איציק צבי על רקע משרדי המועצה. צילום: אלירם משה
איציק צבי על רקע משרדי המועצה. צילום: אלירם משה

אישום: מנהל מחלקת הספורט מעל בכספי המועצה ורכש דירה באשקלון

מאמן הכדורגל, איציק צבי, תושב אשקלון, מואשם כי באמצעות הונאה מתוחכמת ותוך ניצול סמכויותיו כמנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית חוף אשקלון, הוא ביצע מעילה בכספי המחלקה. במשך שמונה שנים הוא דיווח על העסקת מאמני כדורגל וגרף את משכורתם לכיסו ובסך הכל כ-1.6 מיליון ש"ח. כך הוא עשה זאת

פורסם בתאריך: 13.7.20 13:30

     

"אנו מאוכזבים וכואבים באופן אישי את הפגיעה בהנהלת המועצה ובאמון התושבים", כך הגיבו במועצה האזורית חוף אשקלון, לפני 4 שנים בדיוק, לאחר שנחשפה פרשת המעילה הגדולה שזעזעה את המועצה. כעת הפרשה מגיעה לאולם בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

איציק צבי, תושב אשקלון, כיום בן 62, מי שהיה במשך שנים ארוכות מאמן כדורגל ומנהל מחלקת הספורט במועצה, יתמודד מול כתב האישום מרובה העמודים אשר מגולל כיצד לאורך שנים הועברו משכורות ותשלומים למאמנים היישר לכיסו של צבי, כך על פי כתב האישום. בכספים הללו הוא רכש דירה בפרויקט יוקרה בשכונת ברנע באשקלון.

במועצה אמרו אז כי המעילה הכספית נחשפה בבדיקת בקרה שנערכה ע"י המועצה האזורית חוף אשקלון וכי עם היוודע הנתונים הראשוניים, המועצה מינתה רו"ח חוקר באופן מיידי ובהתאם לממצאי בדיקתו נעשתה פנייה למשטרה. אותה החקירה הולידה את כתב האישום הזה.

מועצה אזורית חוף אשקלון

"מאוכזבים וכואבים". משרדי המועצה אזורית חוף אשקלון

החל משנת 1999 עבד צבי כמאמן כדורגל במועצה והחל משנת 2010 ועד לחשיפת העבירות באוגוסט 2016, עבד כרכז הספורט של המועצה. במסגרת תפקידיו, היה אחראי בין היתר על גיוס מאמנים לחוגי הכדורגל של המרכז הקהילתי, החתמתם על חוזי עבודה, קביעת ימי ושעות העבודה ודיווח על שעות העבודה על מנת שיקבלו את שכרם מהמתנ"ס.

אלא שצבי, כך על פי כתב האישום, ניצל זאת כדי לנפח את שעות העבודה שלהם, לדווח להם על ימי עבודה בימים שבהם לא עבדו תוך שהוא גורף את משכורותיהם או חלקם על ידי כך שהוא מציין את מספרי חשבון הבנק שלו ושל בני משפחתו במסמכי ההעסקה שלהם. על מנת שלא יעלו עליו, הוא דאג שלא להעביר תלושי שכר לעובדים. על פי כתב האישום הוא ביצע מעשים כאלו לא פחות מ-400 פעמים לאורך 9 שנים, ובדרך הזו הוא שלשל לכיסו 1.67 מיליון ש"ח.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עופרה לוי מפרקליטות מחוז דרום, מובאים המקרים שאותם ביצע צבי:

במקרה אחד הוא הציע לצעיר מאשקלון, שחקן לשעבר בעירוני אשקלון, להיות רכז ושופט ליגת קט רגל לנוער וכן מאמן כדורגל. הוא לקח ממנו את פרטיו אך לבסוף הועסק הצעיר כמדריך בקייטנת קיץ במתנ"ס וקיבל את שכרו בצ'ק. אלא שצבי מילא עבורו הסכם העסקה כמאמן, מילא את פרטי החשבון של אשתו וזייף את חתימת הצעיר. מדי חודש בחודשו, במשך 7 שנים, הוא דיווח על העסקתו של הצעיר ועל שעות העבודה שלו וקיבל עבור כך שכר ובסך הכל גרף לכיסו כ-420 אלף ש"ח.

איציק צבי ותלמידים ספורטאים

איציק צבי ותלמידים ספורטאים

במקרה דומה הוא השיג פרטים של צעיר ממושב סגולה, רשם אותו כמאמן כדורגל ודיווח עבורו על ימי עבודה במשך כשש שנים. במקרה זה הוא רשם את חשבון הבנק האישי שלו וגרף לכיסו לא פחות מ-340 אלף ש"ח. פה ושם הוא גם העסיק את אותו צעיר ושילם לו כאלף ש"ח במזומן.

צבי כך עולה מכתב האישום לא בחל לעשות שימוש אף בבני משפחתו. באחד המקרים הוא העסיק את אחיינו אשר חיפש עבודה. הוא סיכם איתו כי את המשכורת יעביר לחשבון האחיין ולחשבון אמו, שהיא אחותו של צבי, כאשר המשכורת תימשך במלואה ובמזומן מהבנק תועבר לצבי והוא ישלם מתוכה לאחיין. בדרך זו קיבל צבי למעלה מ-230 אלף ש"ח ומתוכם שילם לאחיין כראות עיניו.

במקרה אחר הוא העסיק את אחיין של אשתו כמאמן כדורגל תמורת 1,500 – 2,000 ש"ח לחודש. במסמכי ההעסקה של אותו אחיין הוא רשם את כל הפרטים בצורה נכונה מלבד מספר חשבון הבנק, שם הוא ציין את מספר החשבון של אשתו. במשך 3.5 שנים הוא דיווח על שעות העבודה של אחיין תוך שהוא מנפח אותם, גם במשך שישה חודשים שבהם האחיין כלל לא עבד. המתנ"ס שילם לו לאורך התקופה הזאת שכר בגובה של כ-120 אלף ש"ח, כאשר כ-65 אלף ש"ח לפחות נותרו בכיסו של צבי.

במקרה נוסף הוא העסיק שחקן כדורגל מאשקלון, במשך כשנה כמאמן כדורגל ושילם לו ב"שחור". לאחר אותה שנה, כאשר אותו מאמן כלל לא עובד, הוא החל לדווח על העסקתו ועל שעות העבודה לו ובמשך תקופה של כשנה וחצי הוא גרף את המשכרות לכיסו באמצעות חשבון בנק של בת משפחתו. בדרך הזו הוא שלשל לכיסו כ-75 אלף ש"ח.

במקרה נוסף הוא פנה לשכנו והציע לו לאמן בחוג במתנ"ס תמורת 100 ש"ח במזומן לאימון. השכן הצעיר היה לפני גיוס והוא עבד וקיבל תשלום במזומן והמשיך לעבוד גם לאחר שחרורו מהצבא. גם כאן, לאחר דיווחים כי השכן הועסק במשך כשנתיים גרף צבי לכיסו כ-85 אלף ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כמו כן, היו עוד מקרים נוספים בהם גרף צבי לכיסו עשרות אלפי שקלים. בסך הכל הוא גרף לכיסו 1,688,329 ש"ח.

בסך הכל מדובר ב-11 מקרים שבכל אחד מהם הואשם צבי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות. בסך הכל: 33 עבירות. כמו הן הואשם ב-9 עבירות של ערמה ותחבולה לפי פקודת מס ההכנסה.

פרויקט רז על המים בשדרות ירושלים

הפרויקט בו רכש צבי דירה

על פי כתב האישום, על מנת להסתיר את הקשר שלו לכספים הללו הוא רכש בחודש יולי 2015, כשנה לפני שנחשפו מעשיו, דירה בפרויקט היוקרה "רז על הים" בשכונת ברנע בסכום של 1.6 מיליון ש"ח ורשם אותה על שם בת משפחה. כעת הגישה המדינה בקשה לחלט את הדירה.

על מקרה זה הואשם צבי בעבירות של הלבנת הון ועשיית פעולה אסורה ברכוש אסור.

עו"ד נועם אליגון, סנגורו של צבי מסר בתגובה: "כתב האישום הוגש בימים האחרונים, לאחר שנלמד את החומר נגבש עמדה ונציג אותה בבית המשפט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר