שריפות בעוטף עזה. צילום: אליהו הרשקוביץ

"דין בלון כדין רקטה": 21 שריפות מבלוני תבערה ביום אחד

לא פחות מ-21 שריפות פרצו היום בעוטף עזה בשל בלוני תבערה שנשלחו לישראל מרצועת עזה. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון דורש מהממשלה להפעיל יד קשה ולהתייחס לבלון כמו לרקטה

פורסם בתאריך: 13.8.20 21:31

     

בלוני התבערה ממשיכים להתעופף מרצועת עזה לישראל ולהצית שדות בעוטף עזה. רק היום פעלו כוחות הכיבוי בלא פחות מ-21 שריפות בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון אשכול ואזור שדרות, רוב השריפות קטנות ולא מסכנות. בפעולות הכיבוי השתתפו גם צוותים של קק"ל, רשות הטבע והגנים, בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים.

שריפה ביער כיסופים. צילום: אליהו הרשקוביץ

שריפה ביער כיסופים. צילום: אליהו הרשקוביץ

בשירותי הכבאות ציינו כי שיתוף הפעולה בין כלל הכוחות ועצם העובדה שפזורים כוחות בשטח מונעים מהשריפות להתפשט ובכך ניתן להגיע לשליטה מהירה. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

שריפה בשמורת בארי. צילום: אוהד צויגנברג

שריפה בשמורת בארי. צילום: אוהד צויגנברג

בתוך כך, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, הגיע הבוקר לסיור בקיבוץ יד מרדכי שבמועצה האזורית חוף אשקלון בעקבות התגברות הפרחת בלוני התבערה בשבוע האחרון.

רק אמש נחת בקיבוץ יד מרדכי בלון תבערה אשר נוטרל על ידי חבלן משטרתי ובלון נוסף הצית שריפה באתר המורשת בקיבוץ המשחזר את הקרב על יד מרדכי בשנת 1948.

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי וראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי וראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו

"ההיסטוריה של המועצה האזורית חוף אשקלון חזקה יותר מכל בלון", מסר ראש המועצה, איתמר רביבו, "היישובים שלנו מאורגנים, מלוכדים ומוכנים לכל תרחיש. ארגוני הטרור צריכים לדעת שאף פעולה מצידם לא תשבור את רוחנו האיתנה. על כל ניסיון פגיעה מצידם מצטרפות עוד מספר משפחות חדשות ליישובי המועצה. הם ימשיכו לירות ולשרוף ואנחנו נמשיך לשתול, לבנות ולצמוח".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, הביע את הערכתו לעשייתם המשותפת של גורמי הביטחון והמועצה האזורית חוף אשקלון עם צה"ל במאמצי כיבוי השריפות ומניעת הנזק. האלוף חיזק את התושבים ואמר שחוסנם הוא המענה הטוב ביותר לטרור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יחד עם זאת, רביבו דורש מהממשלה להפעיל יד קשה כנגד מפריחי הבלונים, "דין בלון כדין רקטה", הוא מסר והוסיף: "בימים האחרונים מתמודדים עשרות אלפי תושבי העוטף מול מתקפה חסרת תקדים של בלוני נפץ ותבערה. נגיף הטרור העזתי עדיין כאן. זה לא גל ראשון ולא גל שני, אלא שנים על גבי שנים של טרור מתמשך. ממשלת ישראל יודעת לכנס את מיטב המוחות במאבק כנגד נגיף מסתורי, והגיע הזמן שתגייס את מיטב המוחות כדי למצוא פתרון יעיל גם לטרור בכלל ולטרור הבלונים בפרט. לתושבי העוטף מגיע לחיות בשקט ובשלווה ולקבל מענה הולם לאתגרים הביטחוניים שנגזרים עליהם לעיתים קרובות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר