יחידת הרחפנים של חוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

מכוונים גבוה: תכירו את יחידת הרחפנים של חוף אשקלון

אירועי החירום בחוף אשקלון יטופלומקרוב גם מגבוה. "הרחפן יסייע לנו בפעילות יום ולילה באיתור שריפות, בזיהוי נפילות טילים ובאיתור חדירות מרצועת עזה" הסבירו במועצה. נשיאת הקרן לידידות: "הרחפנים הללו מצילים חיים ויוצרים מהפיכה של ממש בהגנה האזרחית"

פורסם בתאריך: 18.3.19 13:17

     

המועצה האזורית חוף אשקלון מתקדמת עם הטכנולוגיה ופותחת יחידת רחפנים. כרגע עם רחפן אחד אבל התכנון הוא להרחיב בעתיד את מצבת כלי הטייס שעד לפני מספר שנים היה סוג של מדע בדיוני.

כידוע, הרחפנים בעולם המערבי הפכו לתופעה. על פי ההערכות בישראל, יש כ-40 אלף רחפנים, אותם מפעילים בעיקר אזרחים חובבים. עם זאת, רק 250 רחפנים מוסדרים בישראל ברישיון תעופה מטעם רשות התעופה האזרחית. הרחפנים המוסדרים משמשים למטרות שונות, כמו נדל"ן (צילום שטח), ביטחון ותקשורת. מדובר ברחפנים מתקדמים ויקרים, הם גם גדולים מאלו שנמכרים בחנויות השונות ומיובאים לארץ בהזמנה מיוחדת. הם נחשבים 'כלי טיס זעיר', אשר הפעלתו דורשת גם רישיון הפעלה ורישיון מטיס.

הרחפן הראשון של חוף אשקלון. צילום: יאיר הרוש

השבוע קיבלה המועצה האזורית חוף אשקלון רחפן חדש ומאובזר תרומת 'הקרן לידידות'. הרחפן, מסוג מטריקס 210, מצויד בשלוש מצלמות מיוחדות, מסוגל לטוס עד גובה 500 מטרים ולמרחק של שמונה ק"מ.

במפגש שהתקיים בחדר הישיבות במועצה, השתתפו בין היתר קב"ט המועצה גדעון שרעבי, קב"ט מוסדות חינוך יגאל מצרפי, סגן ראש המועצה גיל תימור, נציגת הקרן לידידות- רכזת מרחב אשקלון והסביבה- פסיה טגניה וסא"ל (במיל') ספואן מריח- מנהל תחום החירום והביטחון בקרן לידידות ומדריך הרחפנים שוקי אמזלג.

שרעבי וספואן. צילום: יאיר הרוש

המועצה מכשירה בימים אלה צוות מעובדי המועצה ושני רבש"צים מיישובי עוטף עזה שיתפעלו את הרחפן בעת הצורך.

הכוונה היא להפעיל אותו מעת לעת, כאשר נדרשים התושבים במועצה למצבי חירום כמו ירי טילים מרצועת עזה או התמודדות עם שריפות, שנגרמות מטרור עפיפוני הנפץ והתבערה שמשוגרים מרצועת עזה.

"מדובר בתרומה חשובה של רחפן משוכלל, כולל הכשרה ורישוי בעלות כוללת של 140 אלף שקלים. הרחפן הוא עוצמתי עם הרבה יכולות, כולל מצלמה טרמית (זיהוי על פי חום) ומצלמת זום. השימוש ברחפן נועד לעתות חירום וביטחון, כמו איתור חדירה מרצועת עזה או חדירה לישובים" מסביר קב"ט המועצה, גדעון שרעבי איך תועיל פעילותו של הרחפן "הרחפן ישמש גם לסיוע איתור מוקדם של שריפות, היקפן ודרכי הגישה לשטח גם ביום וגם בלילה. הרחפן יוכל לסייע גם באיתור נפילות ומידת הנזק וללא ספק מדובר בכלי עבודה חשוב למחלקת הביטחון. חשוב לציין שהפעילות תתקיים בתיאום מלא עם כוחות הצבא".

"אנחנו רוצים להודות ל'קרן לידידות' על התרומה וחיזוק החוסן הביטחוני וגם האזרחי בעזרת הרחפן ומקווה שיהיו עוד דברים נוספים" מסר סגן ראש המועצה והממונה על ישובי ה'עוטף', גיל תימור שאף הוסיף "להערכתי עד חודש הרחפן יהיה מבצעי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, מייסד "הקרן לידידות", היה אמור להשתתף באירוע ההשקה של הרחפן במועצה, אך למרבה הצער נפטר לאחרונה בטרם עת. בתו, יעל נבחרה להמשיך להוביל את הקרן כנשיאה.

"הקרן לידידות, בהובלתו של אבי, הובילה במשך שנים מאמץ לחיזוק ביטחונם של אזרחי ישראל בשעת חירום. אנחנו ממשיכים על פי אותו החזון" מסרה אקשטיין. "זהו הרחפן החמישי שתרמנו בשנה האחרונה כאשר הניסיון ביישובים אחרים הראה כי הרחפנים הללו מצילים חיים ויוצרים מהפיכה של ממש בהגנה האזרחית על היישובים. פעילותנו מתאפשרת בזכות תמיכתם של מיליוני נוצרים ברחבי העולם שמלבד תפילתם לשלומנו ותמיכתם הפוליטית בישראל, גם תורמים ממיטב כספם לחיזוק ביטחוננו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר