בית הספר ניצן בקיבוץ ניצנים

חוף אשקלון: ועד ההורים בבית הספר ניצן נגד ראש המועצה רביבו

ההורים מאיימים לנקוט בצעדי מחאה לאחר שלטענתם המועצה והמתנ"ס מקפחים את בית הספר, גורעים ממנו תקציבים, לא מכבדים הסכמים ופוגעים בילדים לכאורה. "יש לי הקלטות שיחה מזעזעות שלא להאמין שזה מתנהל ככה, בבריוניות ובאיומים". המועצה בתגובה: "ההיפך הוא הנכון"

פורסם בתאריך: 19.9.19 16:36

     

בית הספר האזורי ניצן בקיבוץ ניצנים נמצא בימים אלה במרכזו של סכסוך בין ועד הורי בית הספר לבין ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו. אל רביבו מצטרף מנהל מתנ"ס המועצה יוסי דהרי שחיצי ההורים מופנות גם אליו.

ההורים טוענים כי התנהלותם של ראש המועצה ומנהל המתנ"ס פוגעת בבית הספר ובתלמידיו דבר שמבחינתם לא יכול לעבור לסדר היום. ועד ההורים הפיץ מכתב לכלל ההורים ובו הוא מציין כי למרות הפגיעה לכאורה בבית הספר בשנה שעברה, הם הסכימו להחריש ולהבליג כדי שראש המועצה יכנס לתפקידו באופן המיטבי ביותר.

איתמר רביבו בישיבת המועצה. צילום: יאיר הרוש

במכתב מפרטים ההורים את סעיפי הפגיעה אשתקד לטענתם:

"המועצה גרעה סכום של 80,000 שקלים מהתקציב השנתי של בית הספר, לא עמדה בהתחייבות לתקצוב של 150,000 שקלים על ידי ראש המועצה הקודם, המועצה ביקשה לפטר את הספרנית ללא ידיעת והסכמת הנהלת בית הספר, המועצה מונעת מבית הספר ליזום הכנסות ממתקני בית הספר, המועצה החריפה את המאבק בכך שהציגה דרישה לגביית תשלומי מים מבית הספר יום לאחר שנשלח מכתב מוועד ההורים. הנפגעים הראשיים הם ילדינו וזה לא יעבור על סדר היום!", כתבו.

לטענתם ניסו לפנות לראש המועצה רביבו כדי להגיע לפתרון המשבר אך לדבריהם רביבו בחר להחזיק בעמדותיו ולא להיפגש למציאת פתרון משותף.

ההורים טוענים כי המועצה התחייבה שתשפץ ותשדרג את מגרש הכדורגל ותרכוש ציוד ספורט מתכלה לשימוש בית הספר בתמורה לכך שחוג הכדורגל שמפעיל המתנ"ס יתקיים בו. גם קייטנות הקיץ של המתנ"ס התקיימו בבית הספר. ההורים טוענים שמנהל המתנ"ס, דהרי התחייב לרכוש ציוד ספורט מתכלה בשווי 4,000 שקלים, התחייב לדאוג שהסעות הטיולים בשנת הלימודים הנוכחית יסובסדו על ידי קק"ל ב-50% ולא עמד בהתחייבויותיו.

לפני חודש הנהלת בית הספר החליטה להשכיר ולאפשר לספק חיצוני להשתמש במגרש הכדורגל שלו ולהפעיל חוג תמורת תשלום. בעקבות כך מנהל המתנ"ס ביקש מהנהלת קק"ל, כך טוענים ההורים, להפסיד לסבסבד את הסעות הטיולים של תלמידי בית הספר.

חוגים באשקלון (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sergey Novikov)

מאבק על גב ילדי החוגים. (אילוסטרציה: shutterstock, צילום: Sergey Novikov)

עוד ההורים טוענים כי המועצה מחוייבת להפריש 70% מהכנסותיה מהחוגים שעושים שימוש במתקניה לקופת הניהול העצמי של בית הספר ולא עושה זאת.

הרוח החיה שעומד מאחורי המאבק הוא יו"ר ועד ההורים, גלי ברדה, תושב מושב גיאה, בן 45, אב לתלמיד בכיתה ג'. "הוא לא רואה אותנו ממטר. הוא מנסה לעשות הפרד ומשול בין ועד ההורים למנהלת בית הספר. לא מקובל עליו שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה, הוא לא מצליח להבין את הרעיון המאוד פשוט שוועד בית הספר הוא למען תלמידי בית הספר ולא לשום מטרה אחרת. נכון שבהרבה מקומות ועדי הורים מתנגחים עם המנהלת אבל עם המנהלת אין לנו שום בעיה", מספר היום ברדה.

ברדה מוביל כאמור את המאבק ומרכז את השיחות והדיונים מול רביבו ודהרי. "יש לי הקלטות שיחה מזעזעות שלא להאמין שזה מתנהל ככה. זה משהו עקרוני שיש עליו סיכומים ומתעלמים מסיכומים" מספר ברדה על ההסכמים מול מנהל המתנ"ס, "היה איתו הסכם מאוד פשוט ומאוד ברור שמיטיב איתו, עם המתנ"ס, עם המועצה, עם ילדי בית הספר, עם כולם והוא בוחר להשאיר את המועצה בהתעלמות וזה לא משהו חדש".

ההסכם שעליו מדבר ברדה היה שבמקום שהמועצה תשלם לקיבוץ ניצנים מידי חודש על שימוש במתקנים הדלים והמיושנים שלהם, הם ישתמשו במתקנים של בית הספר ובתמורה לכך, במקום לשלם לבית הספר, המתנ"ס ישדרג את המתקנים מתקציבו. "למחרת ההסכם הוא כבר היה שם עם קבוצת כדורגל והתחיל לפעול ואין שום בעיה. באנו לדרוש את הדברים שהוא התחייב ואני רודף אחריו כמה חודשים. את הכסף לקיבוץ ניצנים הוא כבר לא משלם, את ההתחייבויות שלו להשביח את מגרש הכדורגל לטובת הילדים הוא לא מקיים", אומר ברדה.

הדשא הסינטטי בבית הספר ניצן.

בוועד ההורים מביעים תסכול גדול והתמרמרות על התנהלות המועצה. "פקיד שנבחר על ידי ציבור באיזה דרגה שלא יהיה, צריך לבוא ולאחות את הקרעים ולא להגדיל את השסעים. צר לי נורא".

ברדה מספר שבקרוב הם מתכננים לנקוט בצעדי מחאה שעליהם הוא עדיין מסרב לפרט. "יש לנו כמה תגובות באמת חריפות להוקיע את היחס הזה לילדי המועצה ולהורי המועצה", מסביר ברדה "זה לא הולך לכיוון של פיתרון. הוא לא מוכן להיפגש איתנו. מבחינתו אני האויב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "המועצה האזורית חוף אשקלון לא גרעה סכום כלשהו מתקציב בית הספר. ההיפך הוא הנכון, המועצה הביעה הסכמתה להשקעה תוספתית של 550,000 ש"ח בבית הספר במהלך השנה, מעבר לסכומים הנדרשים על פי חוק. התחייבויות קודמות, ככל שניתנו, נמצאות בבדיקת משרד הפנים וממילא אין המועצה רשאית לפעול באופן חד צדדי, זאת בזמן שמשרד הפנים סבור כי נפל דופי בהחלטה להעברת תקציב כלשהו, ככל שאכן ניתנה החלטה שכזו.
ביחס לשימוש במתקני בית הספר בזמנים שלאחר שעות הלימודים, קיים חוזר של מנכ"ל משרד החינוך הקובע באופן חד משמעי כי לא ניתן להתקשר עם ספק חיצוני ללא אישור מראש מהרשות המקומית. כמובן שלדבר יש השלכות על בטיחות ובטחון התלמידים, מהות ספקי השירות ובדיקתם, סוגיות ביטוח התלמידים ועוד כיוצ"ב.
המועצה האזורית חוף אשקלון, באמצעות המרכז הקהילתי חוף אשקלון, מפעילה חוגים רבים ביישובים ובבתי הספר במועצה, לרבות חוג כדורגל בבית ספר ניצן.

"המועצה האזורית חוף אשקלון רואה לנגד עיניה אך ורק את טובת התלמידים ואת טובת בית הספר ולא תאפשר לאף גורם חיצוני, להתערב בניהול בית הספר ובקביעת התכנים, בין אם מדובר בתכנים מקצועיים ובין אם בפעילויות העשרה וחוגים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר