של אנשים שאפילו לא יודעים", אמר צמיר.

סנגורו טען כי לעצור את החולה זאת אכיפה בררנית וכי במקרים אחרים המשטהר הסתפקה בקנס בלבד.

השופטת אורית חדד טענה כי בשל מסוכנתו של החשוד יש להאריך את מעצרו ואמרה כי בימים אלה המסוכנות אינה נמדדת באחיזת סכין או בנשק אלא בהפצת נגיף הקורונה. והוסיפה: "אין אלא לברך על כי פעילות יזומה של משטרת ישראל הביאה לפיזורה של אותה מסיבת טבע ולהרחקת המשיב מהמקום" והשוותה זאת "לחילוץ האקדח מידו של יורה".

לבסוף הודיעה השופטת כי החליטה להאריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים.

צפו במבלים בורחים כשהם רואים את המסוק מעל לראשם:

מארגני מסיבת הטבע ראו את המסוק המשטרתי וברחו

אסונות במסיבות טבע לא חוקיות? אתמול היו אמורות להערך עוד שתי מסיבות מסוכנות כאלה בדרום הארץ אלא שכשהמבלים ראו את המסוק המשטרתי חג מעל לראשם הם הבינו שנתפסו והחלו להימלט מהמקום.לכתבה המלאה>>> https://www.kan-ashkelon.co.il/hof-ashkelon/57833

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Vendredi 2 octobre 2020


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשטרת מרחב לכיש נמסר היום כי "ככלל, מסיבות טבע המתקיימות ללא רישיון מהוות סכנה ממשית לשלום הציבור בטחונו ובריאותו בכלל והן בשל משבר הקורונה ואיסור ההתקהלויות וקיומם של אירועים לאור העלייה בתחלואה במדינת ישראל, בפרט" מסרו והוסיפו: " אנחנו נמשיך לפעול כנגד מארגני מסיבות ללא רישיון בכל הכלים העומדים לרשותנו. נשמעים להנחיות-מצילים חיים. אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר